• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-07 00:00:24 följande:
    Har för mig att det sägs att man blir fast efter att ha provat heoin första gången. Och det av heroinister själva och dom bör ju veta!
    Nä, helt omöjligt att bli fast första gången om man inte vill då.
    Vill du inte fortsätta så gör du inte detta.
    Fysiskt beroende tar ett tag att manifestera sig.
    men när det gör, så är det inte lätt längre.

Finns en hel del som brukar heroin.
    Dom tar enligt scheman då, så ett fysiskt beroende aldrig uppstår.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym (ballabong) skrev 2012-03-07 00:05:05 följande:
    Jag skulle nog inte råda dig till att börja testa en massa olika droger däremot är det kanon ifall du kan hitta beskrivningar på hur dom funkar och hur dom känns på tex nätet. Sen vad dom heter i folkmun är olika från ställe till ställe så det kan bli svårt. 

Googla så kommer du säkert in på flashback där en del folk beskriver alla sina upplevelser från 0-100  
    Läsa till sig och uppleva är 2 skilda saker.
    Och på det sätt som TS beskriver, så kan han inte läsa sig till det han är ute efter.
    Det är liksom inte möjligt.
  • Anonym
    P P Potatisgris skrev 2012-03-07 00:35:51 följande:
    Läsa till sig och uppleva är 2 skilda saker.
    Och på det sätt som TS beskriver, så kan han inte läsa sig till det han är ute efter.
    Det är liksom inte möjligt.
    Men det måste betyda att alla som jobbar med samma jobb som TS, assistent tror jag det var,  har provat droger själv för att förstå vad deras patienter har gått eller går igenom och vill sluta knarka.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-07 00:52:19 följande:
    Men det måste betyda att alla som jobbar med samma jobb som TS, assistent tror jag det var,  har provat droger själv för att förstå vad deras patienter har gått eller går igenom och vill sluta knarka.
    Läs du TS igen och återkom med ett bättre svar.
  • Anonym

Vilka droger gäller det? Några specifika eller "alla" droger?

• P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-07 07:35:16 följande:
    Vilka droger gäller det? Några specifika eller "alla" droger?
    Borde räcka med dom stora.
    Cannabis, benzo, hallucinogen och någon opiat av de lite snabbare slaget.

Då har man täckt in stor del.
    Alkohol också om man nu inte redan har testat detta.
  • Minne00

Vat det någon som läste hela trådstarten?????
    Jag vill egentligen inte alls prova men önskar få hör a av andras erfarenheter hur det är, jag kan inte riskera att förolämpa mina "patienter" genom att be dem förklara för mig,, hade hoppats at det finns någon som kunde ge sin version av sin erfarenhet!

Jag gör ett jäkla bra jobb och vet att jag är till stort stöd för våra "patienter", det är inte det det handlar om, jag vill bara få lite mer kött på benen!

ja... TS är Minne00

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • P  P  Potatisgris
    Minne00 skrev 2012-03-07 22:34:45 följande:
    Vat det någon som läste hela trådstarten?????
    Jag vill egentligen inte alls prova men önskar få hör a av andras erfarenheter hur det är, jag kan inte riskera att förolämpa mina "patienter" genom att be dem förklara för mig,, hade hoppats at det finns någon som kunde ge sin version av sin erfarenhet!

Jag gör ett jäkla bra jobb och vet att jag är till stort stöd för våra "patienter", det är inte det det handlar om, jag vill bara få lite mer kött på benen!

ja... TS är Minne00
    Ska du bara han andras berättelser, så är ju det bara hoppa in på flashback och läsa drograpporter.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-07 00:00:24 följande:
    Har för mig att det sägs att man blir fast efter att ha provat heoin första gången. Och det av heroinister själva och dom bör ju veta!
    Betänk väl att det är heroinister själva som säger detta. Trots att vi inom svensk politik beslutat att missbruk beror på "knarket" så är det inte "vem som helst" som blir missbrukare, nästan alla har en "grund" till det i sin uppväxt.

Så att de som fastnat för heroin själva anser att man fastnar efter första gången är inte så konstigt. Jag har själv provat att berusa mig på opiater ett par gånger, var något av de tristaste jag varit med om i rusväg. Sitta och stirra in i väggen i flera timmar, visst kände jag mig ganska nöjd med det men roligt var det inte...
  • amirite

Helt ärligt, vill du veta hur det känns så testa. Du kommer aldrig förstå så bra som när du själv får uppleva det. Det är samma sak som att beskriva hur ett äpple smakar. det bara går inte. du måste äta det själv.

Och nej, du blir inte beroende av att testa något en gång. Förutom om du är dum nog att "testa" det igen. Så länge du har ett starkt psyke, no problems..

med heroin som undantag såklart. finns ju liknande grejer som inte är lika starka man kan ta om du vill förstå.

och om du verkligen inte vill testa så här : www.flashback.org/f3

Svar på tråden Vill testa drogerna