Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 20:46:44 följande:
Jag har missbrukat i 12 år och jag har förlorat 3 vänner på grund av det så kalla det var du vill. Jag skrev inte att han trodde han kunde flyga utan att han fick en psykos och hoppade då han trodde alla ville döda han så han hoppa från en bro. Det finns flera som har dött av GHB med då det är massa frätande ämnen. Och man dör då det kan slå ut andningen.
Psykos, alla kan få en psykos, det utlöses främst av långvarig stress, det kallas då i folkmun för att "gå in i vägen" och eller trauma, det är dom främsta utlösarna, det finns fall där droger var utlösare men det är sällsynt förekommande.
Så pass att man kan sätta det bland vandringssägen.
I vanliga fall så rör det sig om en "snedtändning" som visserligen uppfyller alla kriterier till en psykos men försvinner samtidigt som drogen lämnar systemet.
Vet man samtidigt det minsta lilla om droger som lsd så eliminerar man risken för en så kallad snedtändning, man konsumerar den i en trygg omgivning man kontrollerar till 100 %, dom flesta snedtändningar orsakas inte av specifika droger utan snarare vårdslöst hantering, otrygga omgivningar, för hög dosering och så vidare, om man använder sunt förnuft vid konsumtionen så eliminerar man risken för olyckor.
Tyvärr kommer snedtändningar fortsätta hos unga som testar sig fram med otilräklig information och eller missbrukare som flyr verkligheten, oss andra däremot drabbar det inte, vi vet bättre, att inte konsumera lsd mitt på ljusa dan i stan eller ensam mitt i natten i en öde park är lika självklart som man inte ger sig ut till havs på en liten båt när man är stupfull.
Faktum är att man kan dö av vårdslös hantering av vad som helst, till och med det mest elementära i våra liv som vatten kan bli dödlig om det överkonsumeras.
Så jag ser ingen mening i att försöka skrämma ts med så illa kan det gå exempel.
Jag tror att ts är väl medveten om hur illa det kan gå i och med hon jobbar med folk som visar det dagligen.