• Anonym (nyfiken)

Vill testa drogerna

Hej!

jag har ett litet dilemma!

Jag arbetar med missbrukare men har själv ingen erfarenhet av dorger ... känner mig väldigt utanför när det drar igång diskussioner, jag har inget annat att komma med än dumma frågot....

Jag vill verkligen inte droga men ... jag skulle vilja testa dogerna som min patienter använder så att jag kan förstå deras upplevelser och vad det är som är så lockande....

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            

• Svar på tråden Vill testa drogerna
  • cannafever
    Queenie70 skrev 2012-03-19 20:23:59 följande:
    Om det var så du tolkade det jag skrev så har du nog rökt one to many idag...Argumenterar inte med folk som med flit vrider till det man skriver så det ska passa ens egna syften. Om dina egna argument inte räcker till så föreslår jag att du helt enkelt lägger ned.
    Det var det du skrev.

Argumenten är giltig, man blir inte fattigare av att lära sig nytt, tvärt om man växer för varje erfarenhet man skaffar sig.
  • Queenie70
    AlreadyBurning skrev 2012-03-19 20:21:54 följande:
    Nej det är inte bättre om man vill veta hur det är.
    Droger kommer inte göra dig beroende vid enstaka tillfällen, de är inte heller farliga vi vid korrekt intag och med övervakning.
    Det mesta jag hör från "forskare" som beskriver droger har fel fel och fel!
    Du kan bara tala för di själv. Du anar inte hur många gånger ja suttit med människor som berättat att "förlälskelsen" var stark oc´h omedelbar första gången de kom i kontakt med en substans. Alkohol eller annat. Att de efter den allra allra första trippen eller fyllan inte kunde tänka på annat än "nästa gång" och att livet från den stunden började cirkulera omkring den aktuella substansen. Alla människor har olika stor benägenhet att utveckla ett beroende, psykiskt eller fysiskt, och det är faktiskt ett hån mot alla de människorna som upplevt detta att påstå att "det inte går" Så mycket för förståelse och empati som tydligen skulle frambringas magiskt genom "egna erfarenhheter" I rest my case liksom Natti natti.
  • AlreadyBurning
    Queenie70 skrev 2012-03-19 20:32:14 följande:
    Du kan bara tala för di själv. Du anar inte hur många gånger ja suttit med människor som berättat att "förlälskelsen" var stark oc´h omedelbar första gången de kom i kontakt med en substans. Alkohol eller annat. Att de efter den allra allra första trippen eller fyllan inte kunde tänka på annat än "nästa gång" och att livet från den stunden började cirkulera omkring den aktuella substansen. Alla människor har olika stor benägenhet att utveckla ett beroende, psykiskt eller fysiskt, och det är faktiskt ett hån mot alla de människorna som upplevt detta att påstå att "det inte går" Så mycket för förståelse och empati som tydligen skulle frambringas magiskt genom "egna erfarenhheter" I rest my case liksom Natti natti.
    1/3 ungefär. Detta är personer som kommit i kontakt med droger på illegalt vis. Inte folk som genomför vetenskapliga tester.
    www.familjeliv.se/Forum-4-304/m63866604.html 2013 är det fred i Colombia - Las FARC, 2012 har ni dödat er sista!
  • P  P  Potatisgris
    Så du anser dig ha träffart ett genomsnitt av befolkningen i ditt arbete :D
    Enda du har träffa de fåtal som får problem med droger.

Snacka om fail att tro sin egen lilla bubbla skulle vara en slags repressantion av samhället och hur de hanterar droger *face palm* *face palm*
  • cannafever
    Aha, så du tror att folk du har pratat med alt jobbat med representerar alla drogbrukare?

Kan trösta dig med att så är inte fallet, det är fortfarande ett försvinnande liten minoritet som får problem med sina droger och problem dessa får kommer i regel inte ens från droger i sig utan andra problem man försöker medicinera eller döva bort med olika substanser.

Som en frisk stabil människa som törstar efter kunskap riskerar man inte speciellt mycket.
    Man upplever en ny känsla, tycker man om det så kan man återkomma till den, tycker man inte om den så går man vidare en erfarenhet rikare.

• Anonym

När folk säger att man inte blir beroende första gången man testar, så stämmer inte det, inte egentligen! Okej, du kommer inte bli FYSISKT beroende, Det är inte så att om du tar amfetamin vid ett tillfälle så kommer du bli beroende, även om du kommer få en avtändning.

Utan jag skulle vilja säga det är KÄNSLAN som gör dig beroende! Jag har testat amfetamin, exctacy och rökt på cannabis.

När jag bara rökte på så tyckte jag att man mest vart flummig, typ man kan sitta i en soffa och bara skratta och ligga där och småflumma, tycka att det mesta blir extra roligt men du blir inte särskilt uppåt skulle jag vilja säga.

Men amfetamin och extacy, jag kan inte ens beskriva det, det är den absolut bästa känslan som jag haft i mitt liv! Det är som att vara i himlen, du mår helt underbart, du bara dansar runt och bara ler, det är som ett lyckorus, man blir varm i hela kroppen och mår helt enkelt så jävla bra.

Och det är den känslan som är så jäkla farligt rent ut sagt. Jag kan inte ens betona hur farligt det är. Jag är en skärpt tjej ska jag tillägga, men träffade helt enkelt på helt fel kille för några års sedan, han var grav missbrukare och han var helt nere i sin amfetaminvärld.

Idag har jag absolut ingen kontakt med honom, jag hade ett tag efter det tog slut mellan han och mig, kontakt med hans vänner, men jag var klok nog och flytta till en helt ny stad och kapa all kontakt. För jag ska vara ärlig och säga att när jag följde med hans vänner och så på efterfest så rökte dom på, bara lite "cannabis", men nog så farligt. Men jag var ju på såklart, nu hände det bara 2-3 gånger att jag följde med dom och tog jag med, fastän jag egentligen inte ens riktigt gillade drogen ifråga.

MEN, innerstinne så kände jag ju att jag inte ville kapa sista kontakten till att kunna få testa amfetamin och extacy igen. Mina vardagliga vänner håller absolut inte på med droger, alltså dom är så antidroger som man bara kan komma, så det var verkligen bara dessa människor som jag hade en chans att kunna nååååågon ta det igen. Fastän jag verkligen hade bestämt mig för att aldrig ta skiten igen. Det där är inte jag, men hur jag än vrider och vänder på det så minns jag känslan. Känslan att dansa runt lycklig på amfetamin, känslan att älska vilt på extacy

Jag kommer få kämpa för att aldrig hamna i situationer så att det blir en för stor frestelse. Men istället för att känna såhär livet ut, testa förhelvete inte någonting! Det är bara vansinne!

• AlreadyBurning

Beroende är inte nödvändigtvis att vilja göra något igen. Då är jag beroende av att åka till Rom, beroende av att sexa, beroende av att käka pizza på balkongen och en jävlar massa saker.

www.familjeliv.se/Forum-4-304/m63866604.html 2013 är det fred i Colombia - Las FARC, 2012 har ni dödat er sista!
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-20 00:25:40 följande:
    När folk säger att man inte blir beroende första gången man testar, så stämmer inte det, inte egentligen! Okej, du kommer inte bli FYSISKT beroende, Det är inte så att om du tar amfetamin vid ett tillfälle så kommer du bli beroende, även om du kommer få en avtändning.

Utan jag skulle vilja säga det är KÄNSLAN som gör dig beroende! Jag har testat amfetamin, exctacy och rökt på cannabis.

När jag bara rökte på så tyckte jag att man mest vart flummig, typ man kan sitta i en soffa och bara skratta och ligga där och småflumma, tycka att det mesta blir extra roligt men du blir inte särskilt uppåt skulle jag vilja säga.

Men amfetamin och extacy, jag kan inte ens beskriva det, det är den absolut bästa känslan som jag haft i mitt liv! Det är som att vara i himlen, du mår helt underbart, du bara dansar runt och bara ler, det är som ett lyckorus, man blir varm i hela kroppen och mår helt enkelt så jävla bra.

Och det är den känslan som är så jäkla farligt rent ut sagt. Jag kan inte ens betona hur farligt det är. Jag är en skärpt tjej ska jag tillägga, men träffade helt enkelt på helt fel kille för några års sedan, han var grav missbrukare och han var helt nere i sin amfetaminvärld.

Idag har jag absolut ingen kontakt med honom, jag hade ett tag efter det tog slut mellan han och mig, kontakt med hans vänner, men jag var klok nog och flytta till en helt ny stad och kapa all kontakt. För jag ska vara ärlig och säga att när jag följde med hans vänner och så på efterfest så rökte dom på, bara lite "cannabis", men nog så farligt. Men jag var ju på såklart, nu hände det bara 2-3 gånger att jag följde med dom och tog jag med, fastän jag egentligen inte ens riktigt gillade drogen ifråga.

MEN, innerstinne så kände jag ju att jag inte ville kapa sista kontakten till att kunna få testa amfetamin och extacy igen. Mina vardagliga vänner håller absolut inte på med droger, alltså dom är så antidroger som man bara kan komma, så det var verkligen bara dessa människor som jag hade en chans att kunna nååååågon ta det igen. Fastän jag verkligen hade bestämt mig för att aldrig ta skiten igen. Det där är inte jag, men hur jag än vrider och vänder på det så minns jag känslan. Känslan att dansa runt lycklig på amfetamin, känslan att älska vilt på extacy

Jag kommer få kämpa för att aldrig hamna i situationer så att det blir en för stor frestelse. Men istället för att känna såhär livet ut, testa förhelvete inte någonting! Det är bara vansinne!
    Jo, sex är trevligt och det är en känsla jag vill ha igen.
    Trots detta är jag ingen sexmissbrukare, du har nog inte förstått detta med 2+2 riktigt än.
  • cannafever
    Anonym skrev 2012-03-20 00:25:40 följande:

Egentligen skulle jag vilja skriva en uppsats för att kommentera detta men jag är trött, så jag håller mig till en fråga, varför begränsar du dig?

Jag får lite "lydiga Pelle" vibbar från högstadiet där man fick lyssna på en "rehabiliterat missbrukare" berätta sin story, först fick man höra hur roligt personen hade och hur bra han mådde för att i slutändan hamna på nått moralisk kräk hur "fel" det var.

• Anonym (Lsd)

Amfetamin (tjack) gör en speedad och hyper. man får svårt att sova, lätt att koncentrera sig, och "pillig" i fingrarna. en kompis satte upp aluminiumfolie på väggen, varför vet jag inte. han å hans kompis sneade också och fick för sig att någon var efter dom så dom ringde polisen, sen när polisen kom och fom hade glömt av att dom hade ringt trodde dom att det var personen som "va efter dom". jag som har adhd har bara vart lugn när jag har tagit tjack och har inte direkt upplevt något.

marijuana (grönt) , hasch (brunt) och spice har vanligen samma effekt. chillad känsla, skrattar osv. är man beroende av det så är det inte samma sak direkt. Om man är helt nere i skiten så man mår dåligt av det blir man ångestfylld och det enda posivita på dagen är rökat.

extacy (E eller ex) ger en skön känsla och allt är jätte skönt. en len filt är tex mkt skönare osv...

kokain (cola) ger en bättre sjäkvförtroenfe. man är snyggast bäst osv...

min favorit som inte är beroendeframkallande är LSD (syra / lapp) är en drog som inte direkt går att förklaras utan verkligen måaye upplevasprovar man det så kommer den tycka att fwt är den gränaste upplebelsen den någonsin har vart med om.

litet lexikon;

dra en lina : snorta

skjuta: ta en drog med sprutor

bomba: rulla ihop en liten bit toapapper med tex tjack i och svälja

Spliff/jolle/joint: en egenrullad "cigg" med tobak och röka..

Svar på tråden Vill testa drogerna