Anonym skrev 2012-03-19 07:40:20 följande:
Fast jag tänkte på lite tyngre droger är cannabis då konsekvenserna inte blir så hårda, cannabis är en drog dom flesta kan hantera. Men idag är oftast inte cannabis inkörsporten!
Och visst finns det dom som kan hantera att ta droger på helgerna osv men det är inte allt för många! Men jag har sett den hemska utav den där världen men bara för jag var sprutnarkoman betyder inte det att man sitter med sprutan bara för att man testar cannabis eller någon annan drog för den delen.
Men mitt råd är att avråda då man inte har en aning om hur man reagerar på drogen. Antingen känner man avskräck och vill aldrig mer testa, eller så testar man och man är nöjd och tar då och då eller så har man en missbruksgen som jag tyvärr har då många i min släkt är missbrukare och jag ville bara ha mer och mer. Men jag tog centralstimulerande droger och även lugnande. Och speciellt det sistnämnde är ju beroende och jag vart torsk! Men det finns tusen olika bilder av hur det kan se ut.
Inkörsport till drogvärlden är antingen tobak eller alkohol.
Dom som hanterar droger är i mycket stor majoritet mot de som inte kan hantera droger.
Tar vi cannabis, så ligger siffrorna på ca5-7% som får en problematisk konsumtion.
En del andra droger som opioder/opiater och benzo, så kan jag nog gissa på siffrorna ligger högre bland de som använder det för rekreation och får problem.
När det kommer till hallucinogena droger är de väldigt svåra att missbruka.
Sen har vi en varietet av droger till, som i många fall har låg beroende potential.
Prata om missbrukar gener för man använder lite droger, är en stark överdrift.
Det troligast är att man rökar cannabis.
Förstår att just du fick problem, men gör inte misstaget att tro att bra för du fick problem så skall detta appliceras på resten av världen.
Kan inte vara ett mer fel antagande.
Och som jag sa innan skulle det betyda att det inte går att få problem med droger, om jag skulle använda hur det ser ut för mig och mina kompisar som tar droger.