• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • Anonym
    Anonym (men snälla!) skrev 2012-03-08 22:09:04 följande:
    Men snälla du, andas djupt och lugna ner dig lite TS. Han är man, män runkar, tittar på porr, kliar sig på pungen, rapar, fiser, ja du vet, det där som hör män till. Det betyder inte att du inte är älskad, att han inte vill ha barn med dig och alla andra tankar som just nu snurrar i ditt huvud. Precis som att han förmodligen inte kan sätta sig in i din situation till 100%, så vet du faktiskt inte vad som snurrar i hans huvud. I ditt liv finns just nu förmodligen inte så mycket mer tankar än barn. Du ser barnvagnar på stan, gravida kvinnor, överallt, var du än går, påminns du om den dagliga kampen att få en liten. Du vet inte hur din man tänker, han tänker förmodligen inte precis som du, även om det garanterat finns en sorg hos honom också över att ni inte lyckas skaffa barn. Vi kvinnor har en förmåga att måla upp barnlöshet som ett världsproblem som ingen annan förstår och ingen annan tycks bry sig om, trots att våra män egentligen bryr sig precis lika mycket som vi, bara det att de är just män, så de sätter inte ord på tankarna och maler de inte om och om igen, på samma sätt som vi gör.

Jag föreslår att du maler lite, gråter lite och tycker synd om dig själv en stund, sedan ber du om ursäkt till din man, som du, förhoppningsvis älskar och inte bara byter ut bara för att han har andra behov än du och pratar ut om saken, talar om för honom att du känner dig bortglömd och mer eller mindre bedragen när han ligger på soffan och porrsurfar. Du kan tom fråga honom varför han väljer hand och dator framför dig. Troligen kommer han inte kunna svara på frågan, men frågan är fri. Du kan dock inte få honom att sluta om han inte själv vill, det är inte bra för ert förhållande framför allt att tvinga någon att sluta med något de inte vill, men kanske han kan få en förståelse för dina tankar och har du tur så låtar han bli, om inte driften är för stor.

Jag var de första åren med min man hysterisk över tanken att han faktiskt kunde vara otrogen och lämna mig. Idag vet jag bättre. Visst, han kan fortfarande vara otrogen och lämna mig, men saken är den, det spelar ingen roll vad jag försöker göra, hur jag än försöker hindra honom, så kommer han vara otrogen ändå om han vill det. Att gå omkring och vara arg över sånt som man inte kan styra, det tar bara onödig energi, så jag har lagt ner det. Visst, det är inte roligt om han väljer en annan, men vad ska jag göra? Än så länge verkar han dock välja mig, trots att jag inte alltid är den roligaste i världen att leva med.
    seriöst??

Vad har du för man egentligen??
    Min man respekterar mig, han varken fiser eller rapar eller kliar pung i min närhet.
    Tittar porr och runkar gör han inte heller då han respekterar VÅRT sexliv, och vårat gemensamma liv.
    visst man ska aldrig stå över någon annans behov. men om hans runkande stör vårt sexliv, då jag alltid är villig så går han över gränsen på mina behov. så kan man se det oxå.

många tycker synd om mannen som inte får runka.. men snälla! ingen behöver onani egentligen? förutom kanske singlar eller i tonåren då man exprimenterar.. men i övrigt nej. män behöver inte tömma sin pung, kvinnor behöver inte heller onani egentligen. så vad är det dom behöver i det privatlivet?

privat liv är personligt eller enskilt, det kan vara läsa, skriva dagbok, bada, sitta och stirra, diska, städa, eller gråta, läsa en tidining, klippa tånaglar vad fan nu som helst, det är privatliv. det som handlar om det man gör själv. det är inget glorifierat runkstund som alla borde ha rätt till.

runkandet och onani hör till dom sexuella stunder och ingen säger privatliv och sexuellastunder går hand i hand? bara för att man är själv. ett sexliv är gemensamt.

och ts tycker det är riktigt ruttet av din man att inte ens kunna offra sitt runkande och porr en liten tid i hans liv för att skaffa barn med dig..
  • jådåsåatt
    Anonym (förundrad) skrev 2012-03-09 11:50:44 följande:
    Han gillar att TITTA på anala samlag. Tycker du på allvar att man kan förbjuda sin sambo att titta på sex om det inte skadar förhållandet? Och jag menar inte att skada i meningen att det är spermier som går till spillo för ett eventuellt plus....
    Ehh, va?
    Har jag någonstans skrivit  att man ska förbjuda sin partner att kolla på porr? Eller är det du som är ute och cyklar?
  • Anonym

Det är klart att han måste få runka om han vill... Jag tycker ärligt talat synd om din stackars sambo... Du trycker ju ner honom... Hade jag kommit på min sambo o runka, vilket hänt MÅNGA gånger, så skulle jag inte bli förbannad utan jag skulle gått därifrån med ett leende på läpparna... Vill min sambo runka till porr får han göra det... Jag kan sitta bredvid honom i soffan o glo på porr tillsammans med honom.. Inga problem alls...  =)

Men din stackars sambo som får dator sönderslagen för att han råkar sitta o dra i kuken sin.. SKAMLÖST... Fy fan, vore jag honom skulle jag dumpa dig direkt...  =) 

• Sven Justus
    Anonym skrev 2012-03-09 12:01:38 följande:
    seriöst??

Min man respekterar mig, han varken fiser eller rapar eller kliar pung i min närhet.
    Tittar porr och runkar gör han inte heller då han respekterar VÅRT sexliv, och vårat gemensamma liv.
    visst man ska aldrig stå över någon annans behov. men om hans runkande stör vårt sexliv, då jag alltid är villig så går han över gränsen på mina behov. så kan man se det oxå.

många tycker synd om mannen som inte får runka.. men snälla! ingen behöver onani egentligen? förutom kanske singlar eller i tonåren då man exprimenterar.. men i övrigt nej. män behöver inte tömma sin pung, kvinnor behöver inte heller onani egentligen. så vad är det dom behöver i det privatlivet?

privat liv är personligt eller enskilt, det kan vara läsa, skriva dagbok, bada, sitta och stirra, diska, städa, eller gråta, läsa en tidining, klippa tånaglar vad fan nu som helst, det är privatliv. det som handlar om det man gör själv. det är inget glorifierat runkstund som alla borde ha rätt till.

runkandet och onani hör till dom sexuella stunder och ingen säger privatliv och sexuellastunder går hand i hand? bara för att man är själv. ett sexliv är gemensamt.

och ts tycker det är riktigt ruttet av din man att inte ens kunna offra sitt runkande och porr en liten tid i hans liv för att skaffa barn med dig..
    Antingen trollar du eller så är du så jävla korkad så du tror på vad du själv skrev.
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Chazz Michael Michaels
    seriöst??

Det där var bland det konstigaste jag någonsin läst. Grattis till dig som hittat en man som står ut i alla fall.

ps. Vi "behöver" inte sitta på nätet och skriva foruminlägg heller.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • hoppipannkakan
    seriöst??

Du är märklig. 
  • Anonym
    hoppipannkakan skrev 2012-03-09 08:55:23 följande:
    Idiot till fästmö är nog en bättre rubrik....

Haha  den var bra.. Passar ju in oxå..  =)
  • Cat71

TS, jag har med stort intresse läst alla inlägg och kan konstatera att åsikterna verkligen går brett isär gällande detta. Det verkar bli två "läger"; det ena som tycker som du (minoritet) och det andra som tycker motsatt (majoriteten). Jag hoppas att du, liksom jag, inser att det kanske inte finns ett klart rätt eller fel i frågan. Din man tycks tillhöra det andra "lägret" och ni måste nog respektera att ni tycker fundamentalt olika i just den här frågan. Inte kalla varandra för "äcklig, djurisk, kontrollerande bitch" eller liknande. Ni tycker helt enkelt olika. Bägge måste försöka visa förståelse för den andre och visa respekt för dennes känslor. Du mår uppenbarligen dåligt av hans beteende, det har såklart inte varit hans avsikt och sannolikt mår han dåligt över att ha gjort dig ledsen. Din man måste ta dina känslor på allvar. Men han har behov och fantasier som inte tillfredsställs genom sex bara med dig. Ledsen, men så är det för väldigt många. Och det bör du även respektera. Förhoppningsvis hittar ni en kompromiss som fungerar för båda. Det är vad förhållanden handlar om tycker jag, en ömsesidig kärlek, respekt och tillit för varandra. Utan förbud, millimeterrättvisa eller ensidig dominans. Hoppas det löser sig för er och att ni lyckas bli gravida. Kram

• Anonym
    Sven Justus skrev 2012-03-09 12:09:11 följande:
    Antingen trollar du eller så är du så jävla korkad så du tror på vad du själv skrev.
    jag vet att det är så, det är inget "behov" det har folk hittat på för att rättfärda beteendet.
Svar på tråden Idiot till fästman