• Stargazers

IVF Umeå

Mella79 skrev 2015-08-23 22:32:30 följande:

Hej allihoppa !

Jag är heeelt knäckt ! Har genomgått två försök och båda gångerna har de sagt att äggen inte har varit tillräckliga bra så jag fick inte de tillbaka ???? ! Har kört långt protokoll med final F är det skillnad mot menopur?

Precis som Pommac säger så reagerar alla olika på olika mediciner. Vad säger Umeå nu då, ska du få prova Menopur nästa gång?
  • Stargazers

Åh jag råkade trycka på skicka-knappen för fort! Tråkigt i alla fall att du gjort två plock och inte fått tillbaka något ägg... Hoppas verkligen på bättre tur nästa gång!!

• Stargazers

Pommac: härligt att ha kommit igång med sprutorna! Men jag håller med Orgalutranen är inge skoj, blev alltid öm och röd där den gått in.

Idag, på ruvardag 8, fick vi ett svagt positivt test. Så underbart! Fast samtidigt är det ju så himla tidigt ännu så man vet ju aldrig. Men hoppas kan man ju alltid göra :)

• Stargazers
    Northstrom skrev 2015-08-30 20:17:35 följande:

Tack, idag - och hittills borde jag nog skriva - känns det bra. Ja, verkligen kul att vara på gång. Men det är nervigt nu. Förra mf kom i v 6-7, men upptäcktes först i v10. Och gången före det blev det mf i v10. Har nerverna på helspänn.
     Hoppas att sprutorna går bra för dig.

Stargazers: vad roligt med ett positivt test. Jag fortsätter att hålla tummarna. Vi borde för övrigt vara ganska nära i tid? Vår dag1 är den 22 augusti.

Jo vi är nära i tid, vi gjorde äggplock 17/8 och återföring 20/8. Hoppas att ni också får ett plus och att det går hela vägen den här gången!
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-31 06:50:04 följande:

ikväll börjar den jobbiga sprutan Orgalutal. Blir rakt nervös när jag tänker på den. Speciellt när det står att man ska dra ut kloven lite för att se att den inte hamnat i ett blodkärl! Jag tänker bara att tänk om det skulle bli så? Vad händer då? Dör man? Hur stor är risken att det finns blodkärl i magen? Har ju massor med fett där så det borde väl vara lugnt? Jag tycker det här är lite läskigt. Hade hellre sprayat just nu även om det är tuffare och längre behandling.

Av de två omgångar jag gjort har det aldrig hänt att sprutan hamnat i något blodkärl, så risken är nog rätt liten. Men om det skulle ske ska man dra ut sprutan, kassera den och ta en ny. Tänk dig att för varje spruta är du en dag närmare ett slut på sprutorna, det kommer gå bra!
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-31 06:50:04 följande:

ikväll börjar den jobbiga sprutan Orgalutal. Blir rakt nervös när jag tänker på den. Speciellt när det står att man ska dra ut kloven lite för att se att den inte hamnat i ett blodkärl! Jag tänker bara att tänk om det skulle bli så? Vad händer då? Dör man? Hur stor är risken att det finns blodkärl i magen? Har ju massor med fett där så det borde väl vara lugnt? Jag tycker det här är lite läskigt. Hade hellre sprayat just nu även om det är tuffare och längre behandling.

Av de två omgångar jag gjort har det aldrig hänt att sprutan hamnat i något blodkärl, så risken är nog rätt liten. Men om det skulle ske ska man dra ut sprutan, kassera den och ta en ny. Tänk dig att för varje spruta är du en dag närmare ett slut på sprutorna, det kommer gå bra!
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-09-01 16:52:45 följande:
    Usch vad tråkigt. Vet ju själv hur det kändes när mina inte heller klarade sig vidare till nedfrysning. Men då var jag bara på försök ett. Sedan dess har jag jubibte fått något. Idag var jag på VUL och det hittades 13 äggblåsor! Helt fantastiskt! Går hoppas det är ägg i alla. Dock var hälften kring 6 mm och andra hälften kring 11 - 16 mm. På fredag ska jag tillbaka och kolla. Jag tidigare fått ut 8 ägg, 9 ägg och 5 ägg. Hoppas på en bra skörd denna gång. Och kvalitet. Men jag tänker ändå att inget kanske blir befruktat! Å vad gör vi då??? Vad är fel? Hoppas verkligen att dina ägg vill stanna kvar nu! Är det bra att vila?
    Härligt med många blåsor! Nästa VUL imorgon då? Spännande att se vad som hänt tills dess :)
  • Stargazers

Pommac1: Det kanske skiljer sig mellan olika läkare vad de betecknar som stora? Nåt händer ju då i din mage, hoppas du får bra besked på måndag :)

Mama5: Åh nej vad tråkigt! Är detta första gången ni gör IVF?

• Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-09-07 17:37:51 följande:

Äggplock på onsdag. Nu är jag nervös över om de som är 14 mm hinner mogna på sig. Hade ju rätt många på 14. Men de borde ju veta vad de gör.

Åh vad spännande! Hoppas på många fina ägg på onsdag :) Och man får lita på att de vet vad de gör.
Svar på tråden IVF Umeå