IVF Umeå
Längta: är det ert första barn eller är det syskon på G?
Längta: är det ert första barn eller är det syskon på G?
Bolih84: blev det någon FET?
Någon som vet om kliniken har öppet på lördagar numera? Fick positivt ÄL-test idag så vi gör ett sista försök på egen hand innan vi startar upp en ny behandling i samband med mensen som kommer i augusti.
Tack för svaret Pommac! Förstår att du är nervös för när mensen ska komma! Håller tummarna för att den inte kikar fram nu i juli. Själv känns det såklart skönt att veta att den kommer komma efter den 1:a augusti, eller helst får den ju inte komma alls ;) Men det lär den ju göra. Vilken behandling gör ni, korta eller långa? Vi kör korta igen men denna gång med Menopur eftersom jag nästan blev överstimulerad med Gonal-F sist. Samtidigt så resulterade ju den behandlingen i vår underbara son (via FET) så jag hoppas verkligen att nya hormonerna ger minst lika bra resultat :)
Chreool: vad synd att cystorna ska ställa till det :( Hoppas på bättre tur den här gången!
Åh Pommac vad surt! Hade de sagt att den tidigast fick börja den 1 aug?
Hej alla!
Har precis upptäckt denna tråd. Gör vårt andra ivf-försök på Umeåkliniken just nu. Ska börja med Menopur ikväll. Hade Gonal-F i höstas. Det resulterade i graviditet ... samt missfall i v10. Upptiningen av två embryon i april gick inte alls. Så nu har jag sprayat Synarel sedan mitten på juli.
Ska försöka vara lite aktiv här i tråden nu - eftersom jag verkligen behöver veta att det finns framgångssagor inom ivf....
Att man inte ska starta på en tisdag är för att det är risk för att äggplock blir på en helg och då jobbar de ju inte men äggplock. Här är det 20 dagar kvar till mens enligt appen. Men jag tror den har fel. Jag gissar på 16-18 dagar då jag börjar få ont av ägglossning. Seg väntan!
* 10 dagar inkl ÄL-sprutan
Pratade med Umeå idag och det görs inga äggplock på lördagar, bara återföringar då.