• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ws mamma

Ingen av blastisarna klarade tiningen... :( fick telefontid den 9 april... Känns som en evighet bort... Vilken skitdag.... Vill bara Gråta....

• Tinzu
    Ws mamma skrev 2013-03-05 15:29:38 följande:
    Ingen av blastisarna klarade tiningen... :( fick telefontid den 9 april... Känns som en evighet bort... Vilken skitdag.... Vill bara Gråta....

fy vad tråkigt gråt så mycket du kan, sånt ska man inte hålla inne
  • Kvinna32

Drömmer om ett barn det gick väl inte så bra slemhinnan var 9 mm och östradiolen var för högt så nu måste jag fortsätta med sprayen samtidigt som jag går på en provera kur för att få en blödning!! ÄP förskjuts med minst 2 veckor till vecka 14... Kul, jag som får sån huvudvärk av sprayen!!

• Nektar
    Usch, beklagar och kan säga att jag förstår känslan! Har nog inte mått sämre i hela mitt liv än just denna vecka! All styrka till er! Hur ser ni själva på fortsättningen? Vill ni direkt på ett nytt ET?

Drömmer om ett barn: Tack för stödet, det värmer! Det känns verkligen orättvist att behöva ha sådana motgångar samtidigt. Men löser det sig bara med jobb ser allt mycket ljusare ut. Eventuellt blir vi tvugna att avvakta till i höst med nytt FET. Men det är under förutsättning att de tror på ytterligare Pergotime-behandlingar fram till dess. Om kliniken motsäger sig detta orkar jag nog inte vänta utan då blir det lån av nära och kära! Folk säger att jag är ung, men 28 var mitt mål när jag var yngre att få första barnet och har man väl startat denna process tror jag det tar lika hårt oavsett ålder.

Äralltupptaget: Bra fråga om äggreserven. Men den sägs ju vara ovanligt stor för oss pco:are och möjligheten att bli gravid sägs vara större vid en "högre" ålder. Diskutera korta metoden med dem. Jag fick ut 28 ägg och fler fanns det kvar men som vi inte tog ut. Av dessa blev 7 st blastocyster, 20 st befruktades från start. Men de bedömer väl från fall till fall...        
  • drömmer om ett barn

Ws mamma: Det var väldigt tråkigt att höra att ingen av era blastocyster klarade upptiningen.. Förstår att det känns tungt och speciellt eftersom ni har fått vänta en månad extra då det fick avbrytas förra gången. Man gör ju inte annat än att vänta och varje vecka känns som en evighet.. Hoppas att det går snabbt sen efter er telefontid så att ni kan köra igång snarast möjligt. Kram

Kvinna32: Typiskt att det ska krångla när du har kommit så här långt. Men slemhinnan var väl bra, eller var den för tjock vid det här stadiet? Kommer det ingen naturlig blödning pga det för höga värdet på östradiolen? Trist att du måste fortsätta med sprayen så länge när du fått biverkningar..

Lappgeten: Jag har inte känt av sprayen under något av våra försök, bara lite mer näsblod än vanligt. Kämpigt att vara trött med dom arbetsuppgifterna du har nu under lammningsperioden. Måste annars vara ett riktigt roligt jobb!

Nektar: Förstår precis hur du menar. Hade själv som mål att vara mamma först innan 25 och sedan innan 30 men så blev det ju inte. Det känns jobbigt för en själv när man inte når dom mål man satt upp i livet, det känns som att det fattas en massa år som jag aldrig kommer kunna fylla upp i efterhand.

Jag hoppas verkligen att ni får chansen att prova med pergotime och att kliniken känner att detta kan fungera för er. Det ordnar sig säkert ska du se.

• Kvinna32

Jag borde vara nedreglerad med en tunn slemhinna men en på 9 mm är juh redo för återföring redan! Startade med spray på dag 1,... Nu vill dr S att slemhinnan ska blöda ut igen!! Men man vill juh ha optimala förhållanden så man får väl snällt fortsätta spraya...

• drömmer om ett barn

Kvinna32: Det var det jag tänkte. Min slemhinna har varit ca 10 mm vid sista VUL innan återföring. Ja, helt klart bättre att blöda ut och börja om med en ny fin slemhinna som är optimal för att ta emot ett embryo!

• äralltupptaget
    men va faann.. det var tråkigt! :(  :(
  • äralltupptaget

när nu skriver att " bättre att blöda ut och börja om med en ny fin slemhinna som är optimal för att ta emot ett embryo"  hur menar ni då? Menar ni att man som " avbryter" behandlingen och börjar om igen  ?
    Och räknas det då som ett försök??

Jag fick iaf en positiv sak hem i brevlådan idag, och det var ett brev från Sunderby sjukhus som skrev  att remissen är skickad. Brevet  hade datumet 20/2-2013  så jag hoppas verkligen att vi hinner innan sommaren!!!!

• Ws mamma

Jo vi ska försöka med ett nytt ET igen. Första lediga telefontiden var 9/4 och jag hoppas att vi får börja direkt efter. Vi fick ju skjuta på FET:en för dom hade för fullt upp på kliniken förra månaden så jag hoppades verkligen att det skulle gå vägen nu... Naivt nog trodde jag faktiskt att det skulle lyckas... Förhoppningsvis får jag mens runt den 13-15 april så då kanske det inte dröjer så länge... men att vänta över en månad bara på att ens få prata med en läkare... Bara det känns övermäktigt... det verkar som att det finns skäl för dom att utöka sin verksamhet och aställa fler eftersom det är så högt tryck på kliniken nu...

Håller då alla tummar och tår jag har att det ska gå bra för ER i alla fall !