• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jaj13
    Längtan2013 skrev 2014-03-17 13:42:38 följande:

Okej, men då borde det ju inte vara ovitrellen, men förstår att du ändå är tveksam. Jag tror att ni kommer få ett plus på söndag ;) Ska hålla tummar & tår!!
    Vi vår väl se, klart jag hoppas innerst inne ändå:) 
  • Längtan2013
    Längta skrev 2014-03-17 13:48:28 följande:
    Men var bor ni som har vårväder.. Här var de vår och bart igår. :) men tills idag hade de kommit minst 2 dm. Och de kräksnöar... Har vart ut och skottat gården 2 ggr och må snart ut igen.

I umeå :) Vart bor du?
  • Längta
    Längtan2013 skrev 2014-03-17 14:50:31 följande:
    I umeå :) Vart bor du?

I Östersund :)
  • Snowgirl

Så var man klar i IVF-svängen då. Inget av våra embryon klarade upptiningen . Önskar ett stort lycka till till er andra som kämpar.

• Petto 83
    Snowgirl skrev 2014-03-17 15:22:42 följande:

Så var man klar i IVF-svängen då. Inget av våra embryon klarade upptiningen smile4.gif . Önskar ett stort lycka till till er andra som kämpar.

Så tråkigt för er att dom inte klarade sig... Var det ett syskonförsök ni skulle göra? Har så dålig koll.
  • Snowgirl
    Petto 83 skrev 2014-03-17 16:15:20 följande:
    Så tråkigt för er att dom inte klarade sig... Var det ett syskonförsök ni skulle göra? Har så dålig koll.
    Jo det var syskonförsök och jag hade rätt höga förväntningar på två sex-dagars embryon som höll toppklass, men så där kan det ju vara ibland tyvärr.
  • Petto 83
    Snowgirl skrev 2014-03-17 16:24:03 följande:
    Jo det var syskonförsök och jag hade rätt höga förväntningar på två sex-dagars embryon som höll toppklass, men så där kan det ju vara ibland tyvärr.
    Fy så trist, förstår att du hade de. Inte kul att saker runt i kring ska avgöra om man ska avsluta
  • Pommac
    jaj13 skrev 2014-03-17 08:02:19 följande:
    Jag kan bara tala för vår erfarenhet och vi fick intyga om att vi inte genomgått något ivf tidigare. Om vi gjort det hade våra gratisförsök varit förbrukade. Konstigt tycker jag, men regler är ju regler. Det är Norrbottens län. Sen vet jag inte hur dom kollar upp huruvida man gjort det eller inte så som någon påpekat tidigare, men det är inget som skulle kännas okej med mig:)

Okej. Tack för svaret. Vi får fråga helt enkelt.
  • Snowgirl
    Petto 83 skrev 2014-03-17 17:12:45 följande:
    Fy så trist, förstår att du hade de. Inte kul att saker runt i kring ska avgöra om man ska avsluta
    Ja det är trist. Nu är det väl inte helt kört för oss eftersom jag har blivit spontant gravid fyra gånger efter vår första IVF-behandling. Vi har dock bara ett barn och i takt med att tiden går blir risken för missfall ännu större. Jag hoppades på embryona eftersom de var genetiskt fem år yngre, men nu blev det som det blev Det får bli som det blir. Blir det bara ett barn så kommer jag att vara nöjd ändå. Det är när jag pendlar mellan glädje, hopp och besvikelse som det blir jobbigt.