• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Virrvarr

Jag äter prednisolon -om det är de du menar. Det är kortison för att sänka immunförsvaret.

• Dipsy

Jo det är deppigt värre här just nu :( Ben och Jerry är bra för deppighet har jag hört

pred måste nog vara prednisolon....har inte hört om det förr...virrvarr: har solensten skrivit ut det åt dig?...äter man det igenom hela grav?

vill ju äta allt till nästa gång....

• Virrvarr

Ja det var solenstein som skrev ut det. Äter även trombyl. Efter testdagens ska man trappa ner oavsett om man fått plus eller inte. Man får inte sluta tvärt så därför fick jag ett schema för hur jag skulle trappa ner.

• Pommac1
    Virrvarr skrev 2015-11-07 18:37:24 följande:

Jag äter prednisolon -om det är de du menar. Det är kortison för att sänka immunförsvaret.

Varför ska du sänka immunförsvaret? Jag pratade med Umeå om att jag har väldigt bra immunförsvar men fick som svar att det inte var nåt problem.
  • Virrvarr

Jag har gjort 4 återföringar utan att något har ens fäst så nu var det dags att prova något nytt. Då fick jag prednisolon utskrivet, gjorde inga tester eller så innan.

Pommac1 skrev 2015-11-08 08:43:19 följande:

Varför ska du sänka immunförsvaret? Jag pratade med Umeå om att jag har väldigt bra immunförsvar men fick som svar att det inte var nåt problem.

• Dipsy

jag ska framföra att jag också vill ha pred nästa gång....för nog bir det en nästa gång även om det känns jobbigt just nu...man vill ju bara kasta in handuken...men det som ändå känns positivt är att vi har två försök kvar...och ett ev frys....

Jennys när kör ni igång? om ni ska göra det??

det här med att vara med och styra hur stor dos man ska ta? hur har ni upplevt läkarna där?

jag kommer proppsa på mycket högre dos till nästa gång...

har kört 175enheter som jag sedan fick höja till 225eneheter....men tänkte om man kör 250enheter från början så borde det bli fler mogna ägg...

nu fick vi ut 8stycken vilket jag är jätte nöjd över men bara 5 var mogna...tänk om alla 8 hade varit mogna....

sen blev bara 3 befruktade....

• Bolih84

Har en kompis som går i Falun som fått preparat för att sänka immunförsvaret så inte kroppen ska stöta bort fostret, det funkade på henne.

• jennyz

IVF är över för vår del, vi har lyckats få två döttrar och det är vi nöjda med dessutom var de tvungna att operera bort min livmoder vid senaste förlossningen så det är rätt kört nu... Har dock svårt att släppa dessa forum eftersom det varit så stor del av mitt liv...

• Dipsy

Jennyz: ajdå det var inge kul...var det komplikationer när de tog livmodern eller vad hände?

• jennyz

Ja, moderkakan hade vuxit in i livmodern så jag slutade aldrig blöda efter de tagit ut min dotter... (Planerat snitt eftersom de på RUL och flera efterföljande ul sett att moderkakan låg i vägen för en naturlig förlossning...), jag blödde totalt nio liter, var vaken rätt länge men var helt lugn eftersom läkarna var så lugna och pratade med mig hela tiden, sedan sövde de mig... Men vi hade redan bestämt oss att det inte skulle bli fler barn, så det var inte så hemskt, men mörbultad var man ju ett tag.. ð???