Anonym skrev 2012-05-02 23:29:41 följande:
Men om folk tycker hon är för smal så måste de väl ha lika mycket rätt att säga det som att du tycker att hon är hur vacker som helst?
Det är väl rätt tydligt att det är mer ok att säga att "du är vacker" vilken är en possitiv sak att säga. Till skillnad får "Jag tycker att du är för smal" Vilket är en helt onödig kommentar i en tråd där man får visa upp sina före och efterbilder på någonting som man kämpat för. Och allvarligt, majoriteten utav folk går ner i vikt för att känna sig attraktiv för sig själv och andra. Hälsoskäl kommer änna på köpet.
Men hade man sagt från en som gått från 110 till 71 som är 160 så hade ett "starkt jobbat" men du ser lite väl knubbig ut, varit någonting som man blivit bränd på bål på.
Jag struntar i vad folk säger, hade de fått ett mörkt rum med en röd knapp som gjorde att man såg ut som "du är för smal" så tror jag (helt utan någon som helst statistik eller forskning) att en överväldigande majoritet hade tryckt på den. Säga vad man vill att jag kanske har fel. Men jag tror jag har mer rätt än fel efter att ha levt med kvinnor och deras utlägg om andras kontra deras egen vikt i hela mitt liv.