• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Maria1982

Varför ska folk alltid hänga upp sig på BMI? Det är bara ett riktmärke och funkar inte på personer som exempelvis tränar mkt.
    Många av våra idrottsstjärnor är i så fall överviktiga och är de det? Nej!

Skit i vågen (lätt att säga) och använd er av måttband i stället.

• Karttikeya
    Anonym skrev 2012-05-02 23:38:13 följande:
    haha, med den jämförelsen förstår jag att ni tycker normalt smala människor är för smala :D

Fast det är ju ändå skillnad på normalt smala och på vad på bilder ser ut som alldeles för smalt.. Det är ju just bilderna vi kan gå efter och vikten eftersom den gärna skrivs med. Klart man höjer på ögonbrynen när man ser en toksmal människa som påstår att det finns kilo kvar att gå ner... Ja, det är en pepptråd, men det är ju inte för inte så många insjuknar i ästörningar.. Idealet är ju helt sjukt idag.. Sen kan man kanske uttrycka sig lite smidigare, men jag reagerade just över att hon är så hiimla smal men ändå vill gå ner mer.. Jag blir orolig.
  • Anonym (Heffaklump)
    Maria1982 skrev 2012-05-03 08:18:12 följande:
    Varför ska folk alltid hänga upp sig på BMI? Det är bara ett riktmärke och funkar inte på personer som exempelvis tränar mkt.
    Många av våra idrottsstjärnor är i så fall överviktiga och är de det? Nej!

Skit i vågen (lätt att säga) och använd er av måttband i stället.

Ja min sambo är överviktig enligt bmi men det finns inte ett uns för mycket hull på honom.
    Bara mycket arbetarmuskler. Skrattande

Lite annat på mig även om jag har mycket muskler är det en hel del isolering utanpå nu.   
  • Pralina 81

Fantastiskt bra jobbat! Blev så inspirerad av er så jag la ner lillan i vagnen och tog en PW på 50 minuter nu på morgonen. Har en bebis på 5 månader och 4 kg kvar från graviditeten + att jag var stor innan graviditeten. Vill gärna gå ner minst 5 kg till men gärna 10 + mina 4 graviditeskilon. Väger nu 74 kg till mina 165 cm. Vill gärna ha tips på hur man formar till bulldegen på magen och hållningen. Jag ser ut som en fläskig ostbåge;) Jag vill kunna sitta ner och böja mig i bikini i sommar utan att skämmas....

• Boost
    Pralina 81 skrev 2012-05-03 09:26:12 följande:
    Fantastiskt bra jobbat! Blev så inspirerad av er så jag la ner lillan i vagnen och tog en PW på 50 minuter nu på morgonen. Har en bebis på 5 månader och 4 kg kvar från graviditeten + att jag var stor innan graviditeten. Vill gärna gå ner minst 5 kg till men gärna 10 + mina 4 graviditeskilon. Väger nu 74 kg till mina 165 cm. Vill gärna ha tips på hur man formar till bulldegen på magen och hållningen. Jag ser ut som en fläskig ostbåge;) Jag vill kunna sitta ner och böja mig i bikini i sommar utan att skämmas....

Plankan är en övning som jag tycker ger jättebra hållning.
    Magen försvinner sen i takt med att du går ner i vikt. Men kör plankan och vanliga situps så är du en bra bit på väg iaf.
  • Little Miss Fucking Sunshine
    Pralina 81 skrev 2012-05-03 09:26:12 följande:
    Bra! 
    Däremot kan du inte punktbränna fett, så för att komma åt bulldegen på magen krävs det ju att du går ner överlag liksom. Hållningen kan du träna genom att göra ryggövningar, det kan du göra liggandes på golvet hemma. Googla på det så hittar du många olika. Det är så lätt att få ont i ryggen efter en förlossning så det är jättebra att träna upp ryggen.
    Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
  • Pralina 81

Tack för hjälpen! Ska köra plankan sen. Hållningen känns viktigare än bulldegen. Vill försöka med syskon senare i år så jag vill inte börja en graviditet med flera kilo + och taskig hållning.

• Göteborgsbruden
    tellis mom skrev 2012-05-03 10:41:36 följande:
    Hittade en till bild, på dessa två skiljer det 20 kilo och 3 år ungefär. Jag har gått ner 30 kilo sedan min son föddes men 20 utav dom va vikt jag hade innan jag blev gravid.

Snyggt jobbat, grattis!
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.