• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Insatt
    vampyria2 skrev 2012-05-02 11:31:42 följande:
    Ja är så orättvist, samma gäller om man behöver operera brösten. Vissa län går enbart på hur mycket de hänger medans andra enbart går efter volym, konstigt att det kan variera så hårt när vi alla bor i Sverige :/
    Det finns de som tycker att landstinget borde avskaffas så att det blir lika över hela sverige, jag håller med dem!
  • Anonym ("C")

Har följt den här tråden ända från början men inte skrivit något, men nu kan jag inte hålla mig längre.

Det är fruktansvärt tråkigt att se hur ni klankar ner på de som redan är smala eller är till och med lite för smala enligt er. Kommentarer som "du är för smal", "du var finare förut" "stick till nån pro ana sida istället" är jättetråkigt att se.

Skulle vi inte stötta varann i den här tråden? Hade kommentarerna sett ut så här t.ex.: "du är fortfarande fet" " du är finare nu när du är smal" o.s.v. så hade det väl blivit ett JÄVLA liv.

Jag tycker alla ni som gått ner det ni vill är jätteduktiga!! Oavsett om ni gått ner 30 kilo eller om ni bara har tightat till er lite så är ni jättefina!! Huvudsaken är väl att en själv är nöjd.

Har själv ca 20 graviditetskilon att gå ner men är väl inte direkt "tjock" i era ögon, men vågar inte lägga ut bild för då får man väl en massa dumma kommentarer. Så jag skippar det.

Tack för mig /C

• Little Miss Fucking Sunshine
    "CC": Men det är väldigt tjejigt tror jag. Så fort någon blir för snygg blir de ett "hot" och ska plattas till. Har man 20 kg att gå ner är man inte ett dugg hotfull och då funkar det jättebra att stötta och vara gullig mot varandra. 
    Att tjejer aldrig lär sig att hålla varandra om ryggen istället för att vända mot varandra så fort tillfälle ges?  
    Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
  • Anton Chigurh
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-05-02 12:33:23 följande:
    "CC": Men det är väldigt tjejigt tror jag. Så fort någon blir för snygg blir de ett "hot" och ska plattas till. Har man 20 kg att gå ner är man inte ett dugg hotfull och då funkar det jättebra att stötta och vara gullig mot varandra. 

Att tjejer aldrig lär sig att hålla varandra om ryggen istället för att vända mot varandra så fort tillfälle ges?

Nåt med genuppsättningen !!!

Tror jag... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
    Anton Chigurh skrev 2012-05-02 12:35:16 följande:
    Nåt med genuppsättningen !!!

Tror jag... 
    Riktigt så långt vill jag nog inte sträcka mig. Flört

Nån skrev tidigare om skev kroppsuppfattning och det håller jag verkligen med om! Jag prenumererar på ToppHälsa och i senaste numret var det en bild på en tjej som jag tyckte att jag var ganska lik kroppsligt. Sen fick jag världens chock när jag såg att hon väger 40 kg mer än jag! Förvånad
  • Anonym

Anonym (C)
    Bara för att man inte tycker det är nyttigt att gå från normalviktig till underviktig så betyder det inte att man är avundsjuk eller missunnsam.

Frågan jag tycker du ska ställa dig är kanske varför den här personen har ett behov att komma in i den här tråden och berätta hur de gått ner från normalvikt till undervikt? Varför gör man så?

Det är ungefär som att komma in i en tråd där någon har 200 kr kvar när räkningarna är betalda och tala om att man just vann 5 miljoner på lotto och "snart är nöjd"

Jag är själv normalviktig och har aldrig varit överviktig. Jag tittade in här för att heja på tjejer som gjort något stor och jättebra för sig själva.  Jag tycker det här är en trevlig tråd, men jag kan INTE heja på en person som verkar ha en ohälsosam inställning till sin egen kropp.

• Anonym (MrsX)

Nu har jag förvisso inte skrivit några sådana kommentarer som du nämnt, men jag har faktiskt tänkt lite grann och jag kan se lite förklaringar till varför det är så.
    För det första startades tråden av en kvinna som var väldigt överviktig och gick ner, tonen i tråden präglas alltså av viktnedgång ifrån fetma (även om det inte var TS önskan)
    Att gå ner ifrån övervikt till normalvikt eller mindre övervikt är en hälsovinst,
    Bilden som fick kommentaren att hon var snyggare förrut behöver ju inte vara avundsjuka, personligen tycker jag att just den tjejen VAR snyggare på före bilden, ALLA har ju inte så smalt som möjligt som skönhetsideal utan kanske uppriktigt uppskattar den typen av kropp. Ärligt var hon ju snyggare än de allra flesta på förebilden, och det har då verkligen inget med hot att göra. Hennes kropp före- som efterbild är totalt utom räckhåll för mig och skulle jag fått välja hade jag valt förekroppen.

Sen det sista, det känns inte rätt iaf inte för mig att sitta och heja på någon till ett sjukligt ideal eller beteende. Jag vill inte stötta anorexia eller annat skadligt beteende bara för att någon lyckats gå ner massa kg. Om någon 166 cm tjej gått ner från 62 till 42 måste vi ropa grattis o heja då med bara för att inte vara avundsjuka med våra kvinnliga gener?

• MammaHela
    Anonym (MrsX) skrev 2012-05-02 12:51:42 följande:
    Nu har jag förvisso inte skrivit några sådana kommentarer som du nämnt, men jag har faktiskt tänkt lite grann och jag kan se lite förklaringar till varför det är så.
    För det första startades tråden av en kvinna som var väldigt överviktig och gick ner, tonen i tråden präglas alltså av viktnedgång ifrån fetma (även om det inte var TS önskan)
    Att gå ner ifrån övervikt till normalvikt eller mindre övervikt är en hälsovinst,
    Bilden som fick kommentaren att hon var snyggare förrut behöver ju inte vara avundsjuka, personligen tycker jag att just den tjejen VAR snyggare på före bilden, ALLA har ju inte så smalt som möjligt som skönhetsideal utan kanske uppriktigt uppskattar den typen av kropp. Ärligt var hon ju snyggare än de allra flesta på förebilden, och det har då verkligen inget med hot att göra. Hennes kropp före- som efterbild är totalt utom räckhåll för mig och skulle jag fått välja hade jag valt förekroppen.

Sen det sista, det känns inte rätt iaf inte för mig att sitta och heja på någon till ett sjukligt ideal eller beteende. Jag vill inte stötta anorexia eller annat skadligt beteende bara för att någon lyckats gå ner massa kg. Om någon 166 cm tjej gått ner från 62 till 42 måste vi ropa grattis o heja då med bara för att inte vara avundsjuka med våra kvinnliga gener?
  • Anonym ("C")
    Anonym skrev 2012-05-02 12:46:30 följande:
    Anonym (C)
    Bara för att man inte tycker det är nyttigt att gå från normalviktig till underviktig så betyder det inte att man är avundsjuk eller missunnsam.

Frågan jag tycker du ska ställa dig är kanske varför den här personen har ett behov att komma in i den här tråden och berätta hur de gått ner från normalvikt till undervikt? Varför gör man så?

Det är ungefär som att komma in i en tråd där någon har 200 kr kvar när räkningarna är betalda och tala om att man just vann 5 miljoner på lotto och "snart är nöjd"

Jag är själv normalviktig och har aldrig varit överviktig. Jag tittade in här för att heja på tjejer som gjort något stor och jättebra för sig själva.  Jag tycker det här är en trevlig tråd, men jag kan INTE heja på en person som verkar ha en ohälsosam inställning till sin egen kropp.
    Nej, tror inte heller att personerna som skrev elaka kommentarer är avundsjuka. Kan hålla med att det kan verka provocerande att se smala gå ner till undervikt, men varför gå så långt att skriva nedvärderande kommentarer? Varför inte bara ignorera?

Men hon räknas ju fortfarande som normalviktig? 

Och hur kan man sätta stämpeln "ätstörning" på en tjej som är normalviktig? Är vi inte precis lika fördömande då som alla personer som kallat oss för överviktiga?
    Och har inte vi alla här någon form av ätstörning som har gjort att vi är där vi är?
    Jag kan gladeligen ställa mig upp och säga att jag har en väldigt osund inställning till socker, sparkar ni ut mig då när jag når mitt viktmål?

Det handlar ju inte om just den här tjejen och just den här bilden tycker jag, det är ett större perspektiv.  

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.