• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Tessideluxe
    Shivva skrev 2012-05-02 22:15:21 följande:
    Haha roligt att min lilla (hehe) kropp skapade en sån diskussion Flört 

Tråden heter ju bara före o efterbilder, viktminskning, och stog inte att det måste vara "från fetma till fläskig" bilder.

Nej men skämt å sido, jag är verkligen inte underviktig utan kroppen känns SÅ mkt bättre såhär! Jag har alltid varit sportig och tränat mkt (även på före-bilden) och all träning blir jättemkt lättare med mindre att bära på! Gillar att springa långdistans, både hjärtat och leder blir mindre belastat, jag märker STOR skillnad på det.

Sen ekonomiskt att man kommer i alla sina kläder igen Cool 
    De flesta i min omgivning har kommenterat att jag ser finare ut såhär. (Och jo någon har sagt att de tycker jag e för smal...dom som e för fläskiga själva Tyst). Men dom flesta är ärliga och erkänner att jag är finare till o med min mamma.

Sen är det ju inte lättare för mig att gå ner bara för att jag inte hade fetma från början, snarare svårare när man redan är normalviktig.

Jag tycker att ALLA som visat bilder i denna tråden har gjort ett JÄTTEBRA jobb!! Fortsätt så Glad

PS. Det finns visst män i denna tråd också, fick inboxen bombarderad efter att de sett min EFTER bild. Fick ni "snyggt kurviga" det kanske? Ja nu var jag elak och nej "man" ska inte bry sig om vad karlar tycker, men ni va lite dumma mot mig TomteKaffe

Nu när du gått ner vikten kanske du ska jobba lite på din personlighet. Hur kan du sitta och kalla de kvinnor som gått ner så mycket i vikt (och oftast är normalviktiga) för "fläskiga". Du borde banne mig skämmas!
  • Boost
    Tessideluxe skrev 2012-05-02 22:24:14 följande:
    Nu när du gått ner vikten kanske du ska jobba lite på din personlighet. Hur kan du sitta och kalla de kvinnor som gått ner så mycket i vikt (och oftast är normalviktiga) för "fläskiga". Du borde banne mig skämmas!

Men det är ok av andra att påstå att hon har ätstörningar, att hon är osund och att hon är för smal?
    För smal får man säga, men inte fläskig?  
  • Marionettdocka
    Tessideluxe skrev 2012-05-02 22:24:14 följande:
    Det kanske beror på att hon har fått utstå ett och annat tjuvnyp från fläskiga kvinnor i tråden?

Men givetvis, smala får man mobba och kalla proana och tragiska etc men feta får man inte säga något om.
    Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Tessideluxe
    Boost skrev 2012-05-02 22:26:42 följande:
    Men det är ok av andra att påstå att hon har ätstörningar, att hon är osund och att hon är för smal?
    För smal får man säga, men inte fläskig?  
    Du kanske ska ta och fråga de personer som påstått det? Jag har inte kommenterat hennes kropp alls.

"För smal" är för övrigt inte så negativt som "fläskig" som bara är elakt.
  • Tessideluxe
    Marionettdocka skrev 2012-05-02 22:27:48 följande:
    Det kanske beror på att hon har fått utstå ett och annat tjuvnyp från fläskiga kvinnor i tråden?

Men givetvis, smala får man mobba och kalla proana och tragiska etc men feta får man inte säga något om.
    Hur vet du vikten på de som kommenterat hennes kropp? Det vet inte jag efter att ha läst tråden.
  • Boost
    Tessideluxe skrev 2012-05-02 22:28:51 följande:
    Du kanske ska ta och fråga de personer som påstått det? Jag har inte kommenterat hennes kropp alls.

"För smal" är för övrigt inte så negativt som "fläskig" som bara är elakt.

Spinkig vs fläskig, precis samma sak fast åt olika håll.
    Men nej, överviktiga får man inte ens tänka nåt tyst om. 
  • rundafrida

Ni e grymma... Jag har gått ner från136 kg till 83.. Jag har 8 kg kvar till mitt mål .. Kort kommer en annan dag

• Jennie med ie
    Shivva skrev 2012-05-02 22:15:21 följande:
    PS. Det finns visst män i denna tråd också, fick inboxen bombarderad efter att de sett min EFTER bild. Fick ni "snyggt kurviga" det kanske? Ja nu var jag elak och nej "man" ska inte bry sig om vad karlar tycker, men ni va lite dumma mot mig TomteKaffe

Hmm, ja... Eller bombarderad är väl att ta i, men uppmuntrande påhälsningar i flertal fick jag. Kul, absolut, men inte syftet eller det viktiga med mitt deltagande här.
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.