• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Nutcase
    Ramborg Persdotter skrev 2012-04-29 15:32:09 följande:
    Rekommenderar att  du lämnar tråden och söker upp någon sådan där läskig pro ana-sida istället. Kan inte tänka mig att just du är en bra förebild eller ses peppande i en tråd som denna. Tvärtom, man får ont i magen av det osunda ideal du framför. 

Varför så taskig? Hon har ju en helt fantastisk kropp. Hon äter bra och tränar dessutom så hur kan du säga att hon är osund? Hon säger ju inte att hon ska gå ner mer eller hur?

Låter bara som avundsjuka i mina öron!
    Lyckan kommer, lyckan går...
  • Anonym
    Nej, tror inte heller att personerna som skrev elaka kommentarer är avundsjuka. Kan hålla med att det kan verka provocerande att se smala gå ner till undervikt, men varför gå så långt att skriva nedvärderande kommentarer? Varför inte bara ignorera?

Jag har inte skrivit några taskiga kommentarer. Jag frågade henne när hon trodde att hon skulle bli nöjd med sin vikt, när hon precis på gränsen till underviktig "snart är nöjd".
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-05-02 13:16:31 följande:
    Men hon räknas ju fortfarande som normalviktig? 

Och hur kan man sätta stämpeln "ätstörning" på en tjej som är normalviktig? Är vi inte precis lika fördömande då som alla personer som kallat oss för överviktiga?
    Och har inte vi alla här någon form av ätstörning som har gjort att vi är där vi är?
    Jag kan gladeligen ställa mig upp och säga att jag har en väldigt osund inställning till socker, sparkar ni ut mig då när jag når mitt viktmål?

Det handlar ju inte om just den här tjejen och just den här bilden tycker jag, det är ett större perspektiv.  
    Jag tror man missförstår vad BMI är om man tror att så länge man håller sig över 18.5 så är det ok. Människokroppar är olika. För vissa är BMI 18.5 på tok för litet, för någon annan kanske det inte ens märks. Jag tycker personligen att hon är för smal. Jag tycker det syns på hennes kropp att hon inte ska ligga på så lågt BMI.

Men jag tycker ändå frågan är varför hon kommer in i just denna tråden? Det finns andra trådar och hon kan även starta en egen. Jag tycker det är ganska uppenbart att hon postar sitt inlägg för att vara smalare än alla andra i tråden och för att visa hur duktig hon är som lyckats lägga sig på denna låga vikt. I vilket fall som helst så är det inget jag kan heja på. Ignorera kan jag göra, men inte skrika "bra jobbat".
  • Little Miss Fucking Sunshine

Det bästa man kan göra då är att le och vinka och bara låta det gå rakt över huvudet på en.

Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
  • Anonym
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-05-02 19:17:48 följande:
    Det bästa man kan göra då är att le och vinka och bara låta det gå rakt över huvudet på en.
    Jag håller med.

Så vi kanske ska lämna diskussionen därhän och ägna oss åt de kvinnor som faktiskt har uträttat stordåd med sina liv och sin hälsa?

Anonym skrev 2012-05-02 19:33:58 följande:

Jag håller med.

Så vi kanske ska lämna diskussionen därhän och ägna oss åt de kvinnor som faktiskt har uträttat stordåd med sina liv och sin hälsa?
    Jag kan inte hålla med mer!

Rotade fram en bild från när jag vägde som mest, 114 kg, januari 2005.

Det gick ju inte så bra. Försöker igen.
     Bilden hamnar ovanför texten. Suck.
    På nästa bild ser jag väl ut som nu. Typ 81 kg. 

• Göteborgsbruden
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-05-02 20:06:05 följande:

Bra jobbat!
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Anonym
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-05-02 20:06:05 följande:

Strålande. Men jag tycker inte du ser så stor ut faktiskt. Du måste ha dina kilon väldigt väl fördelade.
    Anonym skrev 2012-05-02 20:11:12 följande:
    Strålande. Men jag tycker inte du ser så stor ut faktiskt. Du måste ha dina kilon väldigt väl fördelade.

Jag har de gömda under tröjan! Drömmer Helt seriöst så sitter "alla" kilon som är kvar runt magen och midjan. Jag har lärt mig hur jag ska klä mig för att det inte ska synas. Utan kläder har jag också en stor valk på magen som jag har sett på flera av era bilder. Dessutom har jag "stoppning" runt om hela midjan bak på ryggen och hela vägen runt.
  • Vilda Tiger

På första kortet väger jag 94 kg. Det är fem dagar efter att min son föddes. Jag toppade fina 110 kg med honom i magen...

På andra kortet väger jag 75 kg, ungefär ett år efter det första kortet.  Det gör jag än idag, trots idoga försök att gå  ner 8 kg till. Men min kropp verkar trivas här, trots ett bmi på 28 ungefär.
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.