Nej, tror inte heller att personerna som skrev elaka kommentarer är avundsjuka. Kan hålla med att det kan verka provocerande att se smala gå ner till undervikt, men varför gå så långt att skriva nedvärderande kommentarer? Varför inte bara ignorera?
Jag har inte skrivit några taskiga kommentarer
. Jag frågade henne när hon trodde att hon skulle bli nöjd med sin vikt, när hon precis på gränsen till underviktig "snart är nöjd"
.Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-05-02 13:16:31 följande:
Men hon räknas ju fortfarande som normalviktig?
Och hur kan man sätta stämpeln "ätstörning" på en tjej som är normalviktig? Är vi inte precis lika fördömande då som alla personer som kallat oss för överviktiga?
Och har inte vi alla här någon form av ätstörning som har gjort att vi är där vi är?
Jag kan gladeligen ställa mig upp och säga att jag har en väldigt osund inställning till socker, sparkar ni ut mig då när jag når mitt viktmål?
Det handlar ju inte om just den här tjejen och just den här bilden tycker jag, det är ett större perspektiv.
Jag tror man missförstår vad BMI är om man tror att så länge man håller sig över 18.5 så är det ok. Människokroppar är olika. För vissa är BMI 18.5 på tok för litet, för någon annan kanske det inte ens märks. Jag tycker personligen att hon är för smal. Jag tycker det syns på hennes kropp att hon inte ska ligga på så lågt BMI.
Men jag tycker ändå frågan är varför hon kommer in i just denna tråden? Det finns andra trådar och hon kan även starta en egen. Jag tycker det är ganska uppenbart att hon postar sitt inlägg för att vara smalare än alla andra i tråden och för att visa hur duktig hon är som lyckats lägga sig på denna låga vikt. I vilket fall som helst så är det inget jag kan heja på. Ignorera kan jag göra, men inte skrika "bra jobbat".