• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Göteborgsbruden

Vilka fina bilder ni lagt upp!

För att svara ett par som undrade hur man gjort. Jag har dragit ner på kalorierna och motionerat.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Beckah82

Jag har alltid varit smal, men gått upp typ 22-27 kilo under varje graviditet. Efter graviditeterna har jag gått ner allt, utan att göra något.

Jag äter ingen speciell kost, utan äter det jag vill, när jag vill, vilket kan innebära en påse chips till middag om jag känner för det

Jag tränar inget, ingen motion ...om man inte räknar att gå till och från bilen, eller en situp när man sätter sig upp i sängen på morgonen.

Sista vägningen innan tredje barnet föddes så vägde jag 88,5 kg.  Jag är 167 cm lång.

7 dagar efter förlossningen vägde jag 76 kg, så jag får väl ta det som "startvikt", lite missvisande att räkna höggravid-vikten

En månad efter tredje barnets födelse (72 kg):

Så där stod jag stilla i princip. Länge länge.

Här är ett drygt halvår senare (67 kg):

Sen slutade jag amma och slutade äta frukost (som jag bara äter när jag är gravid eller ammar)  och då började det äntligen hända grejer.

Här är en jämförelse mellan maj 2010 och december 2010 (då vägde jag 58 kg):

I början av 2011 vägde jag ytterligare lite mindre och sen dess, i drygt ett år, har jag vägt där mellan 53-56 kilo ungefär.

Här är en jämförelse mellan november 2009 och nu nyss, maj 2012:

Jag väger för tillfället 55 kg till mina 167 cm.

Högsta vikt före förlossning: 88,5 kg (- 33,5 kg nu)
    Direkt efter förlossningen: ca 80 kg, vet ej exakt.
    7 dagar efter förlossningen: 76 kg ( -21 kg nu)

PINSAM bonusbild *bjuder på mig själv*:

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Beckah82

Jag har kikat i tråden och vissa förvandlingar är ju helt fantastiska! Mycket bra jobbat

• kiwi2012

Guuu va duktiga ni är tjejer!!!! Inspirerande till tusen!!!

Alex 980805 - Mio 051213 - Villemo 110418
  • Vilda Tiger

Beckah
    Likaså din! Oj, vilken resa du har gjort. Imponerande!

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Anonym (Sockerråttan)

Beckah, helt otroligt att du lyckats gå ner så mycket utan nån diet. Bra kämpat!

• Beckah82
    Anonym (Sockerråttan) skrev 2012-06-04 21:46:21 följande:
    Beckah, helt otroligt att du lyckats gå ner så mycket utan nån diet. Bra kämpat!
    Tack. Ja, jag är väldigt glad Bra kämpat är det dock inte Jag har inte lyft ett finger för att gå ner, så det vore ett hån mot de som jobbar med vikten att kalla det för kämpa hehe, men som sagt, jag är glad och nöjd
  • Beckah82
    Bonus-inlägg, magspecial också

Jag fick en rejäl mage under senaste graviditeten och det satte ju sina spår. Jag hade stor mage efteråt också, men när jag gått ner till normal vikt så blev den okej. Dock hade jag rejält delade magmuskler (som inte gick att rätta till med rekommenderade övningar), vilket mättes upp ordentligt med en datortomografi av buken, så jag fick göra en Tummy Tuck genom Landstinget. Då syddes magmusklerna ihop, men de tog också bort överskottsskinnet och gav mig en ny navel (rättare sagt; man gör ett nytt hål för naveln).

Magens resa:

Vecka 38+2

Vecka 38+2

Sen föddes Elmer i vecka 39+2

Två dagar senare såg jag ut som på bilden jag redan lagt upp:

Bebis vikt när han föddes i 39+2 var 4720 gram.

När jag gått ner till nuvarande vikt, men före operationen:

Med spända muskler:

Efter operationen (november 2011):

9 dagar efter:

3,5 vecka efter:

Jag har ingen färsk bild, men ja, ingen större förändring. Det är såklart helt läkt och färgen på ärren stämmer bättre ihop med hudfärgen, men både det långa ärret och den nya naveln syns mycket tydligt att det är opererat och ligger långt ovanför "bikinilinjen".

Tänkte jag kunde visa upp här, om det var av intresse, det är ju en del här inne som gjort GBP operation, vilket annars är den vanligaste orsaken till (Landstingsbetald) Tummy Tuck/Stor bukplastik.

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.