• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Moflo

Tack för tipsen ang löpningen, inser att jag nog haft för höga krav på mig själv och sprungit för fort. Ska försöka sänka takten så hoppas jag att det går bättre och att jag orkar längre.

• Anonym (springer långt)
    Moflo skrev 2012-06-06 13:28:51 följande:
    Tack för tipsen ang löpningen, inser att jag nog haft för höga krav på mig själv och sprungit för fort. Ska försöka sänka takten så hoppas jag att det går bättre och att jag orkar längre.

Numera springer jag 3 mil i veckan. Men för två år sedan var jag som du. Jag sprang för snabbt och kroknade på en gång. Ta hjälp av en app för att mäta ditt tempo. Ett tempo runt 8.00-7.00/km är en lugn och bra början (eller ännu långsammare). Jag har jättesvårt att hålla igen och har lätt för att kuta ihjäl mig, så jag använder en gps-klocka för att hitta rätt tempo under långintervaller eller långdistanser. Lycka till! Det är gôtt att springa och det gör under för kroppen.
  • Maria1982

Jag springer på 6min/km och siktar på 4.30 på korta distanser. Men sen kroknar jag ju efter 1.5 km som det är nu
    Bara att bita ihop och köra på, förr eller senare släpper det!

Vad har ni för problemområden tjejer och killar?
    Jag hatar min bak och lovehandels... Hur jag än gör försvinner det aldrig...

• EmeNo11

Jag springer nu på ca 7 min/km när jag springer ensam och med någon annan ligger jag på 6 min/km. Då orkar jag springa nästan hela 5 km rundan. I början gick det väldigt långsamt men då satsade jag på att springa långsamt istället för fort för att jag skulle komma in i springandet.

Mitt största problem nu ät mammamagen. Den sitter mer eller mindre runt hela magen och bak mot ryggen så de blir en sådan snygg muffinskant ;)

• EmeNo11

Glömde skriva att ett annat stort problem för mig är mina bröst, på tok förstora. Så dom hoppas jag krymper en del och det som inte går bort får jag operera bort

• Grrgirlme

Hej! Ser att ni pratar om löpning! :) jag använder mig av runkeeper som jag VERKLIGEN kan rekommendera! Började med att kunna jogga ca 500m innan jag kroknade, och nu joggar jag aldrig under 5km. Siktar på att om 1månad kunna jogga 1mil :)
    Jag joggar låååångsamt på ca 6-7-8min/km (beror på dagsformen) men springer istället tabata intervaller där jag ger allt ca 2gånger i veckan.
    Sen kör jag promenader innan frukost på ca1mil OCH de viktigaste av allt, styrka. Använder inga vikter förutom min egen kropp. Så ser ungefär min träning ut :)

• Mamma till flera

Va duktiga ni är alla.

Hur har ni gjort?

Själv har jag tappat från 89 kg ( efter förlossningen) till 62 kg som minst. Nu väger jag 69 kg . Vill gå ner till 58-62kg ca. Är 165 cm

( kan tyvärr inte lägga in bild nu då jag e på mobilen)

• goatess82
    Mamma till flera skrev 2012-06-07 21:04:53 följande:
    Va duktiga ni är alla.

Hur har ni gjort?

Själv har jag tappat från 89 kg ( efter förlossningen) till 62 kg som minst. Nu väger jag 69 kg . Vill gå ner till 58-62kg ca. Är 165 cm

( kan tyvärr inte lägga in bild nu då jag e på mobilen)
    Kör GI kost och träna 6 gånger i veckan fungerar bra.. spinning, simning eller långa powerwalks!
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.