• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-05 15:39:18 följande:
    Kan, kan det vara, men mest troligt inte. Det är oerhört vanligt med diastasis rectis efter graviditet, men ovanligt att det är så stort mellanrum att en operation krävs. Du kan kolla själv genom att känna med fingrarna när du ligger på rygg och böjer upp huvudet (typ, svårt att förklara).

Jag tror inte de gör operation om du säger att du tänkt skaffa fler barn (men VET inte, de frågade iallafall mig och jag ska inte ha fler). Det är inte att rekommendera att vara gravid efter en tummy tuck, men det är inte omöjligt, det GÅR att bära ett barn. Dock blir det, naturligtvis, trångt för barnet, så tillväxten kan säkert hämmas en del och det bör då också finnas en risk för prematur förlossning.

Här är en bild på en mamma i vecka 36 efter en Tummy Tuck:

a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/22643...

...och vecka 39:

a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/25012...

Det syns tydligt att det är hyfsat trångt för bebisen

Innan operationen såg min mage ut så här när jag lutade mig bakåt:

Mittenpartiet som putar ut motsvarar bredden på mellanrummet jag hade. OBS! det här är inte hur man mäter mellanrummet dock Men just i mitt fall så stämde dessa bilder överens med det faktiskt mellanrummet.

Jag är inte sådär jätteförtjust att du visar upp bilder (länkar till bilder) av min svägerska. Och jag tror inte hon heller blir så glad.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-05 18:03:27 följande:
    Jag är inte sådär jätteförtjust att du visar upp bilder (länkar till bilder) av min svägerska. Och jag tror inte hon heller blir så glad.
    Jag antar att svägerskan själv lagt upp dessa bilder på nätet? Då får man räkna med att de sprids vidare. Och i det här fallet så var det inget elakt uppsåt heller, så jag tycker du kan ta det lite lugnt
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-05 15:39:18 följande:
    Kan, kan det vara, men mest troligt inte. Det är oerhört vanligt med diastasis rectis efter graviditet, men ovanligt att det är så stort mellanrum att en operation krävs. Du kan kolla själv genom att känna med fingrarna när du ligger på rygg och böjer upp huvudet (typ, svårt att förklara).

Jag tror inte de gör operation om du säger att du tänkt skaffa fler barn (men VET inte, de frågade iallafall mig och jag ska inte ha fler). Det är inte att rekommendera att vara gravid efter en tummy tuck, men det är inte omöjligt, det GÅR att bära ett barn. Dock blir det, naturligtvis, trångt för barnet, så tillväxten kan säkert hämmas en del och det bör då också finnas en risk för prematur förlossning.

Här är en bild på en mamma i vecka 36 efter en Tummy Tuck:

a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/22643...

...och vecka 39:

a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/25012...

Det syns tydligt att det är hyfsat trångt för bebisen

Innan operationen såg min mage ut så här när jag lutade mig bakåt:

Mittenpartiet som putar ut motsvarar bredden på mellanrummet jag hade. OBS! det här är inte hur man mäter mellanrummet dock Men just i mitt fall så stämde dessa bilder överens med det faktiskt mellanrummet.

Nej, så ser det inte alls ut på mig. Jag är ganska platt när jag ligger ner och jag har känt och inte känt något mellanrum. Dålig hållning kanske är mitt problem Obestämd
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-05 18:17:34 följande:
    Jag antar att svägerskan själv lagt upp dessa bilder på nätet? Då får man räkna med att de sprids vidare. Och i det här fallet så var det inget elakt uppsåt heller, så jag tycker du kan ta det lite lugnt
    Ja, hon har lagt upp de på en låst blogg. Det är inte tillåtet att lägga upp andra saker i ett forum utan att ha tillåtelse.
  • Anonym

Anmäler inläggen och hoppas på åtgärder för stöld!!

• Beckah82
    Anonym skrev 2012-06-05 18:03:27 följande:
    Då kanske din (amerikanska?) svägerska skulle ha låtit bli att lägga upp bilderna i en tråd i ett öppet forum på internet:

http://community.babycenter.com/post/a27465349/pregnancy_after_tummy_tuck 
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-05 18:30:42 följande:
    Då kanske din (amerikanska?) svägerska skulle ha låtit bli att lägga upp bilderna i en tråd i ett öppet forum på internet:

community.babycenter.com/post/a27465349/pregn... 

Är inte hon som lagt upp de där. Men oavsett så ger det inte dig rätten att ta bilderna för eget intresse!
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-05 18:30:42 följande:

community.babycenter.com/post/a27465349/pregn... 

Ja min svägerska är amerikanska. Min bror är gift med en ameriakn. Konstigt med det?!
  • Beckah82
    Anonym skrev 2012-06-05 18:20:52 följande:
    Ja, hon har lagt upp de på en låst blogg. Det är inte tillåtet att lägga upp andra saker i ett forum utan att ha tillåtelse.
    Det är tillåtet att lägga upp länkar hur mycket man vill. Det enda som inte är tillåtet är att lägga upp andras bilder. Länka till bilderna och länka till sidor på internet är absolut helt fullt ut tillåtet.

Låsta bilder går inte att länka till, om du inte visste det  
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.