Beckah82 skrev 2012-06-05 15:39:18 följande:
Kan, kan det vara, men mest troligt inte. Det är oerhört vanligt med diastasis rectis efter graviditet, men ovanligt att det är så stort mellanrum att en operation krävs. Du kan kolla själv genom att känna med fingrarna när du ligger på rygg och böjer upp huvudet (typ, svårt att förklara).
Jag tror inte de gör operation om du säger att du tänkt skaffa fler barn (men VET inte, de frågade iallafall mig och jag ska inte ha fler). Det är inte att rekommendera att vara gravid efter en tummy tuck, men det är inte omöjligt, det GÅR att bära ett barn. Dock blir det, naturligtvis, trångt för barnet, så tillväxten kan säkert hämmas en del och det bör då också finnas en risk för prematur förlossning.
Här är en bild på en mamma i vecka 36 efter en Tummy Tuck:
a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/22643...
...och vecka 39:
a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/25012...
Det syns tydligt att det är hyfsat trångt för bebisen
Innan operationen såg min mage ut så här när jag lutade mig bakåt:
Mittenpartiet som putar ut motsvarar bredden på mellanrummet jag hade. OBS! det här är inte hur man mäter mellanrummet dock

Men just i mitt fall så stämde dessa bilder överens med det faktiskt mellanrummet.
Nej, så ser det inte alls ut på mig. Jag är ganska platt när jag ligger ner och jag har känt och inte känt något mellanrum. Dålig hållning kanske är mitt problem