• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • perla2010
    Anonym skrev 2012-04-16 12:45:00 följande:

Min före och under  tiden bild. Det är 9 veckor, 7 kg och mycket träning mellan bilderna.

WOW!!! 9 veckor hur???????  Jag vägde 99.9 kg precis innan vår dotter föddes, gick ner en hel del veckorna efter, är nu 20 månader senare nere på 73 kg men vill ner till kanske 65kg, är 169 cm.

Har inga bilder på datorn tyvärr.
  • Moflo

Men alltså, det här med löpning... Jag har verkligen försökt att komma igång med att springa, men jag kommer inte längre än så här. Började med intervallträning på löpbandet på gymmet, där springer man 1 minut, går 1 minut och så är det så i några omgångar (orkar inte förklara), vilket går hyfsat bra. Sen har jag börjat med appen "Ease into 5K" som har samma princip, man börjar med intervaller och om man lägger ner 3x30 min/vecka så ska man kunna springa 5km efter 8 veckor. Grejen är den att springer jag längre än 1 minut så känns det som att min strupe snörs ihop och det lägger sig som ett lock i halsen, vilket resulterar i att jag inte får någon luft. Dessutom har jag fått hyfsat ont i knäna fastän jag har bra skor och mestadels springer på grusväg. 

Överös mig med tips om hur jag kan göra för att orka springa längre och vad jag kan göra mot mina onda knän. Jag har en rätt hyfsad grundkondition annars, tränar 3-4 pass i veckan, både styrka och motion, så jag är inte alldeles ny.

Ja, jag vet att detta är en bildtråd, men jag är DESPERAT! 

• goatess82
    Moflo skrev 2012-06-05 22:04:17 följande:
    Men alltså, det här med löpning... Jag har verkligen försökt att komma igång med att springa, men jag kommer inte längre än så här. Började med intervallträning på löpbandet på gymmet, där springer man 1 minut, går 1 minut och så är det så i några omgångar (orkar inte förklara), vilket går hyfsat bra. Sen har jag börjat med appen "Ease into 5K" som har samma princip, man börjar med intervaller och om man lägger ner 3x30 min/vecka så ska man kunna springa 5km efter 8 veckor. Grejen är den att springer jag längre än 1 minut så känns det som att min strupe snörs ihop och det lägger sig som ett lock i halsen, vilket resulterar i att jag inte får någon luft. Dessutom har jag fått hyfsat ont i knäna fastän jag har bra skor och mestadels springer på grusväg. 

Överös mig med tips om hur jag kan göra för att orka springa längre och vad jag kan göra mot mina onda knän. Jag har en rätt hyfsad grundkondition annars, tränar 3-4 pass i veckan, både styrka och motion, så jag är inte alldeles ny.

Ja, jag vet att detta är en bildtråd, men jag är DESPERAT! 
    Du kanske springer för fort? alltså jogga väldigt långsamt i början och så öka allt eftersom!
  • Beckah82
    Maria1982 skrev 2012-06-05 20:28:56 följande:
    Alla jobbar på så sjukt bra!

Ja, utom du då Beckah Är grön av avund!!!
    Hur gick det till när du fick din op beviljad?
    Jag blir inte av med min kängurupåse...
    Jag åkte in med akuta magsmärtor förra våren, under undersökningen reagerade läkaren på mellanrummet mellan magmusklerna. Hon skickade en remiss till kirurgmottagningen och jag fick en tid där någon vecka/månad senare, ja typ ganska precis ett år då.

Fick träffa en kirurg som kände, klämde och så togs det foton. Efter det fick jag en remiss till en CT-buk (datortomografi) av en massa andra skäl gjordes även en gastroskopi förra hösten. När allt såg bra ut, förutom det extrema mellanrummet mellan magmusklerna så fick jag en tid till operation av min kirurg och han utförde själv ingreppet här på vårt lokala lilla lasarett i november förra året  
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Beckah82

Måste säga att jag är väldigt imponerad av alla här inne! Jag vette fasen om jag hade klarat att gå ner om jag varit tvungen att jobba på det :-/

• sweasmamma

vilken rolig tråd !! HEJA ER!!! va duktiga ni är! jag vill verkligen träna och bli SMAL igen , just nu väntar jag mitt andra barn , bara gått upp 2 kilo men vägen 79 kg.... innan min dotter kom för 3 år sen vägde jag mellan 49-52, lite för lite men efter min grav vill jag ner till 58 =)

• Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-05 22:35:55 följande:
    Måste säga att jag är väldigt imponerad av alla här inne! Jag vette fasen om jag hade klarat att gå ner om jag varit tvungen att jobba på det :-/

Försöker du göra andra avundsjuka genom att påpeka i varje inlägg att du inte behöver jobba för att gå ner i vikt?
  • Beckah82
    Anonym skrev 2012-06-05 22:46:41 följande:
    Försöker du göra andra avundsjuka genom att påpeka i varje inlägg att du inte behöver jobba för att gå ner i vikt?
    Nej? Blir du avundsjuk? Obestämd

Jag är avundsjuk på alla som faktiskt jobbat för sin hälsa. Jag är värdelös på det. Varken äter rätt eller motionerar och har ruskigt dålig själv disciplin. VARFÖR i hela friden skulle någon bli avundsjuk på det?

Jag vill bara inte ha beröm, därför påpekar jag, för jag tycker det är ett hån mot dem som jobbat bort vikt, om jag tar emot beröm, för något jag inte presterat.  
  • Maria1982

Moflo: börja "luffsa" och öka sen successivt takten. Jag har själv problem med att ta mig över 2k men jag ger mig icke! I morgon kanske det blir 2.3k

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.