• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Vilda Tiger

Detta är 30 maj 2010, dagen då mitt andra barn var beräknat att komma. Jag gick upp 35 kg under graviditeten.

Här är jag ungefär en månad efter att han är född, i juli 2010:

Och detta är taget idag. Nu väger jag 40,3 mindre än på första kortet, 24,3 kg mindre än på andra kortet har har 26,1 i BMI:

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Beckah82
    Vilda Tiger skrev 2012-06-05 14:06:34 följande:
    Detta är 30 maj 2010, dagen då mitt andra barn var beräknat att komma. Jag gick upp 35 kg under graviditeten.

Här är jag ungefär en månad efter att han är född, i juli 2010:

Och detta är taget idag. Nu väger jag 40,3 mindre än på första kortet, 24,3 kg mindre än på andra kortet har har 26,1 i BMI:

Jisses vilken skillnad Grattis
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-04 23:43:04 följande:
    Bonus-inlägg, magspecial också

Jag fick en rejäl mage under senaste graviditeten och det satte ju sina spår. Jag hade stor mage efteråt också, men när jag gått ner till normal vikt så blev den okej. Dock hade jag rejält delade magmuskler (som inte gick att rätta till med rekommenderade övningar), vilket mättes upp ordentligt med en datortomografi av buken, så jag fick göra en Tummy Tuck genom Landstinget. Då syddes magmusklerna ihop, men de tog också bort överskottsskinnet och gav mig en ny navel (rättare sagt; man gör ett nytt hål för naveln).

Magens resa:

Vecka 38+2

Vecka 38+2

Sen föddes Elmer i vecka 39+2

Två dagar senare såg jag ut som på bilden jag redan lagt upp:

Bebis vikt när han föddes i 39+2 var 4720 gram.

När jag gått ner till nuvarande vikt, men före operationen:

Med spända muskler:

Efter operationen (november 2011):

9 dagar efter:

3,5 vecka efter:

Jag har ingen färsk bild, men ja, ingen större förändring. Det är såklart helt läkt och färgen på ärren stämmer bättre ihop med hudfärgen, men både det långa ärret och den nya naveln syns mycket tydligt att det är opererat och ligger långt ovanför "bikinilinjen".

Tänkte jag kunde visa upp här, om det var av intresse, det är ju en del här inne som gjort GBP operation, vilket annars är den vanligaste orsaken till (Landstingsbetald) Tummy Tuck/Stor bukplastik.

Oj, vilken skillnad Men en fråga där om magmusklerna. Jag fick barn för ett år sedan och är smal (164/54 kg) men har ändå putmage trots timmar av plankor och annan magträning. Kan det vara delade magmuskler? Och gör de op även om man vill ha fler barn?
  • Beckah82
    Anonym skrev 2012-06-05 15:24:04 följande:
    Oj, vilken skillnad Men en fråga där om magmusklerna. Jag fick barn för ett år sedan och är smal (164/54 kg) men har ändå putmage trots timmar av plankor och annan magträning. Kan det vara delade magmuskler? Och gör de op även om man vill ha fler barn?
    Kan, kan det vara, men mest troligt inte. Det är oerhört vanligt med diastasis rectis efter graviditet, men ovanligt att det är så stort mellanrum att en operation krävs. Du kan kolla själv genom att känna med fingrarna när du ligger på rygg och böjer upp huvudet (typ, svårt att förklara).

Jag tror inte de gör operation om du säger att du tänkt skaffa fler barn (men VET inte, de frågade iallafall mig och jag ska inte ha fler). Det är inte att rekommendera att vara gravid efter en tummy tuck, men det är inte omöjligt, det GÅR att bära ett barn. Dock blir det, naturligtvis, trångt för barnet, så tillväxten kan säkert hämmas en del och det bör då också finnas en risk för prematur förlossning.

Här är en bild på en mamma i vecka 36 efter en Tummy Tuck:

a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/226438_1804569506309_1002001149_31643229_2184483_n.jpg

...och vecka 39:

a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/250127_1848736290451_1002001149_31697140_1004590_n.jpg

Det syns tydligt att det är hyfsat trångt för bebisen

Innan operationen såg min mage ut så här när jag lutade mig bakåt:

Mittenpartiet som putar ut motsvarar bredden på mellanrummet jag hade. OBS! det här är inte hur man mäter mellanrummet dock Men just i mitt fall så stämde dessa bilder överens med det faktiskt mellanrummet.

• Krambjörn

Jäklar hur fanken bär ni er åt att gå ner i vikt?
    Kämpar som en gris här men går fan inte så bra 

• Beckah82
    Krambjörn skrev 2012-06-05 15:41:58 följande:
    Min metod:

Rör dig inte mer än nödvändigt, träna inte, ät ingen frukost, sluta amma (om du ammar), ät fritt och onyttigt och börja röka.

Obs! Nej, jag rekommenderar såklart inte detta visst håller den här metoden mig smal, men den förkortar också mitt liv och ökar risken för sjukdomar Det är dessutom oerhört ovanligt att min "metod" fungerar på folk generellt sett

Det FINNS dock en diet som påminner om min metod hörde talas om denna nyligen. Warrior diet tror jag den hette och den går ut på att man typ inte äter alls första halvan av dagen och sen vräker i sig på kvällen, precis som jag brukar hehehe. Dock tror jag inte att de rekommenderar att äta onyttigt och att inte träna
  • Ellaria
    Krambjörn skrev 2012-06-05 15:41:58 följande:
    LCHF + träning.
    You know nothing, Jon Snow
  • Krambjörn
    Beckah82 skrev 2012-06-05 15:58:03 följande:
    Min metod:

Rör dig inte mer än nödvändigt, träna inte, ät ingen frukost, sluta amma (om du ammar), ät fritt och onyttigt och börja röka.

Obs! Nej, jag rekommenderar såklart inte detta visst håller den här metoden mig smal, men den förkortar också mitt liv och ökar risken för sjukdomar Det är dessutom oerhört ovanligt att min "metod" fungerar på folk generellt sett

Det FINNS dock en diet som påminner om min metod hörde talas om denna nyligen. Warrior diet tror jag den hette och den går ut på att man typ inte äter alls första halvan av dagen och sen vräker i sig på kvällen, precis som jag brukar hehehe. Dock tror jag inte att de rekommenderar att äta onyttigt och att inte träna

Hehe den metoden hakar jag nog inte på haha
    Ellaria skrev 2012-06-05 17:52:38 följande:
    LCHF + träning.
    Hur länge har du hållt på med det?

• Ellaria
    Krambjörn skrev 2012-06-05 17:54:21 följande:
    Hehe den metoden hakar jag nog inte på haha

Hur länge har du hållt på med det?

5 månader nästan exakt, har gått ner 21 kg :)
    You know nothing, Jon Snow
  • Krambjörn
    Ellaria skrev 2012-06-05 17:58:25 följande:
    5 månader nästan exakt, har gått ner 21 kg :)
    Jätte bra
    Tränar du mycket? 
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.