Hej, jag fick ju ett plus förra helgen som jag knappt vågat tro på. Den ångest jag har när jag går på toaletten är sjukt jobbig. Man är ju helt livrädd att den första bloddroppen ska komma som enligt erfarenhet sedan bara leder vidare mot missfallet. Jag försöker tänka positivt men det fungerar bara korta stunder. Förra lördagen fick jag 2-3 veckor på digitalt test. Behöver jag säga att jag skakade när jag tog testet idag exakt en vecka senare? DET VISADE 3+. Tror jag är i v. 5+3 idag.
MEN var är illamåendet? Jag mår alldeles för bra tycker jag. Jag är ju inte ens tröttare än vanligt. Det jag tröstar mig med är att hcg:t höjts som beräknat på 1 vecka.
Jag hann ju bara äta dhea i nästan 5 veckor så det kan ju knappast ha hunnit förbättra äggkvalitén. Däremot tänker jag mycket på att jag åt melatonin i 6 veckor precis innan jag började med dhea. När jag först läste om melatoninet på www.fertilitetsguiden.com/underlivet/aggkvalite.php blev jag helt övertygad om att det var lösningen för mig och jag valde att äta det då det kändes lite mindre läskigt än att äta dhea. Anledningen till att jag slutade äta melatoninet var att min ägglossning uteblev. Studien på melatonin är ju gjord vid ivf och jag tänkte inte ens tanken att ägglossningen kunde störas men det är tydligen vanligt har jag senare läst någonstans.
Tänk om jag verkligen har bättre förutsättningar denna gången tack vare melatoninet? Hoppas hoppas................. tänk om min 6:e graviditet kan lyckas?
Jag är nyfiken på ifall någon annan av er har någon erfarenhet av melatonin? Kan melatonin rent av vara lika effektivt som dhea på "gamla ägg"? Jag hade extremt stora förhoppningar på dhea:t men hann ju som sagt inte äta det så länge. Jag mådde otroligt bra av det och blev mycket piggare i hela kroppen. Eller kanske det faktiskt var dhea:t som gjorde att min kropp blev gravid då jag mådde så himla bra.
Vad tror ni? Kan jag ha bättre förutsättningar denna gången tack vare något av det jag ätit? Mitt i all oro så är det ju lite spännande också.
Jag köpte hem albyl för att äta i förebyggande (1/4 tablett eller 1/3) men har inte vågat börja ta dom då jag är så otroligt rädd för att få blödningar! Jag har alltid mellanblödningar mellan ägglossning och bim normalt sett både vid graviditeter och i vanliga fall. Denna gång har jag endast haft enstaka stänk vid några tillfällen. Skulle jag kunna bidra till att starta blödningarna genom en pyttelite dos albyl tror ni? Kanske är det bättre att avstå.
Jag skickar en stor kram till er alla underbara människor som kämpar och stöttar i tråden :)