Tips om dhea
Hej
Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid.
Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er?
Hur har ni doserat, när på dagen osv?
Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?
Tacksam för alla tips!
och vill gärna dela med mig av´mina erfarenheter av DHEA, pergotime och progesteron.
Jag fick med mig ett recept på Lutinus (progesteron). JAg började ta dem samma dag som ägglossningen.
Jag kikade in just för att se hur det gått för dig! Verkligen roligt att höra! Själv känner jag mig just nu jätteorolig igen. Jag har ju mått så fruktansvärt illa, men idag känns det mycket mindre och jag an inte låta bli att oroa mig trots att jag vet att det kan variera. Jag har minskat lite på prednisolonet och även på Albylen för jag får så ont i magen, tänk om det ställer till det?! Känns långt till mitt vul, 15 dagar kvar.