• Anonym

Soc lägger näsan i blöt

För en tid sedan blev jag anmäld till soc för att jag låter min son sova ute i vagnen själv (??) På MIN villa tomt dessutom och jag ser inget fel i det och det gjorde nog inte soc heller med det blev en utredning.
    Ok, tänkte jag för jag har ju inget att dölja.

Nu kom utredningen!
    Och INGENSTANS  står det om själva grunden till anmälan utan det har de helt frångått, utan i stället anmärker dom på att jag helt saknar inkomst ????
    Jag lever INTE på soc bidrag eller  jo barnbidrag för båda barnen, och underhåll för min ena) sen har jag vårdnadsbidrag, men det räknas inte som FÖRSÖRJNINGSSTÖD från samhället!
    Jag bor i ett stor hus (som är en släktgård, mina föräldrar betalar alla mina räkningar utom telefon, för att jag vill vara hemma med mina barn!! och det är det vårdnadsbidraget är till för..
    Sen betalar min sons pappa en hel det  till sonen och till mig vi har ett förhållande med han bor flera mil bort.

Det andra soc anmärker på är är att min dotter inte har kontakt med sin pappa (eftersom jag flyttade från honom när hon var ett halvår (nu är hon åtta) Liksom jaha...? är inte det en sak mellan honom och mig??

Barnen far ju inte illa på något sätt, köper nästan bara märkeskläder och nya saker när barnen behöver, dom saknar ingenting!
    Vad är problemet??

Man blir anmäld för en sak som dom skiter i och lägger in sina egna värderingar och vad dom tycker!

• Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt
  • Anonym

Usch vad jobbigt det måste kännas för dig TS. Känns som att de verkligen gett sig dän på att snoka upp något bristande i din föräldraroll.... det lär finnas brister hos ALLA, för vi är människor.
    De "fina" soc kärringarna som ska sitta och spy ut sina moralkakor över andra är nog inte bättre förälder än nån annan av oss....
    Vet du vad? Skit i detta! Dina barn behöver dig och sin livssituation precis just som du och det är.

• Anonym

En familjevårdare såg att vår lille son ville upp i famnen och sitta i knät när bebin satt i famnen, hon tyckte det var väldigt allvarlig syskonrivalitet som måste utredas av barnpsykiatrin. Barnpsykiatrin tyckte att det var normalt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-23 16:34:33 följande:
    En familjevårdare såg att vår lille son ville upp i famnen och sitta i knät när bebin satt i famnen, hon tyckte det var väldigt allvarlig syskonrivalitet som måste utredas av barnpsykiatrin. Barnpsykiatrin tyckte att det var normalt.
    Vad är en familjevårdare, har aldrig hört talas om det förut, är det detsamma som "dagmamma", eller BVC-sköterska?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-23 17:25:21 följande:
    Vad är en familjevårdare, har aldrig hört talas om det förut, är det detsamma som "dagmamma", eller BVC-sköterska?
    En som socialen skickar ut för att rapportera om familjen åt dem. Hon skriver ner sina åsikter som socialen sedan tolkar, och söker tecken i beteendet som de tyder som att något förskräckligt har hänt.
  • Anonym (soc.)

Börjar tro att TS helt enkelt är så korkad att hon inte fattat att en enkel redovisning av de faktiska förhållandena i hemmet inte är samma sak som kritik gentemot henne som förälder.

• Anonym (klient)
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 17:42:33 följande:
    Börjar tro att TS helt enkelt är så korkad att hon inte fattat att en enkel redovisning av de faktiska förhållandena i hemmet inte är samma sak som kritik gentemot henne som förälder.
    Att kalla någon för korkad är ett skällsord. Något som framkallar antingen mindervärdeskomplex eller aggression. Väldigt opsykologiskt. Socialen är till för att stötta klienten. DU stöder dina egna åsikter med de där åsikterna. Soc fattar oftast inte en enkel redovisning.
  • Anonym
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 17:42:33 följande:
    Tycker också som om det enda soc. vill är att hon ger en förklaring till hur hon klarar sig utan någon inkomst samt en undran varför dottern inte har någon kontakt med pappan.

• Anonym (soc.)
    Anonym (klient) skrev 2012-03-23 17:55:46 följande:
    Att kalla någon för korkad är ett skällsord. Något som framkallar antingen mindervärdeskomplex eller aggression. Väldigt opsykologiskt. Socialen är till för att stötta klienten. DU stöder dina egna åsikter med de där åsikterna. Soc fattar oftast inte en enkel redovisning.

Det här är FL, inte "socialen" Ja, det är min slutsats att TS är lite korkad ja.
  • Anonym (soc.)
    Anonym skrev 2012-03-23 17:59:16 följande:
    Tycker också som om det enda soc. vill är att hon ger en förklaring till hur hon klarar sig utan någon inkomst samt en undran varför dottern inte har någon kontakt med pappan.

Om det ens är en "undran". Låter snarare som om de helt enkelt konstaterar fakta utan värdering.
  • maaammaaa
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 18:03:16 följande:
    Det här är FL, inte "socialen" Ja, det är min slutsats att TS är lite korkad ja.
    Varför kallar du dig soc om du inte vill uppfattas som socialen?
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt