• Anonym

Soc lägger näsan i blöt

För en tid sedan blev jag anmäld till soc för att jag låter min son sova ute i vagnen själv (??) På MIN villa tomt dessutom och jag ser inget fel i det och det gjorde nog inte soc heller med det blev en utredning.
    Ok, tänkte jag för jag har ju inget att dölja.

Nu kom utredningen!
    Och INGENSTANS  står det om själva grunden till anmälan utan det har de helt frångått, utan i stället anmärker dom på att jag helt saknar inkomst ????
    Jag lever INTE på soc bidrag eller  jo barnbidrag för båda barnen, och underhåll för min ena) sen har jag vårdnadsbidrag, men det räknas inte som FÖRSÖRJNINGSSTÖD från samhället!
    Jag bor i ett stor hus (som är en släktgård, mina föräldrar betalar alla mina räkningar utom telefon, för att jag vill vara hemma med mina barn!! och det är det vårdnadsbidraget är till för..
    Sen betalar min sons pappa en hel det  till sonen och till mig vi har ett förhållande med han bor flera mil bort.

Det andra soc anmärker på är är att min dotter inte har kontakt med sin pappa (eftersom jag flyttade från honom när hon var ett halvår (nu är hon åtta) Liksom jaha...? är inte det en sak mellan honom och mig??

Barnen far ju inte illa på något sätt, köper nästan bara märkeskläder och nya saker när barnen behöver, dom saknar ingenting!
    Vad är problemet??

Man blir anmäld för en sak som dom skiter i och lägger in sina egna värderingar och vad dom tycker!

• Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt
  • Englia

Låter som att du Anonym kanske själv arbetar för socialen? Håller med vad du skriver att många barn som far illa inte blir utredda, men efter att ha läst vad så många skriver på FL hur soc har betett sig under besöken hemma hos dem eller hur soc uttrycker sig är det knappast en instans jag känner förtroende för.

• Anonym (Hårda nypor)
    Anonym skrev 2012-03-23 18:49:33 följande:
    Giriga socärringar betyder vad då?

Girighet innebär ett överdrivet begär att samla ägodelar förenat med överdriven sparsamhet, vinningslystnad och snikenhet.

Jag var nära att benämna dig "besservisser". men sen såg jag att din förklaring är klippt och klistrad från wikipedia, ner till sista stavelsen. vad tillför det.
  • Anonym (soc.)
    Englia skrev 2012-03-23 19:30:33 följande:
    Låter som att du Anonym kanske själv arbetar för socialen? Håller med vad du skriver att många barn som far illa inte blir utredda, men efter att ha läst vad så många skriver på FL hur soc har betett sig under besöken hemma hos dem eller hur soc uttrycker sig är det knappast en instans jag känner förtroende för.

Själv läste jag om en patient som fått fel ben amputerat, så nu har jag förlorat förtroendet för sjukvården.

Sen hörde jag om några rasistiska poliser, så nu hatar jag alla poliser.  
  • Anonym
    Englia skrev 2012-03-23 19:30:33 följande:
    Nej jag jobbar inte för socialen, har heller aldrig varit i kontakt med socialen, känner heller inte någon som varit i kontakt med socialen angående föräldraskapet.
    Det är mycket ovanligt att man som förälder har kontakt med socialen angående något som har med ens barn att göra förutom när det gäller äldre barn som gör saker de inte borde. 
    Är under 1% av föräldrar till yngre barn som har kontakt med socialen i anledning av föräldraskapet. 
  • KaIi
    Anonym (klient) skrev 2012-03-23 17:55:46 följande:
    Att kalla någon för korkad är ett skällsord. Något som framkallar antingen mindervärdeskomplex eller aggression. Väldigt opsykologiskt. Socialen är till för att stötta klienten. DU stöder dina egna åsikter med de där åsikterna. Soc fattar oftast inte en enkel redovisning.
    Älskade döttrar Ophelia 20081025 Livia 20100516
  • KaIi
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 19:37:13 följande:
    Själv läste jag om en patient som fått fel ben amputerat, så nu har jag förlorat förtroendet för sjukvården.

Sen hörde jag om några rasistiska poliser, så nu hatar jag alla poliser.  
    Eller så kanske de flesta hoppas på att inte få en socialsekreterare som just dig, eller den rasistiska polisen, eller läkaren som sågar av ett ben fast det inte behövdes.
    Får det dig att bli stolt i din yrkesroll? Att de flesta kanske inte skulle välja just dig med din bitterhet som någon som "ska hjälpa till".

Hoppas att du får den hjälp du behöver, Anonym (soc).
  • Anonym (soc.)
    KaIi skrev 2012-03-23 19:59:00 följande:
    Eller så kanske de flesta hoppas på att inte få en socialsekreterare som just dig, eller den rasistiska polisen, eller läkaren som sågar av ett ben fast det inte behövdes.
    Får det dig att bli stolt i din yrkesroll? Att de flesta kanske inte skulle välja just dig med din bitterhet som någon som "ska hjälpa till".

Hoppas att du får den hjälp du behöver, Anonym (soc).

Jag är inte det minsta bitter. Jag har jobbat i många år, och de flesta klienter jag möter är trevliga bra människor som under ett tillfälle i livet inte räcker till och som är hjälpsökande och insiktsfulla. Det verkar mest vara HÄR som de riktiga knäppgökarna samlas. Jag har väl kanske mött endast ett par tre personer med myndighetshat och en märklig inställning under alla år i verlkligheten. Jag gillar mitt jobb skarpt, och mina klienter gillar och uppskattar mig, och håller frivilligt kontakten långt efter att en eventuell insats avslutats. Jag har ett mycket trevligt och tillfredställande arbete, men tack för omtanken
  • KaIi
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-23 20:23:06 följande:
    Jag är inte det minsta bitter. Jag har jobbat i många år, och de flesta klienter jag möter är trevliga bra människor som under ett tillfälle i livet inte räcker till och som är hjälpsökande och insiktsfulla. Det verkar mest vara HÄR som de riktiga knäppgökarna samlas. Jag har väl kanske mött endast ett par tre personer med myndighetshat och en märklig inställning under alla år i verlkligheten. Jag gillar mitt jobb skarpt, och mina klienter gillar och uppskattar mig, och håller frivilligt kontakten långt efter att en eventuell insats avslutats. Jag har ett mycket trevligt och tillfredställande arbete, men tack för omtanken
    Det var så lite. :)
  • maaammaaa

Tycker du att det är kränkande att bli kallad korkad? Ska man anmäla såna som gör personliga påhopp i inlägg i FL.? Du verkar ha obearbetade aggressioner Anonym (soc) En psykiatrisk utredning angående din lämplighet som lämplig inom vården borde göras.

Kort sagt du beter dig illa, på gränsen till psykisk misshandel av TS. Varför skulle hon vilja svara dig?

TS tala med en advokat omgående. Banda in möten med soc.

• Anonym
    maaammaaa skrev 2012-03-23 20:40:32 följande:
    Tycker du att det är kränkande att bli kallad korkad? Ska man anmäla såna som gör personliga påhopp i inlägg i FL.? Du verkar ha obearbetade aggressioner Anonym (soc) En psykiatrisk utredning angående din lämplighet som lämplig inom vården borde göras.

Kort sagt du beter dig illa, på gränsen till psykisk misshandel av TS. Varför skulle hon vilja svara dig?

TS tala med en advokat omgående. Banda in möten med soc.
    Varför ska Ts tala med en advokat, utredningen verkar vara klar, det enda är väl att Ts berättar att hennes föräldrar försörjer henne och barnen samt varför dottern inte har kontakt med sin pappa att hon istället har en särbobonuspappa.
    Ts skriver inget om att det är aktuellt med några insatser. 
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt