• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • viola74

Hej

Kul att se så många på fikat tyvärr hinner man inte prata med alla så mycket.
    Jag blev sugen på att testa gröt så vi tog vägen förbi affären på vägen hem. Ludwig tyckte det var spännande han mumsade i sig gröten ganska bra, vågade inte ge en hel smakportion även om han hoade efter mer.

/Malin

• fröken

Appropå gröt, idag smaskade Vilhelm i sig gröten, en smakportion. Vatten drack han till oxå, så vatten funkade i pipmugg. Ska testa med urpumpad mjölk i muggen i morgon, så får vi se.
    Vilka grötsorter/märken använder ni? Vi kör Nestlés "Mild havregröt". Men, jag känner för att testa annat också för att inte fastna i ett märke, liksom.

Hittade du affären på Storgatan jag pratade om, Marie-Louise?

• ligre

Åhh jag blir också sugen på att prova med gröt....Meja blir ju 4 månader på måndag och då ska vi på bvc-kontroll. Ska höra mig för lite om detta då

• soffien

fröken: vi kör också med Nestlés "mild havregröt". vad skönt att han äter!

viola: vad kul att han tyckte om gröten, det är så roligt att se hur dom reagerar på olika saker!

tack tjejer för en jätte trevlig fika, kul att så många kom men som "viola" sa är det lite tråkigt att man inte hinner prata så mycket med alla!

• Tezz80

åååh, nu börjar jag oxå bli sugen på att ge lite smakisar. Men då det är så mycket nu, dop i helgen osv så har vi sagt att vi ska vänta till nästa helg. Om vi nu inte åker till Gbg då, i så fall får det vänta ytterligare några dagar. Vill nu! :)

Nina, nu har jag betalat in på deras PG-konto, så vi får väl se hur snabba de är. Med lite tur kanske du kan få de på torsdag... eller onsdag om jag kommer på babysången :)

Trevlig helg allihopa!

• mysan1970

Criwi: Tycker det låter som en utmärkt ide, att fika ute på tornby nästa vecka. Jag är positiv till det iallafall. Någon fler som tycker det?

Ha en trevlig helg allihop
    Sonja

• StinaTina

Vi pratade om att ta det på torsdag istället. Vad tror ni om det?
    Torsdag förmiddag på Tornby, det får inte bli för "sent" då hinner det komma så mycket folk.

Nu kan jag nog ropa "tjoho" av glädje. Emma har sovit i spjälsängen i natt också.
    Tre nätter i rad, jag är helt chockad. Trodde faktiskt inte det skulle gå utan lite tjut och böl, men hon går och lägger sig så snällt och somnar direkt.

• mysan1970

Jag föredrar tisdag. Kanske både tis och torsdag? Själv kan jag tyvärr inte fika på torsdagar.......vad säger ni andra fikasugna mammor....

• fröken

Jag föredrar torsdag, eftersom det blir så tätt att fara till stan 2 dagar i rad (har simmet på måndag). Nästa vecka kan jag nog inte alls, inte heller torsdag, men framöver föredrar jag den dan. Fast det går väl att ha 2 fikadagar?

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4