Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Hejsan tjejer! Förstår att det blir en del bök för vissa att ta fikat i tornby. Tanken är ju att så många som möjligt ska kunna ta sig till fikat och prata bort en stund. Tyvärr så kommer inte jag till stan idag. Kan bara göra en sak varje dag och det är några affärer som jag måste till idag. Och eftersom jag måste räkna varje steg pga fogarna så är det lättsammare för mej att åka till tornby där allt är samlat på ett ställe. Men nästa vecka hänger jag gärna med och fikar på stan.
Ha de gött
Sonja
Jag kom på att några av sakerna behöver jag inte vänta med tills jag kommer ut till Tornby. Jag ska försöka hinna förbi "nalle maja" och köpa en baby sitter innan fikat. Det är ungefär samma pris där som ute vid sagoland.
Vi har börjat sakna en sån nu, Emma vill inte ligga hela tiden utan vill gärna sitta upp. Hon börjar bli "stor" kicka.
Jag har även lyckats ha henne i bärselen i ca 10 minuter, hann röra ihop en kaka.
Det var ett framsteg, förut så har hon bara skrikit.
Som vätska till gröten ger vi vatten eller bröstmjölk, mest för att Vilhelm har lättare att svälja om det kommer nåt flytande in i munnen, gröten trillar inte ur då
Andra smakisar har vi inte testat än, men det blir nog nästa vecka.
hej
jag gav vanligt kranvatten till gröten sen läste jag att man ska koka vattnet inan de är 6 mån. gör ni det? Jag kokade vattnet till gröten. Tror ni man kan ge en hel portion gröt efter en veckas smakportion? Nu är han inte nöjd efter utan skriker efter mer och får då amma istället.
Vad flitiga ni är med smakisar! Själv tror jag att jag väntar med dem tills Alice blir minst 5 månader... Dels för att Fredrik inte var så intresserad av mat, och då kände jag mig bara stressad av att han inte åt, dels för att jag tycker att det är så mysigt och praktiskt att amma. Det är ju dessutom sista barnet för mig (steriliserade mig i samband med snittet) så jag vill inte skynda förbi småbarnstiden... De kommer att äta länge nog ändå!
Idag var vi på babysim för första gången. Kan väl inte säga att det var några stående ovationer, men det blir ju roligare när de är lite strörre. Har tyvärr svårt att komma iväg på fika med promenad pga Fredrik som inte gillar promenerande något vidare... Någon gång ska jag väl kunna pricka in det utan Fredrik dock.
Ha det så gott!
Ylva, vi brukar fika direkt. Ingen tur med vagnarna. Jag brukar själv gå en liten tur innan eller efter. Så du kan nog komma någon gång, det är ju bara att vi bestämmer ett fik och alla går dit direkt. Då kan du ta med Fredrik också.
Hallå där! Hade funderingar på att gå på babysången imorgon, men tror inte att jag kommer att hinna dit i tid :( I fall jag får möjlighet, så ringer jag någon av er som går där.
Idag har Saga knappt sovit något, på dagen så när hon blev trött strax efter kl. 19 trodde vi att vi kunde natta henne, men nej då, en timma senare var hon vaken. Så att natta henne runt halv nio som vi brukar är ju kört :( Ja, ja... vi får väl se när hon blir trött. Just nu sitter hon snällt i mitt knä och tittar. Jag är nog tröttare än henne :)
Hej
Ja vi pratade om att våldgästa babysången och se om vi fick vara med. Jag kommer inte ihåg när och var det var. Är oxå sugen på att testa.
/Malin
Ylva jag förstår vad du menar med smakisar. Vi väntade faktiskt också, men det är väll det att man tar det lite lugnare med andra barnet. Vi ska heller inte ha fler barn, så det är till att njuta av bäbistiden. Hur går det med huset, har ni kommit er till rätta med renovering och allt? Vi har också börjat med babysim, men det heter syskonsim. De delar av bassängen och har babysim på ena och sim/lek på andra för det större syskonet. Rätt mysigt att ha med hela familjen.
Ha de så gött i snöyran
Mysan: Vad kul det lät med syskonsim! Var finns det? Fredrik blev så avundsjuk när han fick höra att Alice hade fått vara i badhuset...
Vi har i stort sett kommit på plats i huset. Sista kvadratmetern golv lades för några veckor sedan, lite småfix som att ställa in en duschkabin och byta köksfläkt har vi också hunnit med. Dock står det fortfarande opuppackade flyttlådor kvar i källaren och garaget, vissa saker har inte kommit till sin rätta plats ännu och fönstrena i vardagsrummet saknar ännu gardiner. Och så ska det till några lister förstås, runt laminatgolvet som vi har lagt... Jag har hört att det kan dröja länge innan man fixar dem...
Men vi trivs i alla fall bra!
Ska verkligen försöka komma iväg på en fika! Fredrik brukar prata om er!