• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • mysan1970

Ylva: Det är simsalabim som har det. Vi går halv 12 på lördagar vilket jag tycker är rätt bra tid. Dom håller till i valla. Vi betalar 1250 för hela familjen. Jag kan varmt rekommendera det!

• ligre

Hej Tezz80 & Viola74!
    Frågade på babysången om det var OK med 2 st till och det gick bra, men sedan är gruppen full(dvs 10 mammor o& 10 barn) tyckte Marie som håller i den.

Babysången är varje onsdag kl:13.30-15.00 i Baptistkyrkan. Kostnad 350kr/termin(15ggr tror jag det blir). Vi sjunger 45min och sedan är det fika med kaffe/thé och smörgåsar(kostnad 20kr). Så ni är hjärtligt välkomna nästa onsdag Kom gärna lite innan eftersom de låser efter oss, så vagnar och jackor får stå säkert därinne.

• ligre

Meja älskar verkligen sång och musik ....så nu letar jag efter roliga barnskivor.
    Någon som har något bra tips? Själv kommer jag på den klassiska Elefantboken med tillhörande skiva, Klapp & Klang-skivorna och Gullan Bornemarks låtar.

• fröken

Mamma-mu skivorna, tror det finns flera. De har jag hört ska vara bra!

• Ulle 74

Idag har vi testat palsternacka och det var poppis. Samuel åt massor (kanske 2msk) och sen blev han arg när det tog slut...
    Han har även fått testa att dricka vatten i pipmugg och det tycker han är skoj

babysång gillar Samuel oxå. Han visar det inte så mycket när vi är där men så snart vi sjunger, dansar, gör ramsor blir han superglad

• StinaTina

Emma tycker helt klart att sången är jätterolig, det värsta är att hon blir lite stirrig.
    Hon får jättesvårt att varva ner och är vaken alldeles för länge.
    Nu ligger hon i sin säng och sover, äntligen. Det har varit full rulle sedan vi kom hem, massor med bus. Hon har bara haft korta matpauser mellan buset. Jag är helt slut, ska bara plocka lite sedan är det nanna kudden som gäller.

Linda, barnkammarboken (den silvriga) finns med skiva. På cd:n så är det 23 av visorna. I boken finns även noter (om man vill/kan spela själv)

• ligre

Criwi & Fröken: Tack för tipsen...ska botanisera i barnvisedjungeln

Tezz80 & Viola74: Glömde precis bort att en tjej jag känner sa tidigt att hon ville vara med i gruppen, men har inte kunnat medverka de första gånger pga av flytt. Kan inte någon av er ringa Marie på Batistkyrkan och fråga om det skulle funka med 11 stycken?

• StinaTina

God morgon på er.

Jag är så glad idag, vi har fått en tid på allergicentrum till Emma.
    Jag vet inte vad min sambo sa när han pratade med dom igår men effekt gav det.
    Vi fick först en tid den 6 mars, nu är den ändrad till idag klockan 11. Sitter och väntar på att hon ska vakna och äta lite sedan ska vi iväg.
    Känslorna är just nu blandade, vet inte om jag ska önska att allergitestet ska visa nåt eller inte. Vore bra om det gjorde det så behöver vi inte ha flera diskussioner i ämnet, samtidigt så vill jag inte att hon ska vara allergisk. Hoppas fortfarande på att det bara är magen som inte är riktigt med på noterna, det är ju inte så ovanligt att så är fallet. Jag är glad om vi bara kan få maten på recept, det blir såååååååå mycket billigare då.

Emma gick och lade sig vid 22 tiden igår och sov tills 6.30. Snacka om att babysång är tröttande. Hon brukar annars vilja ha mat vid 4 tiden men i natt så hoppade vi över det.

• mysan1970

Criwi: Jag förstår vad du menar. Bättre att stilla sina tankar och äntligen få ett besked, varesig det är positivt eller negativt. Lycka till iallafall....

Själv ska jag och en kompis ut på en tur idag. Shoppa är det som gäller, det blir effektiva 1-2 timmar (klarar ju inte av mer). Har ju börjat med en ny hobby, scrapbooking. Det har ju öppnat en sån affär i stan så den affären är given. Sen bär det av till ÖB för att till slut landa för en lunch på Max. Efter det är det apoteket som gäller när vi far hem. Ska bli riktigt kul att shoppa lite. Vad ska ni andra göra i snöyran?

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4