Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
vi ska städa lite, ta en promenad å så fika med bvc-gänget
Jaha nu ville Freja ta sig en liten vilopaus, då får man passa på att gå in här och kolla läget.
Criwi, hoppas det går bra i dag.
Fröken, jo jag vet vilken affär du menar på storgatan. Dem har coola grejer. I går när jag stressade i väg till babysången kikade jag in genom skyltfönstret och såg lite barnkläder, får gå in och titta lite närmre någon annan gång.
Mysan, scrapbook verkar jätte roligt. Har varit sugen länge på att börja med något sådant. En arbetskamrat till mig visade sina pärmar på jobbet en gång. OOOOHHH hon hade gjort så himla fint med foton av sin son, jag blev så inspirerad.
Nu är jag nyfiken på var den butiken ligger någonstans? Den har jag verkligen missat helt.
Vad jag ska göra i dag. Jo jag har väl tänkt ungefär sedan Lillan föddes att jag har några stackars blommor som behöver planteras om, tänk om man skulle försöka ta itu med det. Dem stackars rötterna är väl långt utanför innerkrukan vid det här laget.
Då blir det först att promenera iväg och inhandla lite jord.
Ha en skön dag tjejer!
Hur känsliga är de små mot förkylnig och feber?
Vi ska ha gäster i helgen och tre av fyra gäster är lite småförkylda. En av dem har dessutom feber idag.
Vad ska jag säga till dem... förkylning tyckr jag känns ok, eftersom vi träffar ju ändå en massa förkylningsbaciller på fika, babysång osv.
men feber... hur stor risk är det att Samuel kan bli smittad och sjuk?
Hur skulle nin ha gjort?
Ulle: Jag skulle inte ha träffat någon av dem, varken förkylda eller med feber. Vi träffade vår släkt i julas och 3 av dem var förkylda sedan 2-3 dagar och både Ida, jag och Lars blev vrålförkylda, även fast de sa att "det smittar inte när det väl brutit ut" , men det gör det visst, så länge det finns symptom så smittar det. Och det fick vi ju också bevis på
Men det kanske är jag som är extra försiktig nu efter att vi åkte på den förkylningen mitt i allt kaos med nattvak och dålig sömn, samt magsjukan jag åkte på för 14 dagar sedan.
Ligre: Jag har den silvriga barnkammarboken med CD till, jag tycker den är jättebra!
Hemma igen. Vi ska bara ta det lungt resten av dagen.
Pricktestet visade inget, hon är för liten ännu. Ändå var vi tvungna att gå dit och göra ett test, så nu har dom stuckit Emma i armen 4 gånger. Det enda som gav utslag var antihistaminmet (vilket det ska göra) och lillan har ett "myggbett" som kliar.
Positivt är att dom ändå tror att det är komjölksallergi och vi kommer att få hennes extramat på recept.
Vi kommer att bli kallade till ett nytt test om ca 2 månader.
Det är bara att vänta och se om det visar något då.
Ulle, jag skulle nog be att dom inte kommer. Allra helst den personen med feber, inte kul med en febrig liten bebis.
Criwi: skönt att de inte bråkade utan skriver ut en livsmedelsanvisning till er! Jag vet hur den är, den där dubbla känslan att man både vill att testet ska vara positivt och inte...
Ulle: Jag undrar hur den person är funtad som har feber och tänker åka och hälsa på någon, allra helst om de har småbarn! De andra skulle nog få komma för oss, iom att de borde vara ordentligt på bättringsvägen nu. Alice har förresten haft tre förkylningar, den första när hon bara var någon vecka gammal (fick av mig som blev förkyld dagen efter snittet), den andra fick hon av våra julgäster, den tredje fick hon nog av brorsan (Fredrik alltså). Hon har inte blivit särskilt dålig någon gång, bara snuvig, ingen feber. Det har hjälpt med koksaltlösning och näsdroppar... Men det är ju så individuellt. Hoppas att det går bra i helgen iaf.
Elouise: Du kan gå in på hennes hemsida www.minelle.se
Det är Elle som har affären här i stan.
Jag är med i en grupp som heter östgötascrap. Gick på en träff dom hade och blev helt såld. Man kan ju göra sååååå mycke med korten som man tar bl a på sin bäbis. Det är ju jättekul att ha kvar. Håller på att göra ett album till Melinda, ett till Lovina och sen ett familjealbum. Jag rekommenderar varmt till denna underbara hobby. Vi ska träffas på söndag för att pyssla ihop några stycken.
Ulle: Hum....jag skulle nog inte ta hem några gäster som har feber. Resonerar lite som du när det gäller förkylning. Förkylning finns ju överallt så för min del skulle det inte göra så mycke, men feber...nej tack.
tack för alla svar
nu känns det lättare att säga nej till den med feber
vill ju inte vara överbeskyddande mot bebisen men nu känns det lättare när jag ser att de allra flesta skulle göra likadant
Ulle: Håller med de ovanstående talarna...feber är ju kroppens sätt att säga att det finns baciller eller virus
Criwi: Skönt att det inte visade något än så länge...är det komjölksallergi brukar det ju växa bort. Men får man det som vuxen har man det resten av livet.
Songbird: Ska kolla in det klassiska barnkammarböckerna.