• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • Tezz80

Promenaden i tisdags var toppen, trots att vädret inte var så trevligt. Tycker vi borde börja med mer regelbundna promenader. När våren kommer går jag gärna runt ån ett par gånger i veckan eller kanske till och med varje dag.
    På kvällen hade jag ordentlig huvudvärk, jag antog att det var migrän pga att jag inte hade haft mössa på mig och det kom snö/underkylt regn. Huvudvärken satt i fram till onsdag lunch, men nu när jag hör att flera andra blev dåliga så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Men, skit samma, Saga blev inte dålig och nu mår jag bra :)

Ulle: tror också att Samuel hann få antikroppar om du smittades redan på måndagen.

Ligre: Dopklänningen som Saga hade, hade också gulnat samt att det var en gammal kräka på den, mamma tvättade upp den för hand i ganska kallt vatten med Y3 (heter så va? Ylletvättmedel som är väldigt milt) Det gick superbra, försvann inte helt men blev helt okej. Men, den Saga hade var ju "bara" 60 år...

Fröken: Vi har tagit bort liften, det är nog snart en månad sedan. Skälet var inte främst att det blev så trångt utan mer för att Saga hatar att ligga ner när hon är vaken, att sitta är okej en stund i alla fall. Vi kör numera med ett fårskinn i botten, en flecefilt som går att vika 4 gånger över Saga samt vagnens vindskydd, det fungerar kanon. Har funderat på åkpåse men det har är mer än nog så varmt. Bilstol har vi funderat länge på att sätta in ny, men vi har inte fått tummen ur. Men innan vi åker till västkusten om ett par helger så måste den in. Men vi har en BeSafe och den ska man tydligen egentligen kunna ha från nyfödd även om jag tvivlar på det :)

Idag är det underbart väder, funderar bara på vart promenade ska gå av stapeln idag, får kanske bli inne i stan eftersom det säkert är blött överallt annars :/

• ligre

Hur länge kan det gå mellan bajsgångerna, när man har börjat ge smakportioner o gröt? Meja är inne på sin fjärde dag.

• Songbird

Ulle: Jag fick magsjuka igår (torsdag)...IGEN! Jag hade det ju i slutet på januari dagen efter vår fika. Jag kunde inte äta nåt igår. Men Ida har ej fått något. Idag är jag väldigt matt men jag har kunnat äta litegrann iaf. Ska t o m försöka gå ut en sväng för jag har ett ärende att fixa på stan. Om jag orkar...

• Ulle 74

usch, nu får jag dåligt samvete för att så många blivit dåliga. Jag visste dock inte om att jag var smttad förrän det bört ut på tisdagskvällen.
    hoppas alla snart är på benen igen

Tezz - vi promenerar gärna ihop. vi försöker att komma iväg varje dag å sällskap är alltid trvligt

• Maria73

Aaaha...är det magsjuka som går. Tyra fick sin spruta igår o kräktes sedan kaskader igår o i natt, feber fick hon oxå. Svårt att veta om det verkligen är magsjuka eller om det är sprutan. Fröken. Hur många timmar efter sprutan reagerade Vilheml med kräkningar?

Linda: Tyra bajsar bara en gång i veckan, så det är nog ingen fara.

• fröken

Vilhelms kräkningar efter sprutan kom ca 2-3 timmar efter sticket, så att säga. Sen var det lugnt till nästa dag i samma tid...

Nu har han börjat kräkas kaskader på kvällen, hela sängen blir blöt, och det kan ju inte skyllas på sprutan. Hoppas det går över, annars blir jag orolig.

Stackars er alla som blivit magsjuka, inte kul!

Vilhelm bajsar två/tre dagar i följd, sen har han ett uppehåll i lika många dagar tills det kommer igen. Skumt.

En så gammal dopklänning Meja ska ha. Häftigt. Är du döpt i den också, Linda?

• fröken

Å förresten, vi har satt in en bilbarnstol nu, en akta graco cosmic xtp. Oj, vilken skillnad det är, Vilhelm sitter jättebra nu.

Trevlig helg!

Nån som kan tänka sig fika eller gå en sväng vid 15.30/16 på måndag?

• ligre

Meja bajsade till slut...massor!
    Fröken: Jag har inte döpts i dopklänningen men min sambo har.

• StinaTina

Tjoho, nu är våren här.

Vilket underbart väder det har varit i dag. Emma är också glad (kan tänka att Saga inte är lika glad), nu skumpar vagnen mindre. Hon sov nästan i två timmar i vagnen i dag Helt otroligt, sedan blev det isigt och det började skumpa igen.

Fröken, är det något speciellt ni har börjat ge honom som mat på kvällen?
    Tänkte om ni ger honom samma mat vid ungefär samma tid och sedan kräks han varje kväll, så kanske ni ska prova med någon annan mat och se om han kräks då med. Det kan vara något i maten som hans mage inte vill ha kvar, så att säga.

ligre, så skönt att Meja fick för sig att göra i blöjan (lite skitsnack) inte kul när det inte kommer ut. Har du bestämt dej för hur du ska göra med klänningen?
    Var på din sida för att kolla om du lagt ut någon bild på den, lite nyfiken på hur den ser ut. Så gamla dopklänningar brukar vara så jättefina.

Jag har inte mått illa så jag tror fortfarande att min "sjuka" var ren utmattning. Men om det var du Ulle som smittade mej, så måste jag säga att du ska inte ha dåligt samvete för min skull. Jag är numera kärnfrisk! Det finns inte en enda bacill som överlever den höga feber som jag hade Emma och hennes pappa visar inte några symtom på någon sjukdom som det är nu, jag hoppas att det får fortsätta vara så.

Ha en trevlig helg.

• mysan1970

Tjena tjejer!
    Kunde inte gå på fikat i tisdags som ni märkte. Mina svärföräldrar är och hälsar på från Sundsvall. Men nästa vecka kommer jag som vanligt.

Måste berätta, jag var på busfabriken idag. Alltså vilket enormt bra ställe för barnen. Förstår att det är europas största inomhuslekpark. Både Lovina och Melinda hade jättekul,det finns något för alla åldrar.

Ha en trevlig helg
    Kram Sonja

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4