• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • StinaTina

Maria, sökfunktionen har inte funkat på ett tag. Vet inte varför. Det enda man får upp är "hittade 0 träffar".

Fundera på om ni kan komma på fika tisdag 11 april klockan 14 på Claras.

• StinaTina

Tydligen så ska fl gå över till beta, därför funkar inte sök i den gamla. Du måste uppgradera till nya fl för att det ska funka.

• Ulle 74

Idag var vi med babysångsgänget och lunchade på Konsert & Kongress.
    Jag tyckte dte var toppen, god mat och rymlig lokal. När vi kom dit runt kl 12.45 var det inte så mycket folk så det var lungt, gott om plats att ställa barnvagnar och det fanns några barnstolar att tillgå.
    Varför skriver jag detta här?
    Jo jag tänkte höra om det finns intresse att byta fikat mot en lunch någon vecka eller kanske fika en dag och luncha en annan?

• fröken

Nästa vecka fikar jag gärna (om vi nu inte blir sjuka igen eller nåt annat inträffar), lunch eller fika spelar ingen roll för mig.

• ligre

Ulle74: Både lunch och fika låter jättebra

Criwi: Fika på tisdag...klappat o klart tycker ja

Är det fler vars bebisar inte kommer till ro i sin vagn om de är övertrötta. Meja sov inte mycket på förmiddagen, kanske en timme efter babysången. Vi var sedan på barnkalas då hon var hur nöjd o glad som helst...när vi skulle gå hem skrek-grät Meja hysteriskt (utan att somna av trötthet) hela vägen hem. Det var alldeles för kallt att plocka upp och bära på henne. Sedan somnade hon på ett kick vid bröstet(fast snyftande usch ). Detta har hon gjort en gång förrut men då vad det magen som spökade, vilket det inte var denna gång tror jag.

• StinaTina

ligre, att du, jag och maria73 tycker att det är klappat och klart vet jag men jag tänkte på resten. Tänkte att dom kunde få några dagar på sig att fundera.

Ulle, tycker som ligre både lunch och fika låter bra.

Kanske fika tisdag och lunch onsdag, vad tycker ni andra?

Något har "hänt" här, Emma vägrar sova i sin säng. Hon vill bara ligga i min, jag behöver inte ligga brevid utan hon vill bara sova i mammas säng. Hon sover sämre också, skriker flera gånger under natten fast hon fortfarande sover. Sömnen som förut var mellan 19 - 8 är numera 22 - 7,30 vilket iof är länge men inte om man jämför med förut.
    Det måste vara något sådant "steg" i utvecklingen som det pratas så mycket om.

Nej, nu är det blöjbyte (enl lukten iaf) och sedan till bvc som gäller.

• mysan1970

Hej hej!
    Jag är också för lunch och fika!. Alltid trevligt med sällskap. Det var ju ett tag sen vi sågs, era bäbisar måste ha växt sen sist. Själv är jag ute och söker skor, min plutta står men är för rädd att ta ett steg framåt. Jaja det kommer så snart hon fått skor på fötterna. (hoppas jag förstås).

Härligt väder idag! Ska ta en liten tur till öppna förskolan, ha de
    Kram Sonja

• Ulle 74

nästa vecka kan jag bara måndag och tisdag

så om vi ska luncha en torsdag så önskar jag att vi tar det veckan efter påsk!

• StinaTina

"Lillan" är inte så liten längre, 6620 gram tung och 62,5 cm lång.
    Hon ligger numera så fint på normalkurvan, kan ju vara roligt att hon gör det ett litet tag. Förut så var hon långt under och om hon fortsätter så här så kommer hon snart vara långt över.

mysan, vad häftigt att hon börjar gå snart. Det värsta blir väl att det är lite svårare att hålla koll på henne.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4