• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • viola74

Hej

Jag kommer inte imorgon Ludwig har feber igen så det kanske blir att åka till vc? Han har varit trött och gnällig somnade i babysittern mitt i leken. Det finns väl inget som vanligt att göra men man blir ju så orolig.

Criwi jag förstår din frustration över att inte veta vad som är fel.

• marma

Hej!
    Vi kommer oxå på fika imorgon. Eventuellt kommer även en kompis och hennes flicka, Ewa och Ida, med (de har varit med någon gång tidigare).

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Ulle & Samuel (kommer kanske senare om prinsen sover...)
    Maria & Tyra
    Nina & Emma (kommer om Emma är mindre gnällig, annars så fikar jag hemma)
    Maria & Molly

• Tezz80

Vi vill oxå fika, men om vi kommer eller inte beror på Sagas sovtider idag, vi ska ha gäster ikväll så jag vill inte störa hennes sömn för mycket idag. Vill ju ha en glad tjej ikväll :)

Criwi: hur är det med Emma idag?

Malin, har Ludwig fortfarande feber?

Ligre: Har ni inte så mycket gäster så kan ni öppna presenterna i slutet av fikat, det gjorde vi och det uppskattades, men ett presentbord är bra. Om ni inte har så långt mellan kyrkan och lokalen så är det bra att ta med en varm filt, så kan du linda in Meja i den så att ni slipper byta om redan i kyrkan. Saga var helt slut efter dopet och somnade i min famn på vägen till lokalen så hon fick sova vidare i vagnen när vi åt. Men Meja ör ju lite äldre :) Förbered det som går i förväg, på lördag låter du andra sköta jobbet, du ska bara njuta :)

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Maria & Tyra
    Maria & Molly
    Therése & Saga (kanske)

• StinaTina

Emma är lite bättre idag. Vi gav henne katrinplommon i går kväll och igen i morse.
    Oj, oj vad det är gott, hon kunde nog satt i sej hela burken om hon fick.
    Ännu så har det inte kommit nåt i blöjan mera än pruttar, men hon är gladare idag iaf. och hon har ätit lite bättre.
    Så som det ser ut nu så kommer vi på fikat.

• soffien

vi kan tyvärr inte komma på fikat, fast vi så gärna vill! ebba har varit jättesnorig och knappt sovit på 3 dygn men nu inatt så somnade hon vid 24 och sov ända till kl 9 så nu är det på bättringsvägen, men inte helt frisk! hon vägrar dessutom att äta annat än välling, hon har varit så täppt att hon knappt har kunnat andas och då blir det så jobbigt att tugga vi köpte en "näsfrida" innan hon föddes och jag trodde att den var änu ett av alla onödiga inköp, men så fel jag hade, den har varit super bra nu när näsan har runnit konstant, guld värd!

ni får fika lite för mig med så ses vi förhoppningsvis nästa vecka!

hoppas att alla andra sjuklingar kryar på sig!

• Babyminnie

Det var länge sedan vi var på fika men det ser ut som om vi kan komma idag!

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Maria & Tyra
    Maria & Molly
    Therése & Saga (kanske)
    Ramesh & Alma

• fröken

Hoppas ni får ett trevligt fika, det blir inget för oss den här veckan heller, är så mycket annat att göra just nu.

Har ni nåt tips på hur man kan få Vilhelm att börja vilja äta vanlig mat? I början så slukade han allt, gapade som en fågelunge. Det enda som intye funkade så bra var gröten. Nu knniper han ihop munnen så fort en sked närmar sig, vad ska vi göra? Han tar ju inte flaska eller pipmugg heller så det här börjar bli jobbigt nu, särskilt som jag så gärna vill sluta amma, åtminstone till största delen.

Krya på er alla sjuklingar!

• Ulle 74

jaha
    varför ska Samuel alltid sova som bäst när dte är fikadags???

Han har ännu inte vaknat så jag kommer väl inte iväg idag heller...
    *ledsen*

• Ulle 74

Nu vaknade han... 3,5h efter att han somnat...
    undrar om det är sommartiden som gjort att han blivit lite snurrig i sitt sovmönster...
    de senaste mornarna har han havt en vakenperiod på1,5 - 2h med start 03.30 - 04.30

Fler bebisar som gör så?

• viola74

Hej

Hoppas fikan var trevlig vi spenderade tiden på vårdcentralen. Han hade fått en panodil innan vi åkte dit så vem var det inte som sprallade och skrattade in sig hos läkaren....så har han varit som en död sill innan. Men det är skönt att det hjälper med medicin. Han har fortfarande feber hostar och snorar är täppt och slemmig vill knappt amma, lös i magen(och ont) bajsar lite men ofta, låter lite som Ebbas sjukdom. De tog en snabbsänka vilken var bra så det troliga är virus. Men blir det inte bättre inom 2 dagar får vi åka in igen.

Criwi: hon kanske är lite sjuk ont i halsen och magen?? Hoppas det går över fort.

Ulle: Jag lider med dig att behöva gå upp så tidigt, Ludwig kan vara likadan sover dåligt på nätterna men på dagen då passar det minsann...man blir tokig!

Hoppas vi ses nästa gång

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4