• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • mysan1970

Criwi: Ja det är alltid kul när man märker att dom gör nya saker. Va skönt med din lilla tjej att hon börjar sköta sig så hon håller kurvan. (fast jag tror ju mamma har en stor del i det hela, hahaha)

Du ville ju veta hur det går på smärtkliniken. Jag är tillbaks på vårdcentralen igen. Smärtis ändrade om mina mediciner, vilket var jättebra. Sen kunde dom inte göra mer än rekommendera en sjukgymnast. Eftersom jag är för dålig att gå nån av deras kurser dom som har. Läkaren sa att det skulle jag inte klara av, de är ju en jätteansträning bara att ta sig iväg. Men jag är jättenöjd att få ha kommit dit, läkaren som jag hade Anna Karlbom var helt underbar. Hon hjälpte mej med sömnen. Sömnen är väldigt viktigt eftersom det är då man laddar batteriera och orkar med värken dagen efter. Ja så var det med det.

Kram Sonja

• StinaTina

Sonja, har sömnen blivit bättre?
    Har du fått tag i en bra sjukgymnast?
    Bara man får sova så orkar man med så mycket mera. Det gäller ju inte bara personer med ständig värk utan alla (småbarnsföräldrar, allra mest). Det är helt klart asjobbigt att ständigt ha ont och ovanpå det har man en bebis att ta hand om.
    Här är jag väldigt mycket ensam just nu, sambon jobbar 9 - 21 flera dagar i veckan. Han ska hålla på med det april ut sedan får vi se om han fortsätter eller inte. Hoppas att det lugnar ner sig lite sedan. Det ska bli skönt med påsk, då kommer han vara hemma i 4 dagar.

• StinaTina

Är det 3 månader som tråden är öppen för svar?

Maria startade den här den 15 januari,
    så om det är 3 månader så stängs den snart (igen)

• StinaTina

Måste bara tala om att det snart är 10 månader sedan vi träffades första gången och fikade på Linds. Den 17 Juni 2005, var det för att vara exakt.
    Helt otroligt, vart tar tiden vägen? (klart lite av den spenderas ju här på FL)

• mysan1970

Criwi: Jag håller med alla behöver sova ordentligt. Jag har fått en tablett som jag ska ta ungefär 2 tim innan jag ska gå och lägga mej. Biverkningen av den är att man blir sömnig och sover djupare (många sover på ytan). Kommer man inte ner på djupet när man sover så blir man inte utvilad. Ligger du och sover lätt så återhämtar sig inte kroppen ordentligt. Själv har jag alltid sovit "lätt" och jag märker ju vilken skillnad alltså när man får sova på djupet. Det är skönt att jag inte fått någon sömntablett. Eftersom det är en biverkning av en tablett så är det inte så beroendeframkallande.

Jo remiss är skickad till en sjukgymnast som tydligen var känd här i Linköping. Tyvärr minns jag inte vad hon hette. Jag kör ju ett träningsprogram hemma varannandag.

Förstår att det är lite tråkigt när din karl jobbar....snart är det sommar och semester!

Kramar Sonja

• viola74

Jag tycker också att lunch och fika låter bra!

• viola74

Försöker lägga in nya bilder men alla vill inte? Undrar varför? men några bilder har jag fått in om nån är intresserad att titta, man borde fota mer...

• ligre

Viola74: Supergulliga bilder...så där härligt grötig om mun ser Meja ut också

• Elouise

Lunchar och fikar gärna också veckan som kommer.

Criwi håller med dig om att tiden har gått fort.
    På måndag eftermiddag ska vi till BVC på 6-månaderskontroll.
    Då ska "tjejan" vägas, förvånar mig inte om det är 10 kg plus lite till nu.

Ligre, tänkte på det du skrev om Mejas gråt i vagnen. Känner igen det, verkligen jobbigt.
    Vid dem stunderna är jag så glad om jag har sjalen på mig under jackan. För det är så smidigt att sätta henne i den, då blir hon oftast nöjd och somnar. Har bara blivit mer och mer positiv till användningen av sjal, särskilt nu när hon är så tung.

Viola, var inne och kikade på bilderna. Fina!

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4