• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • StinaTina

ligre, ta en dag och börja på en lista så får vi se vilka som kan komma.

Ska vi ta Claras?

• Elouise

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja

• Songbird

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida

• ligre

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja

• StinaTina

Nu vet jag inte vad som är "fel". Emma har ätit dåligt i ett par dagar och hon är jättegnällig. Inget är bra, allt är tråkigt. Hittills idag har hon bara tuttat, normalt så har hon ätit ca 300 - 350 ml nutramigen vid den här tidpunkten. I dag har jag fått i henne 30 ml, det är ju pyttelite, nästintill inget.
    Om hon fortsätter så här så blir det inget fika imorgon för oss, kommer inte gå att sitta stilla med henne.
    Hon sover mera nu också, men det verkar inte vara någon förkylning eller nåt sånt. Hon är inte snorig eller nåt, så jag känner mej lite förvirrad minst sagt.

• Ulle 74

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Ulle & Samuel (kommer kanske senare om prinsen sover...)

Blir det en promenad oxå?

• Maria73

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Maria & Tyra

Kan tänka mej en promenad om vädret tillåter o även en lite shoppingsväng. Åhlens har klubbkväll imorron med 20% rabatt. Tänkte utnyttja det! Får se om det blir ännu en klänning till Tyra

• Höst2

Kan inte komma på fikan i morgon då min sambo fyller 25 och det finns lite att fixa med.

Ha det så bra så ses vi snart

Kram Kristina och Lovisa

• StinaTina

Emma är minst sagt avig idag, hon äter nästan inget.

Är det någon mera bebis som har gjort så här?

Hon har ätit massor i en veckas tid och nu så tuttar hon bara, så mycket mat har jag inte i dom. Eller har inte haft iaf, kan inte tänka mej att mjölkproduktionen har gått upp så mycket. Nutramigen har hon ätit en sjättedel mot vad hon brukar under en dag. Jag har inte heller ammat oftare än vanligt. Hon har hållit på sedan i lördags med att äta så lite.
    Hon är gnälligare än vanligt men hon gnäller inte hela tiden utan det går i "vågor" med glada perioder i mellan.

Vi provade att ge henne palsternacka, lördag och söndag. I lördags så gick lite ner men i söndags så var munnen bara ett streck så fort skeden kom. Det gick inte att få henne att öppna munnen. Hon är redan van vid att allt som kommer in i munnen (som inte är mjölk/ersättning) ska vara sött och gärna smaka apelsin (ventoline). Så vi har kommit på att det kanske inte är så smart att fortsätta truga i henne palsternacka.
    Hon kommer att hata allt vad mat heter om vi tvingar henne att äta. Vi ska däremot ge henne lite katrinplommon i morgon för att se om det är magen som orsakar gnälligheten.

Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Maria & Tyra
    Nina & Emma (kommer om Emma är mindre gnällig, annars så fikar jag hemma)

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4