Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Ulle, här har sovtiderna kommat lite på lut också, men inte så mycket som hos er. Det är inte så vidare kul att behöva gå upp så tidigt och så länge som 2 timmar. Det märks lite på Emma att det är konstigt, att klockan inte riktigt "går rätt".
Synd att du inte kan komma på fikat. Verkar som om flera har problem med tiden som vi fikar på, du får föreslå en ny tid (då ni kan fika) så får vi se vad alla tycker om den.
Ett dygn efter första katrinplommonen så "brakade" det i blöjan, äntligen
Får se imorgon om hon är tillbaka som sitt vanliga jag eller om det var något annat som var "fel". Hon hade helt klart ont i magen tidigare idag.
Viola, jag hoppas att han snart blir bättre. Låter inte alls kul med allt det där
Här en annan som har varit uppe och lekt med en bebis mitt i natten.
Helt plötsligt vaknar hon och kan vara superpigg på natten, eller rysligt tidigt på morgonen.
Stackars alla sjuka små bebisar.
Stackars er mammor också.
Hoppas dem kryar på sig snart!
hej
Vad är det med de små just nu, är det nån tillväxtperiod eller?
Ludwig är bättre hostar och är täppt fortfarande men två nätter i rad har även han varit vaken 2 timmar och lekt???
Ja, det verkar vara en ålder när de ändrar sovvanorna, det har jag hört från flera. Alice har ju sovit som en liten dröm sedan hon var sex veckor gammal, men nu kan hon vakna och skrika flera gånger i timmen och måste få nappen igen för att kunna somna om. Dessutom äter hon numera var fjärde timme på natten från att tidigare ha sovit ca 7-8 timmar i sträck. Jag vet att jag inte riktigt ska klaga, men det har ju definitivt varit en förändring till det sämre för oss...
Jag slog förresten till och köpte en beg tvillingvagn igår, så att jag och kompisen ska slippa ha var sin vagn med oss i bilen när vi ska på babysim mm. Praktiskt när man går, men tung som attan att få in i bilen. Dessutom upptäckte vi igår att det är svårt att ta sig fram med sådana vagnar ibland, t.ex. gick det inte att gå den vanliga ingången på Biltema, vi fick gå in genom en extra bred kassa... Små problem, men ändå. Tur att man inte har tvillingar på riktigt. Vi är ju iaf två mammor när vi är ute med det ekipaget
Hej
Inatt har varit värre än vanligt vaken mellan 1 och 4 och vägrar totalt att sova, hoppas verklligen denna fas går över snart. Ska på 6 månaderskontroll på tisdag och hoppas få några råd. Ska vi fika sen? Ska på kontroll 13.15 och det tar väl ca en timme men om ni vill träffas 14 som vanligt så kommer vi gärna senare.
Emma och jag ska på bvc-info 13.30 på tisdag, tar nog ca en timma skulle jag tro.
Kan tänka mej att fika men lite senare, kanske vid 15-tiden eller så.
Jag är ensam hemma måndag och tisdag så jag vill gärna fika, och träffa lite folk.
viola, mår han bättre nu? Är det "bara" vaket på natten, ingen feber eller sånt?
Criwi: Hon hostar och snorar lite fortfarande, inatt sov han skapligt till halv fyra något bättre. Ska testa på att dra ned på dagsömn framförallt eftermiddagdsömn.
Fika vid 15 låter bra för mig
Jag hänger också med på fika den här veckan? Undrar vart vi ska fika, Claras eller Mezzo.
Kramar Sonja
Vill oxå fika. Gärna Claras, det är lite lugnare där. Vad tycker ni?
Gärna Claras, kan endast fika en stund imorgon...måste iväg till Tornby o handla presenter till Mejas tvillingkusiner.
Ska säga att det blev verkligen ett toppendop i lördags
....Meja var en riktig solstråle och sa inte ett knyst under hela dopcermonin utan tittade intresserat sig omkring. Inte ens när prästen tog henne o hällde vatten i håret eller när han gick runt med henne bland släkten grät hon. Meja fortsatte att stråla hela kalaset igenom och strålar fortfarande med höga glädjetjut och pruttar med munnen så saliven sprutar.