Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
viola. var inne och kikade på bilderna, jättefina och vad stor han har blivit
här hemma är det full fart i gåstolen, hon har verkligen fått in snitsen och fort går det
nu är det lite för tyst så det är bäst att springa och se vad det är för bus på gång den här gången!
I natt har det varit gnälligt. Vi var på barnfri fest igår o jag skulle hem för att amma o söva Vilhelm. Jag ammade i 40 minuter men han bara skrek. Hans pappa kom hem o föröskte lägga honom, men då kräktes han kaskader, sen visade han sig var nästäppt så det blev koksaltlösning o ytterligare amning. 2 o en halv timme tog det från start på 1:a amningen. Så tillbaka till festen kom vi inte.
Sen sova han 2 timmar o vaknade sen då o då hela natten till halv sex. Han som alltid brukar sova hela natten från 21 till 8...men nu är stackarn både förkyld o har 2 tänder på g.
Jisses, vad jag är trött idag!
Nina: Kanske ska testa betan istället då. Har inte kunnat logga in på den, men ska prova igen, vill ju kunna söka efter inlägg ju!
Trist att din sambo jobbar så mycket. Är du uttråkad o känner att du vill göra nått så slå en pling vettja!
Hur blir det med fika o lunch??
Jag kan Tisdag o Onsdag?!
Fröken: Fy sjutton vad jobbigt!! Hoppas att Vilhelm snart blir bättre igen. Det är pest när man inte får sova!
En liten fråga....hur har ni fått era små gullefjun att sova på nätterna utan att amma??? Tyra somnar kl 20, men sedan vaknar hon mellan 24 och 01 för att äta o sover sedan till 03 eller 04 och äter igen o sedan igen vid 6 eller 7. Trodde att de där nattmålen bara skulle "försvinna", hon har bara sovit över nattmålen en gång och det var för 2 månader sedan. Funderar på att börja med både gröt och välling på kvällen så att hon är proppmätt.
Jag börjar på en lista. Dom senaste veckorna har det varit nästan tomt när vi varit och fikat, så jag tycker att vi kör på samma tid igen. Vad säger ni om att träffas även onsdag den här veckan?
Fika tisdag klockan 14 på Claras:
Nina & Emma
Maria & Tyra
Maria, har inget direkt svar till dej, men jag tar upp Emma vid 22 - 23 tiden (även om hon sover som en stock) och ger henne mat sedan sover hon till morgonen. Dom gångerna som jag provat att hoppa över 22-målet så väcker hon mej vid tolvtiden.
Om hon somnar vid 20-tiden, när äter hon då? Om Emma somnar vid 20-tiden så har hon ätit vid 17 - 18 någon gång, det blir för lång tid till morgonen. Vaknar hon även om hon får nan?
Fröken, fy attans så jobbigt. Det skulle ha räckt med en förkylning eller tand, inte båda.
Nina: Ammar Tyra vid 18-tiden och sedan får hon Nan vid 19. och efter det så vaknar hon ca kl 24. Vi gjorde som ni gör nu....att vecka henne vid 22, fast jag tycker att nu när hon är lite större o får Nan att hon borde klara sej...men om vi tar till välling så kanske hon håller sej längre.
Maria> vi ger alltid Lovisa välling på kvällen nu mera och det klarar hon sig på utan att vakna på natten, skönt faktisk så prova med det tycker jag.
hoppas ni alla mår bra annars, tiden går så fort och barnen växer av bara farten.
kan tyvärr inte följa med på fikan denna vecka heller. ska hälsa på en arbetskamrat som fick en liten tjeja för två veckor sedan, kommer nog tycka hon är hur liten som helst jämfört med Lovisa trots att det ej var så länge sedan de faktiskt var så där små.
ha det gott tills vi ses
/ kristina
Saga vaknar också och vill ha mat på natten. Hon får visserligen fortfarande bara bröstet eftersom hon vägrar välling, gröt, ersättning osv. Ibland har hon sovit förbi något mål men oftast vaknar hon 2 gånger per natt. Det sista har hon sovit väldigt oroligt, men jag hoppas att det börjar bli bättre nu. Daniel har sovit i ett annat rum i några nätter nu, bara för att någon av oss ska få sova. Skönt för honom men samtidigt lite tråkigt. Så nu är min högsta önskan att Saga ska börja sova hela nätter.
Fröken: vilken jobbig kväll, hoppas att det har blivit bättre sedan dess.
Vi vill också gärna fika på tisdag, är öppen för förslag även på onsdag. Nästa vecka träffas jag gärna både tisdag och torsdag för vi är själva från tisdag till fredag. Just det, träffade på Tims mamma (från babysången) här om dagen, hon tycker att det är trist att det inte är sång denna veckan, så jag bjöd in henne till vår fika. Sa att vi brukar träffas på Claras på tisdag kl. 14, så vi får väl se om hon också dyker upp.
Nina & Emma
Maria & Tyra
Therése & Saga
Maria, hon börjar ju bli rätt stor nu så bröstmjölk/ersättning kanske inte räcker till. Prova med välling på kvällen då kanske hon sover lite längre. Hoppas att det gick bra igår och att hon somnade om utan illvrål.
Tezz, visst är det tråkigt att sova i olika rum. Men det är effektivt, den som ska upp och jobba så måste ju få sova. Är man hemma så kan man ta en tupplur ibland.
Emmas aviga tid verkar vara över för denna gången. Nu sover hon i egen säng igen och hela nätter, det är så skönt. Man blir lite ledbruten av att dela säng med henne.
Här har vi ett annat problem just nu. Emma vägrar äta smakisar, igår så bjöds det på potatis. Den måltiden slutade med att hon satt och hulkade, tillslut så kräktes hon.
Så gott var det! Får nog vänta några dagar och sedan försöka igen.
Vi kommer på fikat
...kan även onsdag då babysången har påsklov
Nina & Emma
Maria & Tyra
Therése & Saga
Linda & Meja
Meja har länge sovit hela nätterna igenom...när hon för några veckor sedan började vakna 2-3 tim efter läggdags o inte nöjde sig med att pappa skumpade henne till sömns (bröstet var det enda som hjälpte)...så började vi med introducera gröt (äter nu nästan en hel portion). Ska på 6 månaders kontroll idag o då ska jag även fråga om välling till natten.
Ni som ger gröt...får era både morgon och kväll?
ligre: jag ger ebba gröt på förmiddagen och till kvällen. en dag ser ut ungefär på följande sätt hos oss:
kl 7-8 och får välling somnar då om.
kl 10 vaknar igen och får gröt
kl 12 mellanmål ex banan
kl 15 puré
kl 18 gröt
kl 20 somnar med en välling