Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Fröken: Vi framkallar från bildnet. De kostar 1 kr styck och det är på kodakpapper. Vi är jättenöjda och framkallar jämnt hos dom. www.bildnet.nu
Måste bara berätta, Lovina har börjat lära sig ord! Det är hur roligt som helst, idag när hon hade ätit sa hon mamma hahaha. Hon skrattade inte utan hon sa ha ha. Å hon börjar bli så stor nu, tiden bara flyger fram. Hoppas bara att hon hinner lära sig att gå innan sommaren. Melinda gick på knäna väldigt länge, och det slet så himla mycket på kläderna.
Ha de gött
Sonja
Mysan, vad kul att Lovina talade. Det måste vara jätte roligt när det kommer.
Ligre, Freja är också prickig till och från, lite här och var. Men hon verkar inte känna någonting utav det, inte vad jag märker i alla fall.
Däremot tycker jag att det ser värre ut under halsen. Där kan hon vara riktigt röd i bland. Jag tror att det är för att det blir så fuktigt av allt drägel, huden får inte luftas ordentligt.
Jag brukar då smörja på lite med inotyol.
Apropå badbaljeproblem. Upplever det som att badbaljorna för bebisar är små. Vi har Ikeas badbalja. Har sett en stor badbalja på Nalle maja, funderar på att gå och köpa den.
Ligre, jag har tittat på badvaggor men hittar bara sådana för mindre bebisar.
Lyckost alla er som har badkar!!
Vilka är fika intresserade under veckan. Ska vi prova en annan dag än tisdag kl 14.00 den här gången? Vad passar er bäst?
Vilket härligt väder det var i dag. Hoppas det fortsätter och att snön smälter bort snabbt.
Spännande att Lovina pratar - snart är vi andra där oxå...
Prickar verkar ju som sagt komma och gå... vi får hoppas att de flesta prickarna inte är indikationer på intolerans.
Badkar är ljuvligt, nu längtar vi till fredag då vi ska börja "babysimma"
Fika låter bra. Ny dag? Denna veckan kan jag nog bara tisdag... skulle kanske kunna på måndag ef kl 15, kanske onsdag fast vi har babysång på fm å Samuel är så trött efter det... torsdag ska jag till US och få träffa läkarn och få veta vad proverna säger om min propp, på fredag simmar vi...
Oj nått varje dag... välj den dagen å tiden som pasar er så kommer jag om jag kan annars så försöker vi komma nästa vecka
Sonja, så häftigt att hon har börjat prata. Just mamma måste vara speciellt när hon säger för första gången.
ligre, prickar kommer till och från hela tiden på Emma. Jag vet aldrig varför.
Det verkar inte vara gröten i erat fall om du fortsätter med den och prickarna försvinner så måste det vara något annat. Kan vara en kräm som du eller din sambo smörjer er med eller en tvål som ni använt.
Emma har börjat göra "prutt-ljud" det bara stänker dregel överallt.
Idag så har hon blåst bubblor i ett vattenglas, det var så roligt. Hela hon, jag och golvet blev blött, men kul hade vi.
Palsternacka var nog inte så jättepoppis, vilka miner. Det var hysteriskt roligt.
Ska ge henne i dag igen, får se om det blir lika roliga miner då.
Vill gärna fika i veckan, bestäm dag så får vi se om vi kan komma.
Måndag eftermiddag kan inte jag...men tisdag som vanligt. Onsdag har vi babysång till 15.00....torsdag är nog ingenting. Fredag ska jag hämta nyckeln till G:a domprostgården mellan 11-12...föratt sedan duka på eftermiddagen.
Så tisdag funkar bäst för mig
Criwi: Eftersom jag är allergisk mot parfym, konserveringsmedel och lanolin mot kroppen så kör jag endast parfymfritt i allt från tvättmedel till krämer. Men sambon har ju lite som innehåller parfym i sina produkter. Till Meja har jag inget parfym för det ska man ju inte...vill inte att hon också ska få eksem och allergi.
Varför ska det vara lanolin (ullfett) i alla barnsalvor till stjärten?
Jag tog zinkpasta (den enda som inte innehåller lanolin)när Meja var lite röd i vecken på halsen och det var superbra. Men till röd stjärt vet jag inte riktigt om den hjälper tyvärr.
ligre, är det på lördag det är dop? Bvc rekommenderar inotyolen (ullfett) eller Locobase fet kräm. Den sista är utan ullfett och oparfymerad, kanske nåt att prova. Annars så är väl zinkpastan väldans bra, tror nog den fungerar till stjärten också.
Som tur är så är inte Meja så röd. Men Locobase Repair salva (även jag) kör vi med och Zinkpastan.
Criwi: Japp dopet är på lördag
Hej alla!
Jag vill oxå fika...men vi får väl se hur Ludwig mår.
Han hade 40-graders feber fre-lör istortsett feberfri på söndagen men hostar snorar och slemmar, har svårt att sova det täpper väl till. Det är jobbigt när man inte alls känner igen sin glada kille, gnäll och inget är bra sov nästan inget då febern var som värst, tur att lite alvedon gör livet lite bättre.
Hoppas alla prickproblem löser sig och att våren snart kommer!!!!!!!!!!!!
Vilken fikadag blir det?