• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Anonym (Absolut)

Har du ngt i skåpen hemma? Dvs mjöl, socker, smör, ketchup etc?

Ja det blir väl nudlar, extrapriser på frysta wokgrönsaker (typ ta 2 betala för 1) etc 

• DetLillaÄcklet

Köp havregryn så att du kan äta det varje morgon och till middag om det kniper. Ruskigt billigt med tanke på hur mycket gröt man får.

Köp potatis, det är billigt. Handla varor som det är kort datum på.

• studentbruttan29

Det är ju blodpudding, ärtsoppa, nudlar som gäller. Sedan kan du köpa de billiga varorna från ica basic. Där får du ris för 15 kr, juice för 8 kr, billig falukorv och det mesta när det gäller ica basic-varor. Om du sitter och planerar en veckobudget så tror jag du klarar det. Annars såg jag att man kunde beställa hem varor och ta på faktura. Det kan ju vara en lösning om du har råd att betala faktura sedan.

• DetLillaÄcklet

Kolla även upp extrapriser. Här säljer de 2 kg morötter för 10 kr på ICA, piffar upp många rätter. Rosta i ugn med potatis t.ex.

• ElectroDiva

soppor, chiliconcarne, stroganoff, du e ju ensam så blir en del matlådor

• Anonym

Ris är nästan billigare än pasta, iallafall icas eller liknande.

• Mynta

Undrar som någon annan om du har något hemma? Vad isåfall?

Pasta är billigt. Gör sås till på krossade tomater, gul lök och linser.

Baka eget bröd, har du mjöl hemma så behöver du bara köpa jäst (använd vatten som degvätska).

Frysta grönsaker är ofta betydligt billigare än färska.

• Anonym

Knäckebröd är billigt också.

• Lycka

Havregrynsgröt, blodpudding, vitkål (1kr kilot på ICA, väldigt billigt, väldigt nyttigt och väldigt mättande)
    Falukorv som du delar upp i fem delar, drick vatten, gratis är gott (juice är en lyxvara=)) 

Finns massa billigt, bara man planerar!!=)

Lycka till   

Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!