• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Anonym

En släkting som var arbetslös utan inkomst levde till stor del på ris och tonfisk vill jag minnas.

• tinis77

En burk tonfisk + en burk krossade tomater, salt, peppar och en nypa socker blir en ok pastasås.

Om du hittar mjölk med kort datum kan du göra en vit sås, lägga i en laxbit och koka en stund tills den är genomkokt. krydda med salt, vitpeppar och ev dill. Gott till pasta.

• Barbabok

Alla sorters frysgrönsaker blir goda soppor.

1 buljongtärning, 1L vatten, grönsaker typ ärter, majs och paprika, om man vill kan det redas med lite smör, mjölk och mjöl. Jag har i lite ris eller matvete, lite linser eller bönor, vad man nu gillar. Finns det billig köttfärs passar det bra i eller lite korvsnuttar (jag är vego och använder quornfärs då). Ett par potatisar fyller ut. Har man hemma är det gott med oregano eller liknande.

Ärtsoppa är jättebilligt om man skippar fläsket.

Linssoppa har säkert någon nämnt också.

Omelett är bra mat till en väldigt liten peng.       

snart är han här
  • Maryam88

Köp falukorv och skär i skivor som du sen fryser in i påsar. Typ 5 i varje så de blir portionsförpackat. Köp ett kilo köttfärs och dela upp i 7-10 påsar ( så mycket kött du kan tänkas äta till en portion. Annars är ju ris linser och kikärtor sånt som man kan göra massor på och som inte kostar så mycket. :)

• Regnig måndag

Skippa toapappret och använd duschen och handduk istället.

Det blir 30kg lök det!

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • anok
    Regnig måndag skrev 2012-04-18 18:24:00 följande:
    Skippa toapappret och använd duschen och handduk istället.

Det blir 30kg lök det!
    Gôtt med ett kilo lök om dagen! Foten i munnen
  • mammatillnils

Grönsakssoppa går att göra billigt och mättande. En plåt ugnspannkaka kostar ju inte heller alltför mycket att göra

• Anonym

Ägg, havregrynsgröt och en tub c-vitaminbrus. Då får du i dig all näring du behöver.

• Mamma SL

Billigaste proteinet/gram är faktiskt ett proteinpulver av bra kvalitet. Komplettera med billig "bukfylla" som soppor, pankaka, pasta mm.

• mammatill3busungar

Koka pasta..kanperstek baon som du skärt i bitar..lägg pasatn i en form..över med bacon å cremefrasie.gärna smaksatt..å kanske majs med): in i ugnen ca 10 min.,...även ost på om du vill:)

köp tonfisk i olja å häll i kastrull..häll i krossade tomater..cremfrasie å lite lök som du stekt:)..serveras med pasta:)

Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!