• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Anonym

på Ö&B där jag bor finns nudlar för 2,50 st och de är skitgoda

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-18 20:20:44 följande:
    på Ö&B där jag bor finns nudlar för 2,50 st och de är skitgoda
    Jo men ingen näring i nudlar. TS behöver ju näring också.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-18 20:22:08 följande:
    Jo men ingen näring i nudlar. TS behöver ju näring också.
    nu menade jag kanske inte att TS skulle äta nudlar i 30 dagar eller bara nudlar. Man kan vara lite påhittig också. 
    T.ex lägga ner kycklingbitar och någon grönsak.. eller nått..  
  • jelicka

Jag brukar steka vitkål lite snabbt till lax  och det är riktigt gott, mättande och billigt. Har du något torg där dom säljer grönsaker i närheten? Jag handlade nästan två fulla påsar med purjo, tomater, paprika, vindruvor, jordgubbar, passionsfrukt, sparris och klementiner för 70kr på vårt torg här om dagen. Brukar vara riktigt billigt

• FridaKarin

till frukost - havregrynsgröt!

lunch/middag- försök att hitta kampanjer och gör storkok.  

• Tonky

Gör Tonfiskpasta.
    Ett recept som jag tycker är jättegott

1 gul lök
    1 burk med tonfisk i olja
    1 burk krossade tomater
    Pasta

Ev. gröna oliver

Hacka och fräs löken, ha i de krossade tomaterna och blanda runt. Ha sedan i tonfisken. Sen så är det klart.
    Sen så ska man självklart koka pasta till.

Ifall du har råd med oliver till detta så blir det ännu godare. Och av det här receptet brukar räcka till min mamma och mina syskon och vi är fyra personer, så det blir rester över som du kan äta i ett par dagar.

• Anonym (Anne)

Tonfisk är ju riktigt,  riktigt dåligt för miljön. Tycker inte du skall välja det, fast du är fattig.

Men du! Om du har tid så ge dig ut och plocka nässlor nu. De börjar komma upp och de är proppfulla av näring!

Protein behöver du faktiskt inte oroa dig så mycket för. Dels är det en begränsad period och dels behöver man inte så stora mängder protein som folk ibland tror. En näve nötter kan räcka (fast nötter är ju rätt dyrt).  

• Anonym

Googla Jumpster-diving. DÄR har du allt du behöver för en gratis månad med massor av mat.

• Anonym (Anne)

1 burk krossade tomater
    1 buljongtärning
    röda linser
    vatten
    Ev potatis, lök eller andra grönsaker

Ger en god soppa eller gryta med gott om protein som man står sig på.

Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!