Anonym skrev 2012-04-21 19:54:35 följande:
Du vet att tomaterna på burk hos Lidl är exat samma som ica basic, eldorado eller willys. Samma med pasta, spagetti, vetemjöl etc etc
Nej Lidls pasta är inte samma sak som som ICA Basic eller Eldorado. Hur Willys egen pasta är vet jag inte men jag är däremot ganska säker på att Lidls pasta är samma sak som ICAs (inte Basic alltså). För kollar man på märkningen på den så är den väldigt väldigt lika. Samma utseende, typsnitt m m.
Det var det jag försökte säga att deras pasta som är väldigt billig är väldigt mycket mer lika t ex Barillas än vad annan lågbrispasta är. Jag köpte nån lågprispasta på Tempo (som har samma typ av varor som Willys) och den var knappt ätbar. Hade någon hemsk bismak tyckte vi.
Samma sak med burktomaterna. De från Lidl ligger i en mycket fylligare tomatjuice än vad de andra billigare märken gör. Kan i o f s lämna frågan uppe ang ICA Basic (som jag inte köpt nån gång) men när de hette Euroshopper var det i alla fall väldigt mycket blaskigare tomatjuice i burkarna.
Jag är nöjd med väldigt mycket av det man kan köpa på Lidl men kan varna för en sak (som man lika gärna kan avstå från överhuvudtaget) och det är deras pulversåser. De var riktigt otäcka och liknade i alla fall inte t ex Blå Bands eller Knorrs. Sen gillade jag inte heller deras Ravioli men det handlade mest om kryddningen.