Sven Justus skrev 2012-04-19 16:11:14 följande:
Menar du allvar när du säger att du äter på samma paket nudlar i flera dagar?
Och du, ett halv kilo köttfärs räcker inte alls till sex middagar. Aldrig.
Det är inte spartips det du kommer med, det är tips på hur man svälter sig.
TS är ensam och 6 middagar blir därmed jämförbart med 6 portioner
På vilket vis menar du att det skulle vara svårt att få ½kg köttfärs att räcka till köttfärssås då? I med passerade tomarer (5kr på willys) och riv i en massa morötter, en liten burk majs (köper mina när det är extrapris ca3/4kr per burk) Lök om man vill... Går att få många portioner av det, och då ha en del över som funkar utmärkt att bre ut över en hemlagad pizza eller två... Eller ha i en makaronipudding - blir inte mycket men iaf något mer än makaroner och äggstanning... Eller ta lite av köttfärssåsen och blanda med vita bönor i tomatsås och koka ris till.
Sen vill jag göra ts uppmärksam på ett tips som dykt upp många gånger tidigare men som helt enkelt är fenomenalt billigt och förtjänar att påpeka igen - Gör egen ärtsoppa! Ett paket ärtor, nån lök och lite kryddor blir väldigt mycket mat för väldigt lite pengar. Ska nog se till att göra det oftare själv inser jag. Har levt väldigt snålt, gör väl inte riktigt jut nu men ganska och borde nog ta itu med det nu igen för att kunna spara lite. Vet inte riktigt hur ekonomin ser ut framöver och det kan ju vara bra att käka nålt och sprara lite extra i fall att. Det lär ju inte skada iaf.