• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • J a d e d

Jag reagerar också på att tonfisk anses vara billigt. Skulle nog aldrig kunna få i mig de där helvidriga billiga varianterna, typ Coops "tonfisk" som ser ut som kattspya.
    Bra och god tonfisk kostar ju mellan 12-23 kr burken, beroende på inköpsställe. Men vill man ändå ha tonfisk tycker jag att Icas (i olja) håller måttet. Brukar finnas relativt billigt på Ica maxi. Annars är det ju bara Abbas som är ätbar... Och den är inte billig. Drömmer 

Jeddan
  • Jennie med ie
    J a d e d skrev 2012-04-20 12:08:05 följande:
    Jag reagerar också på att tonfisk anses vara billigt. Skulle nog aldrig kunna få i mig de där helvidriga billiga varianterna, typ Coops "tonfisk" som ser ut som kattspya.
    Bra och god tonfisk kostar ju mellan 12-23 kr burken, beroende på inköpsställe. Men vill man ändå ha tonfisk tycker jag att Icas (i olja) håller måttet. Brukar finnas relativt billigt på Ica maxi. Annars är det ju bara Abbas som är ätbar... Och den är inte billig. Drömmer 
    Vi fick med oss en burk såndär billig tonfisk en gång och när den öppnades trodde vi att det blivit fel, att vi fått med oss kattmat Jag äter det inte ö h t, är vegetarian, men maken gör och han är inte superkänslig men den där funkade inte... Jo den skulle nog gå i en pastasås av nåt slag, om man nu gillar varm tonfisk, sa han men inte att äta till ägg och sallad typ.
  • Emelie b
    rebecku skrev 2012-04-20 09:36:00 följande:
    du har inte barn hoppas jag? För inget barn ska behöva växa upp med endast 15 kronor mat om dagen!
    Så jävla onödigt inlägg.

Vad spelar det för roll om TS har barn eller inte och vem är du att döma?
    Ts ber om råd att klara sig på 15 kr om dagen. 
  • J a d e d
    Jennie med ie skrev 2012-04-20 12:14:21 följande:
    Vi fick med oss en burk såndär billig tonfisk en gång och när den öppnades trodde vi att det blivit fel, att vi fått med oss kattmat Jag äter det inte ö h t, är vegetarian, men maken gör och han är inte superkänslig men den där funkade inte... Jo den skulle nog gå i en pastasås av nåt slag, om man nu gillar varm tonfisk, sa han men inte att äta till ägg och sallad typ.
    Jag vet, det är helt hemskt. En gång frångick jag mina principer och testade en sån där superbillig burk, just i en varm pastasås enligt min vanliga metod. Det gick inte att äta då heller.
    Men ska man vara krass, så hellre än att svälta givetvis. Men jag skulle ännu hellre lägga de 6 kronorna på en burk tomater och göra Zoyas soppa.  
    Jeddan
  • Jennie med ie
    J a d e d skrev 2012-04-20 12:21:01 följande:
    Jag vet, det är helt hemskt. En gång frångick jag mina principer och testade en sån där superbillig burk, just i en varm pastasås enligt min vanliga metod. Det gick inte att äta då heller.
    Men ska man vara krass, så hellre än att svälta givetvis. Men jag skulle ännu hellre lägga de 6 kronorna på en burk tomater och göra Zoyas soppa.  
    Ja handlar det om överlevnad får man ju kanske proppa i sig nåt som inte är vidare smakligt men det finns ju annat som blir i prisklass med den billigare tonfisken som är lite trevligare... 2 ägg som man kan få för typ 2 spänn ger t ex lika mycket protein som en halv avrunnen tonfiskburk, om det nu är protein man är ute efter.

Haha det finns t o m en  hel sida om just burktonfisk: www.tonfiskburk.se
  • Jennie med ie

Har man flera affärer inom cykelavstånd kan man få gratis motion samtidigt som man kör runt och jämför priser. Ta en sån sak som broccoli t ex, nyttigt som bara den. Ibland och i vissa affärer är det inte särskilt billigt, men ibland och i vissa affärer kan du få en stooor bukett för en tia, eller två små för den delen. Morötter kan man också få tag på billigt, i synnerhet om man har ett bra mörkt och svalt utrymme att förvara dem i då man kan köpa stor påse...

• J a d e d
    Jennie med ie skrev 2012-04-20 12:26:20 följande:
    Ja handlar det om överlevnad får man ju kanske proppa i sig nåt som inte är vidare smakligt men det finns ju annat som blir i prisklass med den billigare tonfisken som är lite trevligare... 2 ägg som man kan få för typ 2 spänn ger t ex lika mycket protein som en halv avrunnen tonfiskburk, om det nu är protein man är ute efter.

Haha det finns t o m en  hel sida om just burktonfisk: www.tonfiskburk.se
    Haha, ja alltså jag är tonfiskälskare så jag drar genast åt mig öronen när någon börjar dilla om tonfisk från typ ÖB. Huuuu. Nej som sagt, hellre nåt annat för de kronorna då även om det är kris. Det är ju liksom ändå inget i en sån där billig burk som gör nån skillnad varken näringsmässigt eller för mättnadskänslan.
    Jeddan
  • StinaGul

Köp jäst (kostar 2kr)och baka ditt eget bröd. Jag brukar ta en skåpstädning och ha i allt jag hittar i skåpen, tex. ströbröd, olja, russin, potatismospulver, alla mjölrester, havregryn, you name it!

• Anonym
    StinaGul skrev 2012-04-20 12:40:02 följande:
    Köp jäst (kostar 2kr)och baka ditt eget bröd. Jag brukar ta en skåpstädning och ha i allt jag hittar i skåpen, tex. ströbröd, olja, russin, potatismospulver, alla mjölrester, havregryn, you name it!
    Man kan ha i matrester också, som havregrynsgröt, potatismos, potatis, kokta grönsaker (rödbeta och morot är bra), tomatsås, keso, ost...sen kan man krydda det med vad man nu gillar...
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!