• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Fins Mamma
    Anonym (3) skrev 2012-04-25 21:53:03 följande:
    Behövs inte kött i om man har ont om pengar, lite riven ost på toppen höjer också smaken men inget tvång.
    Löksoppa är ju såååå gott. 
    brukar ha i korv eller köttbullar och undvika löken när jag gör "min" makaronipudding. mycket barnvänlig då ;)
  • annzah

Flera har säkert redan sagt detta, men INTE nudlar. Sjukt högt kilopris jämfört med t.ex pasta som är praktiskt taget samma sak. Köp hellre spaghetti och buljongtärningar, det kommer du längre på än nudlar (om det inte råkar vara typ fem paket för en tia). Nudlar är falsk ekonomi.

• Dripknot

Lidl har dasspapper Floralys för 10:-/paketet... om man har det så knapert som att behöva leva på 15kr/dag så har man nog större problem än de ekonomiska. Huvaligen, jag är INTE avundsjuk.....

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Boost
    Dripknot skrev 2012-04-26 13:57:11 följande:
    Lidl har dasspapper Floralys för 10:-/paketet... om man har det så knapert som att behöva leva på 15kr/dag så har man nog större problem än de ekonomiska. Huvaligen, jag är INTE avundsjuk.....

Alla har sina egna problem, oavsett om man lever för 15 kr per dag eller är ekonomiskt oberoende!
  • Mästaren
    Boost skrev 2012-04-26 14:03:59 följande:
    Alla har sina egna problem, oavsett om man lever för 15 kr per dag eller är ekonomiskt oberoende!
    Men de andra problemen försvinner vanligen inte för att man måste leva på 15kr/dag. 
  • Längtande83
    husetsfru skrev 2012-04-24 21:47:14 följande:
    Stort tack för det receptet =D
    Riktigt gott
    KUL!
  • Anonym
    J a d e d skrev 2012-04-19 15:25:18 följande:
    Frysta bär lär innehålla salmonella, för mig är blotta risken för det avgörande. Svenska bär tack. Men visst, köp salmonellabären och koka sylt. Blir nog jättebilligt och bra utan socker och syltsocker som är så billigt.

Ja jag undrar fortfarande hur du får ut nån mättande måltid ur en potatis och krossade tomater. Eller snarare två.  
    Kan man få salmonella av frysta bär??

Å nej.. Hittade en låda med frysta  jordgubbar från willys i frysen idag som jag jag tog fram och tänkte göra dessert på ikväll...Nu törs jag inte det... =(
  • Ebba Caroline
    Anonym skrev 2012-04-27 16:50:21 följande:
    Kan man få salmonella av frysta bär??

Å nej.. Hittade en låda med frysta  jordgubbar från willys i frysen idag som jag jag tog fram och tänkte göra dessert på ikväll...Nu törs jag inte det... =(

Nej, man kan inte få salmonella av frysta bär.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-04-27 16:55:03 följande:

Nej, man kan inte få salmonella av frysta bär.

Dvärgbandsmask då?
    Jordgubbarna jag har hemma är producerade i Marocco står det på lådan.. 
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!