• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • iceflower

Ibland säljer man jättebilligt köttfärs, då är det ju bra att köpa mycket och falukorven säljs också billigt ibland, man kan också göra egengjord pasta. Väldigt enkelt! :D

Jackson skrev 2012-04-18 23:22:50 följande:
    En sak jag undrar över är (jag vill inte trampa på dina tår):

Men det är ju löning snart, får du inte pengar då? Av antingen soc, a-kassa, lön, csn eller någonting?
    Jag får pengar mellan den 17-19 varje månad :)
    Anonym skrev 2012-04-19 17:53:38 följande:
    TS: Hur går det för dig nu?, vad har du köpt från affären när du har varit i affären? :), hur mycket pengar har du kvar?
    jag har  handlat kiwi som kostade 1kr styck så det käkade jag en hel dag :) haha men det funkar.  sen har jag unnat mig med soppa och bakat bröd.  jag lever efter min budget men det är jobbigt :)  jag har slösat 78kr  sen dricker jag mycket buljong sen hackar jag i morot :) smakar skit haha.
  • Anonym (3)

City-Gross
    Högrev 49:95/kg
    Flintastek 19:95
    Pommes/klyftpotatis 5:/750g
    Bakpotatis 1:-/st
    Blötlägg gula ärtor o grodda till ärtskott så har du kanongod sallad
    Så krassefrö 1:98/påse så har du grönt på mackan
    Om du är kaffeberoende skruiv ut gratis kaffekuponger på MC-donalds

ICAS filmjölk kostar bara 8:90/ liter om du inte klara att äte gröt
    Ica basic musli 12:90/kg

Det kommer att gå kanon för dig. Berätta gärna hur det har gått hittills.            

Anonym skrev 2012-04-21 16:44:56 följande:
    men hur fan dåligt ställt har man det om man börjar gå och sno toarullar från offentliga toaletter??
    herregud.
    det behövde inte jag göra när jag levde på 4.800kr och hade hyra på 2.800kr ens....
    Ursäkta mig men var har jag påstått att jag snor toarullar!?!
    Jag är 20 år gammal och bor själv så sluta vara så dömande, jag vill bara ha råd och tips  jag vill inte ha någon som moral predikar för mig....jag försöker iallafall...jag hade kunnat sno mat jag hade kunnat snylta på mina föräldrar OM jag hade haft kontakt med dom, så snälla om du inte har något tips så kommentera inte ens.....Ja men det är ju jätte bra att du klarar dig så bra Solig!!! jag försöker ha en positiv inställning!!!
    Jag vill tacka alla för era tips, och jag tackar verkligen för er som gett mig recept och räknat ut vad de kostar...
    Än så länge funkar det :)

sen vill jag bara säga att jag är rätt så ny med det här att starta "diskussions tråd" eller vad det heter. så jag vet inte riktigt exakt hur man använder alla grejer här på sidan. Skäms
  • iceflower

TS: Du svarade på några av mina frågor :). Att leva så lite pengar kan vara jobbigt, du kan gärna skriva åt mig i ett PM och jag kan hjälpa dig med fler tips. Förstår hur det är vara i den sitsen!

Anonym skrev 2012-04-21 07:13:32 följande:
    Alla som skriver brödrecept med olja i - man ska inte ha olja i bröd. Testa jäst, vatten, mjöler, salt. Lovar att det kommer bli bättre. För ts näringsintag borde hon helst kosta på sig olika sorters mjöl, att blanda, och några fröer. Solrosfrön kan du få ganska billigt, och de räcker till många bröd. Pumpakärnor är också näringsrika, lite dyrare, men åter - räcker ett tag.

Vill åter påpeka - dumpstring TS. Du borde inte behöva ha det såhär. Och finns det inga bidrag du kan få? Du har rättigheter vet du, du skriver att du inte gillar att be om hjälp (från vänner), och det kan jag förstå, men även om myndigheter säkert kan vara nedriga att ha kontakt med så ska. du. inte. skämmas. Vi har byggt upp ett socialt skyddsnät i det här landet av en anledning. Kräv din rätt!
    jag har bidrag och jag studerar, jag har inte sånt här csn lån. utan jag har pga av min funktionsnedsättning bidrag för att jag ska klara skolan. jag har kollat det här med dumstring men hittar inte här jag bor, fattar inte riktgit hur man gör. ? Förvånad
  • Anonym
    Anonym (fattig, tips?!?) skrev 2012-04-23 17:41:57 följande:
    jag har bidrag och jag studerar, jag har inte sånt här csn lån. utan jag har pga av min funktionsnedsättning bidrag för att jag ska klara skolan. jag har kollat det här med dumstring men hittar inte här jag bor, fattar inte riktgit hur man gör. ? Förvånad
    Jag läste lite om dumpstring och jag blir förbannat hur mycket affärerna slänger!
    Dessutom förstör dem det, de snikna jävlarna, bara för att vi ska handla mer och dyrare!
    Vi som konsumenter får betala för detta gigantiska slöseri!!!

Helt sjukt vad de slänger och sjukt mycket miljöarbete som helt raseras tack vare dessa skrutt till affärsmän!

Hade jag varit yngre hade jag hängt på.
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!