mammelie1891 skrev 2012-05-09 08:52:39 följande:
Jag åt bröd med frön (frökusar typ) eller annat MÖRKT bröd.
Mycket grönsaker, båd på jobbet och hemma. (eftersom jag jobbade på hotellet fick jag ju lägga upp min egen mat). Pastan var nästa alltid fullkorn (inte på jobbet dock), mycket grönsaker och frukt. (frukt ÄR godis, blä!!)
Mur mycket längre tänker du dra det här? Jag mår bättre nu, varför inte bara inse det? Varför jiddra vidare som om du är nån kostguru?
Nämnde jag även att mitt bajs inte luktar nåt längre och att jag ALDRIG är dålig i magen längre?
Det finns INGET du kan säga som kan få mig att gå på att det jag åt tidigare är bättre för mig än det jag äter idag! Jag har aldrig ont längre, är aldrig sugen på något onyttigt (äter sällan lchf-godsaker), så vart är det du vill komma??
Mörkt bröd är inte per automatik bra bröd. Varför slutade du inte med att dricka läsk dagligen?
Att man äter "mycket grönsaker" beror ju på vad man jämför med. Vissa anser som sagt att ett par gurkbitar, en tomatskiva och ett salladsblad är mycket. Hur stor andel pasta och hur stor andel kött/fisk och grönsaker var det på en normal tallrik? Sånt spelar roll.
Vad bra att du mår bättre. jag tänker fortsätta diskutera för ämnet är intressant och tyvärr är det många som inte inser att de med stor sannolikhet har ätit fel förut trots att de har ätit 2-3 potatisar, 6-8 köttbullar, 0.25-0.5 dl sås och 1/2 dl grönsaker utan som tycker att det är en bra och hälsosam kombination. Mycket hänger på hur det totala intaget under dagarna ser ut. Slarvar man mycket har man inte stort utrymme att slarva med måltiderna. Vissa bör inte slarva alls för att ha en chans att må bättre.
Du tillät dig läsk, godis, glass och kakor dagligen skrev du. Hade du valt att dricka vatten och äta mer grönsaker så hade du också gått ner i vikt och mått betydligt bättre än då du tillät dig att överkonsumera snabba kolhydrater.
Jag äter i stort sett aldrig godis, kakor eller dricker läsk. Det är enstaka gånger. Jag blir sällan och aldrig sugen på det helt enkelt och jag äter en normal blandad kost. Jag är övertydag att mycket beror på vad man äter överhuvudtaget. Skulle jag börja äta en kaka till fikat på eftermiddagen triggar jag säkert igång belöningssystemet och vill ha mer. De få gånger jag har ett sug, för att jag ätit dålig mat, tar jag en bit mörk choklad. Det räcker.