h8him skrev 2012-05-09 11:24:04 följande:
Var accepterar jag inte andras åsikter? Jag fortsätter argumentera, absolut, andra får däremot tycka vad de vill. Jag faller inte för att köra med "lilla vän" eller andra stilar förrän andra bemöter mig med det. Inte tar jag emot utan att ge igen.
Jag skriver inte hur bra jag är. Tack för att du påstår att jag är det.

Seriöst. jag förklarar hur jag har valt att leva och jag fortsätter ifrågasätta när vissa påstår sig ha ätit mängder med långsamma kolhydrater i form av bröd till varje måltid, fullkornspasta och gröt till frukost. klart man äter för mycket om man äter det i mängder och hela tiden. Klart det skapar ett sug ändå. För mig är det logiskt att man ser över balansen i maten man äter om det är så att man inte känner sig mätt trots att man äter massor.
Jag tillhör inte de som anmäler utan jag säger vad jag tycker direkt till den jag pratar med. Varför hetsar du upp dig på att jag vägrar köpa LCHF flummet? Varför bryr du dig om att jag inte tänker göra tant Dahlqvist, Skaldeman eller Kostdoktorn rikare genom att köpa deras speciella böcker och sponsra deras kostråd som saknar vetenskapligt stöd. Däremot lär jag mig gärna mer. Men ingen kommer med något nytt. Det snackas blodsockerkurvor som om alla hade diabetes. Det snackas om hur farliga kolhydrater är... Jo tjena, det snackas om dessa hemska lättmargariner och kolhydrater och hur ursprungsmänniskan levt... Suck. Kom med något nytt och ha gärna ett seriös källa på det som påstås säger jag bara.
varför bryr DU dig om att jag äter lchf? varför ifrågasätter DU MITT val av kost? vart har jag ifrågasatt dig? Ingenstans! För jag anser att du gör som du vill! Jag köper inte deras kokböcker, jag bidrar inte på något sätt (kanske indirekt, men det är inget jag tar ansvar för) till att dom ska bli rikare och få fler "anhängare".
Jag anser att du är en ignorant person (det är så du framställer dig här enl mig) som kategoriskt avfärdar allt som du tycker är "flummigt". Enl mig är det av ren rädsla. Hur kan man så hårt avfärda något man inte testat? Hur kan man om och om igen påstå att lchf inte är bra när det är så många som mår bra av att äta så och när du inte ens testat?
Och jag skulle aldrig utan ironi påstå att du är "bra" på något sätt när det kommer till din kost, tycker du att du är bra så får det stå för dig. Jag anser inte heller att jag är "bra" pga min kost, däremot är kosten bra för mig och min kropp. Deal with it. Jag behöver inte "frälsas" av någon som dig. Du kan få mig förbannad över din ignorans, du kan få mig att gå OT just pga av det, det kan jag ge dig, men du kan ALDRIG ALDRIG få mig att gå på ditt snack och börja äta kolhydrater igen, så varför fortsätta försöka? Det finns inget du säger som skulle få mig att börja äta den skiten igen och gå runt med konstant smärta. Så, ge upp...