Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)
Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)
Igårkväll kom jag hem från jobbet och var trött, så jag tänkte bara göra iordning en pastapåse till mat. Sagt och gjort spolade jag vatten, hällde i påsens innehåll och sen satte jag mig framför tv:n tills det började koka. Tyckte det tog lång tid och gicl ut i köket där det inte luktade så gott precis. Jag hade inte hällt i vattnet utan hade hällt det i vasken tydligen, och pastan stod ock torrkokade. Mums!
En kväll när jag var tonåring var vi ute och åkte en sen sommarkväll. Plötsligt ropade mamma att "titta, vilken stor älg som står därborta!". Vi tittade till vänster och såg en jätteälg som stod stilla och tittade på oss. Mamma stannade bilen och vi kollade, men till slut undrade vi varör han var så stilla för. Så mamma körde sakta bilen framåt, och då såg vi att det var en utskuren älg i något pappersmaterial. (vad man nu ska ha den till). SÅ vi hade kollat intensivt på en pappersälg i fem minuter.
Det här hände när jag gick första året på gymnasiet, och jag skäms fortfarande som en hund.
Min dåvarande pojkvän hade gjort en dödslarvig egen version av en svensk låt som var populär då. Det var dessutom inte direkt rumsren utan handlade typ om vad han ville göra med mina tuttar osv.
Som sagt, ny klass, nya klasskompisar, ny skola. Jag anslöt mig till ett gäng tjejer utanför cafeterian och hörde att en av dem stod och nynnade på den riktiga låten. Aha! Tillfälle att visa sig socialt kompetent!
- Åh, den där är skitbra! utbrast jag och klämde i med refrängen för kung och fosterland. Halvvägs märkte jag att folk tittade underligt på mig, men fortsatte ändå tills jag nästan var klar - och insåg att jag sjungit min pojkväns privata, snuskiga version med hög röst inför mina nya klasskompisar.
Jag hade gladeligen dött av skam där och då. 
Har smort ansiktet med cleanser två dagar i rad, fjälla ganska rejält kan jag säga.
Svågern har har haft salt i vispgrädden till plättarna, haft salt på jordgubbarna och haft mjölk i coca-colan otaliga gånger. Ja de har salt i en skål, dock inte likadan som sockerskålen och inte heller i samma skåp.