• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 16:57:51 följande:
    Kompisen kom hem efter krogen, slänger av sig skorna och somnar på soffan! Problemet med radhus är att alla hus ser likadana ut. När grannen gick upp på morgonen blev han först förbryllad över skorna i hallen, vad han sedan tänkte när han hittade sin nya granne i sin soffa vet jag tyvärr inte
    Har vi inte fått nog av vandringshistorier i tråden?!
  • FruNaftra

Ska det börja tjafsas om" vandringshistorier" nu igen? Är det så osannolikt att det aldrig någonsin kan hända?

Sluta förstöra tråden med era Yea, right-kommentarer. Låt bli att tro på det bara om det nu inte passar.

• Themis

En arbetskollega till en vän "tog fel" på sin säng och en kajak i kanalen vid Malmö roddklubb. Inte så piggt att fylledäcka där i januari, men han överlevde i alla fall och kan berätta om det.

Det finns två saker man blir dum i huvet av: Det ena är att jobba, det andra är att inte jobba. /Themis
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 17:30:38 följande:
    Har vi inte fått nog av vandringshistorier i tråden?!

Du kan få hans telefonnummer du vill! 100% sann!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 18:01:25 följande:
    Du kan få hans telefonnummer du vill! 100% sann!
    Ja tack.
  • Anonym (Jessan)

Jag råkade få med mig en tröja ut från Lindex en gång, utan att betala. Jag hade hängt den på kanten på barnvagnen och glömde bort den totalt, butiksbiträdet verkade inte se den heller. Åh, vad det kändes dumt sedan när jag fick se den och det moraliska dilemmat var ett faktum. Skulle jag gå in och betala och stå ut med att bli tomatröd i ansiktet eller skulle jag skita i det? Jag valde det sistnämnda. Tyst

• Anonym (pulvret)

Jag brukar alltid ta en tesked vanilj-socker i min kvarg varje dag för att jag tycker den blir så sur/besk annars. 
    Men en dag råkade jag ta en tesked bakpulver i istället =(
    Ja jag vet att burkarna har olika färg ena är röd och andra är blå men går man upp klockan 4 på morgonen och bara fått nån timmas sömn så är det ganska lätt att ta fel..  

Kan säga att kollegorna på jobbet hade ganska roligt åt min min när jag upptäckte misstaget och min frukost blev det inte mycket utav haha  

• Ullabella

När jag höll på som bäst med att bränna ut mig så skulle jag vara supereffektiv och på väg ut från jobbet och liksom starta upp snurrgrinden (manuell sedan födseln) redan några meter i förväg - med bilnyckelfjärrisen. Grinden rör sig inte en mm ("fan vad kass sensorn blivit") så rätt irriterad försöker jag en andra gång, stillastående, mitt framför grinden med armen Ordentligt utsträckt mot grinden och fjärrisen i högsta hugg. Ja, försöka kan man ju alltid. 

• mammatill3busungar
    Anonym skrev 2012-05-16 00:34:10 följande:

Jag gjorde en pinsam grej när jag var fjortis.
    Sent en kväll gick jag och några tjejer till en stuga där några killar hängde.
    På trappan till stugan satt det en hund som vände sig mot oss tjejer när vi kom.
    "Åhh titta en sån liten!" utbrister jag.    
    Vet inte om jag ska skylla på dåligt mörkerseende eller vad, men en hund var det definitivt inte som satt på trappan.
    På trappen sitter en av skolans coolaste killar! Whoops!
    Killen vänder sig mot mig och frågar irriterat "Vaddå liten?"
    Jag: "Ehh...."

Tur att det var mörkt ute med tanke på min ansiktsfärg!

Så ja... jag har väl tagit fel på cool innekille och trott det var en liten hund.

hahaha
  • Betty Boop

Jag var i stan med min brorsdotter som då var ca 1,5 år. En kille med en sk accessoar-hund (typ chiuaua) i koppel går förbi. Flickan blev väldigt upphetsad, pekar och ropar högt upprepade ggr:

-Mjiauuuu! Mjiauuu!

Killen såg måttligt road ut!  

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!