• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Miss J

Jag råkade smörja ansiktet med sambons hemorrojdsalva. Sved lite, men jag blev len och fin.

• Lady Namárië

Min tvååring tog just av sig blöjan och pyjamasen och slängde sedan pyjamasen i blöjhinken. Hon är visst lite trött idag.

So say we all
  • Argo
    Paisley skrev 2012-05-20 17:28:29 följande:
    Låser verkligen inte folk sina ytterdörrar?
    Varför ska man göra det om man bor i ett bra område där man känner sig trygg?

Ungarna springer ju fram och tillbaka dagarna i ända så det skulle bli ett sabla plingande och knackande på dörrarna annars.
  • Paisley
    Jag tycker i alla fall att man måste vara extra noga med att låsa då, speciellt om man bor i hus. Hur har man koll på att någon inte går in i ett tvåvåningshus om man är på uppevåningen? Men jaja det var inte vad tråden handlade om. Fram med ännu mer roliga feltagningshistorier!
    Detaljerna är helheten
  • Ebba Caroline
    LunaLunatic skrev 2012-05-20 18:28:09 följande:
    Jag hade föreläsning en dag och cyklade hem på lunchen för att äta. Cyklade tillbaka till högskolan efter lunch, hade grupparbete och gick sen till optikern. Pladdrade glatt på hemvägen med mamma i mobilen om mina nya glasögon. Hon undrade var jag var, svarade "vid pizzerian". Gick något tiotal meter till och så slog det mig: jag cyklade ju fan idag! Efter ett tag frågar hon igen var jag är. "...vid pizzerian".
    Suck. Typiskt mig. 
    Själv lyckades jag anmäla min bil stulen, när jag i själva verket hade lånat ut den till en kompis, vilket jag kom ihåg  i samma stund som polisen ringer och medelar att de hittat min "stulna" bil men att den som kör den hävdar bestämt att jag själv lånat ut den till vederbörande... Blev lite pinsamt att förklara för polisen att det var sant och den faktiskt egentligen inte var stulen, men de skrattade bara åt det
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • PinglanGbg

Själv lyckades jag anmäla min bil stulen, när jag i själva verket hade lånat ut den till en kompis, vilket jag kom ihåg  i samma stund som polisen ringer och medelar att de hittat min "stulna" bil men att den som kör den hävdar bestämt att jag själv lånat ut den till vederbörande... Blev lite pinsamt att förklara för polisen att det var sant och den faktiskt egentligen inte var stulen, men de skrattade bara åt det

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
    [/quote] Gud vad pinsamt.. Haha
  • Ebba Caroline
    PinglanGbg skrev 2012-05-21 13:45:47 följande:
    Själv lyckades jag anmäla min bil stulen, när jag i själva verket hade lånat ut den till en kompis, vilket jag kom ihåg  i samma stund som polisen ringer och medelar att de hittat min "stulna" bil men att den som kör den hävdar bestämt att jag själv lånat ut den till vederbörande... Blev lite pinsamt att förklara för polisen att det var sant och den faktiskt egentligen inte var stulen, men de skrattade bara åt det [/quote] Gud vad pinsamt.. Haha

Det var pinsamt
  • Wonderchild2009

Jag Åker firmabil på dagarna i jobbet och hade haft ett kundbesök.
    När jag kommer ut på parkeringen går jag i andra tankar och försöker låsa upp en mans vita v70 med nycklarna till min egen bil. Mannen kommer ut från en närliggande affär och frågar vad jag gör och jag förklarar för honom att batteriet nog tagit slut i dosan och att det inte funkade att låsa upp med bilbyckeln.
    Det är nog inte så konstigt svarar mannen, det där är min bil.

I samma stund slog det mig att jag försökt ta mig in i någon annans bil och att jag inte hade min privata bil, firmabilen stog en bit bort :P
    Gissa om jag skämdes!

• Anonym

Häromdagen hann jag bli superirriterad på maken som satt i soffan, för att han inte svarade mig när jag pratade med honom. Tills jag vänder mig om... och det är vovven som sitter i soffan.

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!