• Svar på tråden Juni-barnen
  • Annelie81

Tror in detta kan vara något? Är så sugen på att verkligen satsa på träningen efter denna graviditet...Kanske inte börjar imorgon måste nog vänta ett tag till.
    Men jag behöver en utmaning eller ett mål för att komma igång. Eller finns det något annat därute som kan vara kul?
     http://worldofshape.com/

• Ensortsmamma

Ni som har "ersättningsbarn" hur ofta och hur mycket äter de? Hampus är idag en månad och han varierar jättemycket, alltifrån 60 - 130 ml åt gången, tycker ju att de ggr han äter så pass mycket så borde han sova längre, men ne då kan han vara hungrig redan efter två timmar igen. Han kräks inte upp det bajsar gör han typ bara en gång per dag om ens det :( han kissar dock väldigt mycket..
    Hur blir era bebisar magar på ersättning?

• IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-07-14 20:08:36 följande:
    Ni som har "ersättningsbarn" hur ofta och hur mycket äter de? Hampus är idag en månad och han varierar jättemycket, alltifrån 60 - 130 ml åt gången, tycker ju att de ggr han äter så pass mycket så borde han sova längre, men ne då kan han vara hungrig redan efter två timmar igen. Han kräks inte upp det bajsar gör han typ bara en gång per dag om ens det :( han kissar dock väldigt mycket..
    Hur blir era bebisar magar på ersättning?
    Luca äter bara ersättning och han sätter i sig ca 150-165 ml var tredje till fjärde timme. Ibland får han bara i sig 90 ml men då är han hungrig som du sa efter ca 2 timmar igen. Jag låter honom styra nu eftersom han bara är 4 veckor men snart ska jag försöka att hålla ca 4 timmar mellan målen då det är bättre för hans mage. Han har redan nu lite magknip, men miniform dropparna fungerar jätte bra.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

Jag kommer köra på koppar spiral som jag hade innan mina två senaste barn. Fick ganska mycket rikligare mens men tyckte ändå att den fungerade bra för mig. Jag kan inte äta p-piller då jag blivit gravid 2 ggr men dom så kopparspiral får det bli.
    Men stämmer det att man måste vänta 3 mån innan man kan sätta in den??? Jag ammar ju inte nu och är lite nervös över att bli gravid igen då jag också har väldigt lätt för det. Ska hämta ut en slags minipiller i morgon som jag fått från bm då jag trodde att jag skulle helamma :( men nu när han bara får ersättning känns det som att jag vill få dit spiralen direkt.

Grattis till dom nya bebbarna. Så roligt att fler dyker in i denna tråd. Även om man ibland inte hinner skriva eller titta in ens så är det så roligt när man väl gör det:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Ensortsmamma

Okej, men hur gör du för att få det att gå 4 timmar emellan? Eller jag menar hur kan man styra det? Jag kan ju inte tvinga i honom? Vill så gärna få lite mer rutin på de hela.,

• Baby1112
    Ensortsmamma skrev 2012-07-14 22:47:02 följande:
    Okej, men hur gör du för att få det att gå 4 timmar emellan? Eller jag menar hur kan man styra det? Jag kan ju inte tvinga i honom? Vill så gärna få lite mer rutin på de hela.,
    När vi skulle börja styra dotterns matvanor (hon var flask-barn) så försökte vi "aktivera" henne när hon började bli hungrig.
    Alltså gå med henne, ta ett bad, gosa... Vad som helst för att sträcka ut tiden lite. Kanske en kvart åt gången i början. För då åt hon mer när hon fick mat sen och kunde då hålla sig längre tills nästa gång. 
    Efter ett par dagar hade vi sträckt ut från två timmar till tre och en halv, nådde aldrig fyra. Det funkade inte. :)
    Fast vi började nog inte förrän hon var närmare två och en halv månad, tror hon var typ tio veckor när vi började styra både mat och sömn.
    Sådär ja
  • PIO

Hej på er! Har helt missat att ni startat en fortsättningstråd :) måste läsa igenom nån dag. Här e de fullt upp om dagarna. Freja blir 3 (!) månader den 22 juli. Fattar inte vart tiden tar vägen när man har en liten :)